• 0

Čekao se njihov izlazak na berzu, a onda je usledio fijasko: Izgubili milijarde već u prvim minutima

Na samom početku trgovanja britanski startap za dostavu hranu je izgubio oko 2,7 milijardi evra vrednosti

  • 0
Dostava hrane

Foto: Shutterstock

Cena deonica britanskog startapa za dostavu hrane Deliveroo, iza kojeg stoji i moćni Amazon, potonula je danas, prvog dana trgovanja, više od 30 posto.

Takav gubitak vrednosti veliki je udarac za Londonsku berzu, koja se nada da će zadržati status globalnog finansijskog centra i nakon Bregzita. Deliveroo je u početnoj javnoj ponudi (IPO) prikupio 1,5 milijardi funti prodajom akcija za po 3,9 funti.

Time su deonice prodavane u donjem rasponu cene, a kompanija je vrednovana na 7,6 milijardi funti (8,9 milijardi evra). Međutim, ulagačima je otvaranjem trgovanja i ta cena bila previsoka, piše Poslovni.hr.

Već nakon nekoliko prvih minuta, cena se stropoštala na 2,92 funte, čime je kompanija izgubila 2,3 milijarde funti vrednosti. "Ovo je definitivno razočaravajući završetak IPO-a, koji je na prvu generisao mnogo entuzijazma", rekao je za Blumberg Majkl Hjuson, analitičar firme "CMC Markets UK".

Dodaje da je ceo sektor dostave hrane trenutno pod prodajnim pritiskom, pa je tako američki "Doordash" u proteklih mesec dana izgubio 23 posto vrednosti na Njujorškoj berzi.

Tokom IPO-a, Deliveroo i deo deoničara prodali su 384,6 milion akcija, što je jednako udelu od 21 posto. Amazon i izvršni direktor Vil Šu prodali su deonice za još 500 miliona funti.

Time je prisutnost Deliveroo deonica bilo najveće na Londonskoj berzi od septembra 2020, kada je e-trgovac "THG" prikupio 1,88 milijardi funti. Međutim, analitičari smatraju da je razlog padu cene deonice možda i to što Deliveroo ima dualnu strukturu akcija, kojom će Šu zadržati kontrolu nad kompanijom iduće tri godine.

Osim problema s glasačkim pravima, deo institucionalnih investitora nije želeo da učestvuje u IPO-u zbog radno-pravnog statusa dostavljača startapa, koji su uglavnom samozaposleni i primaju proviziju od svake dostave.

Treći problem je profitabilnost same kompanije. Uprkos velikom skoku potražnje za dostavom hrane tokom karantina, Deliveroo je lani ostvario gubitak od 223,7 miliona funti. Doduše, to je manje nego 2019. godine, kada je gubitak iznosio 317 miliona funti.

Video: Štrajk u italijanskoj ispostavi Amazona: Ljuti jer ih kompanija ne štiti od korone

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke