Direktor M:tela Vladimir Lučić za Dan: "Pandemija nije promenila strategiju razvoja kompanije"
Kompanija M:tel je u prošloj godini poslovala sa 8,5 miliona evra profita, što je neznatno bolji rezultat u odnosu na 2019. godinu, kazao je u intervjuu za Dan izvršni direktor te kompanije Vladimir Lučić. Pandemija, kako je pojasnio, nije promenila strategiju razvoja kompanije, ali je ubrzala digitalni razvoj. Pandemija je, takođe, uticala na dupliranje potrošnje mobilnog interneta i rast onlajn plaćanja.
Kako je poslovao M:tel u 2020. godini?
- Kompanija M:tel je ostvarila rezultat neznatno veći od prošlogodišnjeg. M:tel je na kraju 2020. ostvario profit nešto više od 8,5 miliona evra, koliko je iznosio i na kraju 2019. godine. Uprkos manjem prihodu, koji je bio očekivan jer je broj turista bio mali zbog pandemije, uspeli smo da poslovanje održimo na nivou iz 2019. godine. Ono što nas dodatno ohrabruje je rast broja korisnika kako u postpejdu u mobilnoj, tako i u multimediji i fiksnom internetu. U dve kategorije i to u mobilnoj telefoniji i kablovskoj TV smo broj jedan operator u Crnoj Gori i smatram da je to veliki uspeh naše kompanije jer smo na ovo tržište ušli kao treći operator.
Kako je pandemija uticala na tržište telekomunikacija?
- Pandemija izazvana virusom korona uticala je na sve aspekte ekonomske aktivnosti. Ujedno je pokazala koliki je značaj tehnologija i neophodnost razvijenog telekomunikacionog sistema u svakom društvu. Videli smo, takođe, da bez interneta ne bi bilo moguće odvijanje poslovne delatnosti od kuće, organizovanje učenja od kuće, onlajn trgovine, onlajn bankarstva i raznih drugih segmenata, koji se oslanjaju na dobru telekomunikacionu infrastrukturu i brzi internet. Dakle, sa jedne strane imali smo povećani zahtev za internet uslugama, ali sa druge strane nedostatak prave sezone je smanjio prihod od stranih gostiju.
Koliki je udeo M:tela među postpejd, a koliki među pripejd korisnicima na tržištu telekomunikacije?
- Prema podacima Agencije za elektronske komunikacije i poštansku delatnost, od ukupnog broja 1.071.151 korisnika mobilne telefonije u Crnoj Gori, najviše korisnika imao je mobilni operator M:tel 372.459, procentualno 34,77 odsto. Od ukupnog broja postpejd korisnika u Crnoj Gori M:tel ima 33,6 odsto, a od ukupnog broja pripejd korisnika 36,45 odsto tržišnog učešća. Velika je čast biti broj jedan operator po broju korisnika u konkurenciji Telekoma Crne Gore i Telenora. Posebno treba uzeti u obzir da smo na tržište ušli kao treći operator 2007. godine kada je tržište već bilo zasićeno tj. bilo je preko 100 posto mobilnih priključaka u poređenju sa brojem stanovnika.
Koliko korisnika ima M:telova kablovska televizija i da li ste zadovoljni stanjem nakon skoro šest godina otkako ste ušli na to tržište?
- Tržište kablovske televizije je razvijeno u Crnoj Gori, a M:tel već šest godina beleži kontinuirani rast i u ovom delu. Na tržištu televizije smo lider sa ukupno 36.27 odsto, a beležimo visok procenat tržišnog učešća u fiksnoj telefoniji od 37.16 odsto kao i interneta 42.30 odsto. U ovom delu smo posebno zadovoljni s obzirom na to da smo tek 2015. ušli aktivno u segment fiksne telefonije. Ono što je bitno i za Crnu Goru, izgradili smo odličnu optičku infrastrukturu i pokrili preko 80 odsto faktički najsavremenijim internetom.
Da li ste zbog pandemije morali da menjate strategije razvoja kompanije?
- Generalno nismo menjali strategiju. Racionalizovali smo određene troškove kako bismo firmu držali na istom nivou kao 2019. U svakom slučaju, već nekoliko godina smo prepoznati kao firma koja ulaže i podstiče digitalni razvoj. Pandemija je ubrzala taj segment razvoja, ali je on i bez toga bio u našem fokusu.
Da li se potrošnja interneta uvećala u vreme pandemije?
- Nikada pre elektronske komunikacije nisu imale ovakav značaj za zdravlje i živote ljudi i društvo u celini kao proteklih godinu dana pandemije. Poređenja radi, internet potrošnja u delu fiksnog interneta je mnogo veća nego prethodne godine, a ono što je karakteristično ranije je najviše bilo opterećenje u večernjim satima, a sada je tako tokom celog dana. A što se tiče mobilnog interneta, duplo je veća potrošnja 2020. godine, u odnosu na 2019. godinu. Korisnici duplo više na društvene mreže postavljaju video-materijale, tako da beležimo veliki rast u apstrimu. Takođe je izuzetno poraslo korišćenje onlajn plaćanja svih vrsta, kao i korišćenje onlajn platformi za učenje, sastanke i druge događaje.
Od nedavno ste generalni direktor Telekoma Srbije. Možete li nam uporediti telekomunikaciono tržište Srbije i Crne Gore?
- Nema bitnije razlike u ponašanju korisnika, ali je Telekom Srbija bio sa mnogo izazova do pre dve godine jer je tržišno učešće u fiksnom internetu i multimediji bilo nedovoljno i u padu. U poslednje dve godine uspeli smo da konsolidujemo taj segment. Sad je definitivno, po meni, jasno da će naša grupa biti lider u klasičnim telekomunikacionim uslugama u Srbiji, Bosni i Hecegovini i Crnoj Gori. Takođe ćemo probati da se nametnemo i kao lideri u razvoju digitalnih servisa i televizijskih sadržaja. Prepoznati smo već sad po produkciji odličnih serija. Mogu sa zadovoljstvom da najavim uskoro premijere dve serije koje su snimane u Crnoj Gori a to su – Besa 2 i Dug Moru 2.
Video: Lučić: Telekom će po projekcijama 2023. vredeti 4 milijarde evra
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.