• 0

Šta se krije iza blokade Sueckog kanala? Dve zemlje profitirale od višednevnog incidenta

"Danas američku dominaciju izazivaju Kina i Rusija, koje žele ponuditi sopstveni model globalizacije preko svojih trgovinskih puteva", piše francuski novinar

  • 0
Suecki kanal, blokada

Foto: Tanjug/AP

"Privremena blokada Sueckog kanala omogućila je Rusiji i Kini da bolje promovišu svoje trgovinske rute i dovedu u pitanje američki model globalizacije", napisao je francuski ekonomski novinar François Lenglet, u komentaru koji je danas objavio "Le Figaro".

"Ekonomske posledice incidenta možda su beznačajne, ali geopolitičke zaista postoje. Odmah nakon što se nasukao brod "Ever Green" ("Ever Given"), Rusija je predložila alternativni put između istoka i Evrope, koji je pet hiljada kilometara kraći nego onaj što vodi Sueckim kanalom."

"Kina je učinila isto s Polarnim putem svile", kaže Francuz, a prenosi Seebiz. Naglašava da se sposobnost stvaranja trgovinskih puteva i nadzora nad njima - uvek smatrala obeležjem moći.

Novinar podseća i da su Suecki kanal izgradili Evropljani, uključujući Francuze. Nakon Prvog svetskog rata za njegovu odbranu bila je odgovorna Velika Britanija. "Ubrzo ustupa mesto novom svetskom vođi, Sjedinjenim Državama, koje su kontrolisale trgovinske puteve tokom 20. veka", navodi Lenglet.

Kako dalje piše, "danas američku dominaciju izazivaju Kina i Rusija, koje žele ponuditi sopstveni model globalizacije preko svojih trgovinskih puteva".

Sueckim kanalom prolazi 12 posto svetskog teretnog saobraćaja, a ujedno je jedan od najprometnijih plovnih puteva za isporuke nafte. Kroz njega prolazi osam odsto brodova koji prevoze tečni prirodni gas. Kanalom prođe i 19.000 brodova godišnje ili više od 50 dnevno.

Video: Brod blokirao Suetski kanal: Ugrožena svetska ekonomija

(Telegraf Biznsi)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke