• 6

Drobnjak ne odustaje od ideje za putarinu: "Na Ibarskoj je opasno, naplata bi oterala kamione"

Zbog velikog broja vozila i kamiona nebezbedan je saobraćaj

  • 6
Putarina, cena 2021 Putarina po posldnjim izmenjenim cenama/Ilustracija: Nikola Jovanović Foto: Shutterstock

Vršilac dužnosti direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak izjavio je da se na auto-putevima u Srbiji neće uvoditi vinjete pošto je za vozače mnogo pravedniji i jeftiniji sistem naplate putarine po pređenom kilometru, koji se kod nas primenjuje, ali da se razmatra naplata putarine na magistralnim putevima za teške kamione i to putem video nadzora.

Drobnjak je to rekao gostujući u Uranku na TV K1 i objasnio da, pre svega misli na Ibarsku magistralu, gde je zbog velikog broja vozila i kamiona nebezbedan saobraćaj i da bi naplata putarine naterala kamione preko 12,5 tona da koriste autoput.

- Gledamo, ne da uvodimo vinjetu nego da postavimo portale da snime vozilo kada negde uđe na magistralu i gde izađe. Tako ćemo da vidimo koliko kilometara je prešlo i dobiće fakturu da to plati - naveo je Drobnjak.

Objasnio je da se taj sistem video nadzora razlikuje od vinjeta po tome što se ne kupuje vinjeta, to jest nalepnica za korišćenje autoputa u određenom vremenskom periodu, već bi se putarina opet plaćala po pređenom kilometru.

Drobnjak dodaje da, na primer, u Mađarskoj postoji sistem naplate putarine putem video nadzora, tako što se plati na pumpi ili nekom drugom mestu za korišćenje autoputa u određenom vremenskom periodu kao kod vinjeta, ali da se ne kupuje vinjeta.

Govoreći o izgradnji autoputeva u Srbiji, Drobnjak kaže da će ove godine biti započeta gradnja sedam ili osam novih putnih pravaca, što će biti brze saobraćajnice ili autoputevi u dužini od 300 do 400 km, koji će biti završeni narednih godina.

Kada je reč o obnovi putne mreže, kaže da će se ove godine preko kredita inostranih banaka raditi oko 300 km puta, kao i još 700 do 800 km obnova puteva iz domaćih sredstava. Drobnjak je naveo da se svake godine obnovi više od 1.000 km puteva u zemlji, kao i da se samo od putarine za tu namenu koristi oko 250 miliona evra.

Kaže da će ukupno ove godine u izgradnju i obnovu puteva biti uloženo 700 ili 800 miliona evra, od čega će za obnovu biti 300 do 350 miliona i još do 400 miliona evra za izgradnju novih deonica.

Video: Drobnjak o Momiroviću: Malo nas je grdio

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bgd

    8. april 2021 | 11:11

    Ko često putuje autoputevima svakako bi bila jeftinija vinjeta. Možda bi trebalo razmisliti o kombinovanom modelu, direktore.

  • SW

    8. april 2021 | 11:52

    U Madjarskoj i Austriji nedeljna vinjeta kosta kao kod nas relacija Subotica-Nis u jednom pravcu. Preterano smo skupi!

  • Mane

    8. april 2021 | 11:43

    Treba da bude kao u Mađarskoj. Ne postoji bolji i pravedniji model.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>