• 0

Prvi ženski CEO u svetu brze mode: Za samo 14 meseci šefica modnog diva prošla je kroz pakao

Neželjena pažnja za H&M dolazi upravo u trenutku kada se ekonomija u Kini, najveći pokretač rasta švedske kompanije, vraća u život

  • 0
H&M, HM Foto: Shutterstock

Modni gigant H&M (Hennes & Mauritz) ovih dana trpi ozbiljne kritike: naime, zbog prisilnog branja pamuka na poljima Sinkjanga u Kini, sada su oči uprte u ključne modne igrače, a nije izuzet ni Najki.

Nova izvršna direktorka švedske kompanije, Helena Helmerson, na toj poziciji je tek 14 meseci, a već je pretrpela više izazova nego što su neki dugogodišnji izvršni direktori tokom svoje karijere.

Ona se suočava sa "teretom gneva kineske vlade", jer grupe za ljudska prava navode da su ujgurske manjine progonjene i vrbovane, i to sve zbog maloprodaje i masovne potrošnje.

Pobuna Komunističke lige mladih Kine svrstala je H&M među "simbole" stranih kompanija koje se mešaju u unutrašnju politiku zemlje. Helmerson je u telefonskom intervjuu za Blumberg rekla da je naučila mnogo o tome "kako upravljati u nepredvidljivom svetu".

Mnoge lokalne e-platforme okrenule su leđa modnom brendu, a oko 20 H&M je bilo zatvoreno. Reakcija je, piše Blumberg, bila brza i znatno jača od prethodnih reakcija kada su strani brendovi "prešli političke linije".

Neželjena pažnja dolazi upravo u trenutku kada se ekonomija u Kini, najveći pokretač rasta švedske kompanije, vraća u život. Kina je u prošlom kvartalu činila 6% prihoda, što je čini trećim najvećim tržištem nakon SAD i Nemačke. Ali, kao što je rečeno, H&M nije usamljen u ovome.

Potkačeni su i brendovi Najki, Adidas, Under Armour. Treba istaći da kineska regija Sinkjang isporučuje oko 80% pamuka za Kinu.

- H&M je uzor u industriji mode kada su u pitanju pošteni uslovi rada (eng. fair working conditions), poput suprotstavljanja prisilnom radu - rekla je Emili Vestholm, šefica odseka za odgovorne investicije i korporativno upravljanje u "Folksam", koji drži 0,6% akcija.

 
 
 
View this post on Instagram
A post shared by The Business of Fashion (@bof)

Ko je nova direktorka?

Helmerson (47) je postala prva žena izvršna direktorka u svetu kompanija brze mode (fast-fashion), preuzimajući tron od naslednika kompanije, Karl-Johana Persona (46), koji je sada predsedavajući. Inače, njegov deda Erling Person je pokrenuo H&M davne 1947. godine.

Helena je tek ušla u svoju novu ulogu kada je pandemija nastupila, i videla je kako akcije u prvih šest nedelja padaju do čak 50%. Pored suočavanja sa široko rasprostranjenim karantinima, Helmerson je morala da "hendluje" i skandal vezan za rasističke pobune u SAD.

Naime, neki dizajneri i menadžeri kompanije su kasnije suspendovani, jer su za interne nazive nekih modnih komada koristili uvredljive nazive. Helmerson je svakako verovatno bila spremna za sve to, jer je u H&M-u od 1997. i prošla je sve "redove" kako bi stigla na mesto izvršnog direktora.

Pet godina je bila šefica odseka za održivost, a zatim je vodila globalnu proizvodnju iz Hongkonga. Bila je glavni operativni direktor nešto više od godinu dana, pre nego što je postala izvršni direktor.

Video: Ukoliko vam neko podvali falsifikovanu novčanicu, ovako ćete je prepoznati

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>