Dokle se stiglo sa prvim digitalnim auto-putem u Srbiji? Znaće se gde je kafana, da li je klizavo...
Gradi se most preko Južne Morave, na prvoj deonici Moravskog koridora
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na izgradnji deonice auto- puta od Pojata do Kruševca, u okviru budućeg Moravskog koridora koji će spojiti autoput Beograd - Niš sa autoputem "Miloš Veliki".
Vučić je obišao radove na mostu preko Južne Morave kod Stalaća, koji će biti dug 248 metara.
Predsednik je se u razgovoru sa predstavnicima izvođača radova, američko - turskim konzorcijumom Behtel Enka, razgovarao o dinamici radova za pojedine sekcije, rokovima i rešavanju problema na gradilištu.
Vučić je kazao da po ugovoru prva dva sektora (od Pojata do mosta preko Južne Morave i do mesta Makrešane) rok do septembra 2022, ali zatražo od izvođača i dobio obećanje da će radovi biti ubrzani i završeni do kraja 2021.
Kada je reč o trećem sektoru na deonici Pojate - Kruševac, do mesta Koševi da počnu radovi do maja ili juna. Takođe, rekao je da očekuje da do kraja marta 2024. bude završen ceo Moravaki koridor.
Zatražio je od ministra Momirovića da se ubrza procedura izdavanja viza za radnike kako bi mogli da se ubrzaju radovi.
- Ljudi ovde čekaju puteve, a ne da li će neki ćata da potpiše vizu za radnike, pa umesto za jedan dan da izda vizu to traje tri meseca - rekao je Vučić ministru Momiroviću.
Kazao je da je besmisleno da zemlja bude zatvorena za radnike angažovane na velikim projektima.
Zatražio je i da se ubrza eksproprijacija zemljišta, kako bi mogla da se ubrza realizacija.
Obilasku radova prisustvuju i ministar građevinarstva Tomsilav Momirović, ambasador SAD Entoni Godfri, ambasadorka Velike Britanije Šan Meklaud, kao i direktori Koridora Srbije i Puteva Srbije, Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak.
Godfri je rekao da je ponosan što američki Behtel realizuje ovaj projekat i zahvalio predsedniku što su svi radnici te kompanije juče vakcinisani.
Kako je rekao Vučuć, teren je teži nego što se mislilo, a radovi se moraju izvoditi veoma pažljivo.
- Rok je septembar 2020. godine. Nadam se da možete da završite pre roka - rekao je Vučić predstavniku izvođača radova prilikom obilaska.
- Ovo će biti veoma poseban put za nas, jedini potpuno digitalizovan, veoma veliki broj ljudi živi u ovoj oblasti - rekao je Vučić. Prema njegovim rečima, Moravski koridor biće prvi digitalni auto-put u Srbiji i jedan od najvažnijih putnih pravaca, a gradi se za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas.
Objašnjavajući šta znači digitalni auto-put, Vučić je rekao ćete imati u svakom trenutno informacije o svemu - gde vam je prva kafana, kakvo je vreme, koliko je klizavo...
Na mostu preko Južne Morave kod Stalaća trenutno se radi na stubovima i naglavnim gredama na obalama sa obe strane, a kasnije će da krenu radovi i na stubovima u koritu reke. Na prvoj deonici od Pojata do Kruševca paraleleno se grade četiri mosta.
Izgradnja Moravskog koridora koji će spojiti Rasinski, Raški i Moravski okrug, kao i koridore 10 i 11, krenula je u decembru 2019. godine. Predviđeno je da auto-put ukupne dužine od 112 kilometra ima tri deonice Pojate-Kruševac(27,83km), Kruševac-Adrani (53,88km), Adrani-Preljina(30,66 km).
Prolaziće kroz srce Srbije dolinama Zapadne, Južne i Velike Morave.
Prvi digitalni auto-put u Srbiji, koji će omogućiti brže i pouzdanije razmene informacija sa ciljem povećanja bezbednog odvijanja saobraćaja, povezivaće Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac i Ćićevac. Kako je ranije predočeno, Moravski koridor imaće 135 objekata(78 mostova, 24 nadvožnjaka, 12 podvožnjaka, 30-ak propusta).
Projekat obuhvata regulaciju Zapadne Morave, koja je u prošlosti usled izlivanja pravila ozbiljne probleme stanovnicima i poljoprivrednim dobrima. Od Pojata do Preljine trebalo bi da se stigne za svega jedan sat i 10 minuta. Izgradnja Moravskog koridora poverena je američko-turskom konzorcijumu “Behtel-Enka”.
Samo su na ovom delu prvog digitalnog auto-puta Pojate-Preljina početkom marta intenzivirana gradilišta za temelje i stubove pet mostova, dok su na preostalih pet u toku bili pripremni radovi.
Gradilišta su paralelno aktivna i na dvadesetom kilometru koridora u zoni obilaznice kod Kruševca dužine dva kilometra.
Uskoro opširnije...
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
SrbskiBek
Aman ljudi !! Gorivo nam je naj skuplje u evropi !!! Jeste li vi normalni...
Podelite komentar
Mio
Posle Hrvatske imamo najskuplji auto put u Evropi.
Podelite komentar
Goran
Rok septembar 2020? Hm zanimljivo. Rok prpsao a predsednik trazi da bude pre roka. :-D
Podelite komentar