U toku su razgovori sa predstavnicima kompanija koji grade novu autobusku stanicu (BAS) na Novom Beogradu. Ti razgovori, kako saznajemo, treba da definišu precizne rokove o dinamici radova.
Odnosno, kompanija bi konačno ove nedelje trebalo da da krajnji rok za završetak radova. To je naime, i razlog zašto Grad toliko nema uticaj na izgradnju, jer ona zavisi od izvođača.
Izgradnja pristupnih saobraćajnica oko nove autobuske stanice u novobeogradskom Bloku 42 počela je krajem juna prošle godine, a najveći deo radova je završen.
BAS je sada stanica u završnoj fazi izgradnje. Rekonstrucija okolnih prostora je u toku, tj. saobraćajnica.
- U ovom slučaju Grad nije vlasnik projekta, tako da mi možemo samo da vršimo pritisak na izvođače, kao i na vlasnika BAS-a, da se taj postupak završi što pre kako bi u narednim mesecima konačno profunkcionisala ta stanica - rekao je za Telegraf Biznis Marko Stojčić, glavni gradski urbanista.
Prema njegovim rečima, očekuje se u ovoj godini da krenu linije sa ove lokacije.
- Bilo je, istina, dosta prepreka, imali smo i manje izmene Plana detaljne regulacije, kako bi saobraćaj mogao da funkcioniše. Ali, sada imamo konačno rešenje za BAS i konačno je pri kraju - navodi nam on.
BAS će prema našim informacijama, dobiti i nove zgrade, čak jednu manju kulu iz koje će se kontrolisati kompletna saobraćajna infrastruktura u gradu.
Nova autobuska stanica biće integrisana sa železničkom stanicom Novi Beograd i zajedno bi trebalo da čine jedinstvenu celinu. Imaće 42 odlazna i 20 dolaznih perona, kao i 18 perona za turističke autobuse koji će, dodao je, prvi put polaziti sa autobuske stanice, a ne iz različitih delova grada.
Imaće staničnu zgradu površine 25.000 kvadratnih metara u kojoj će biti svi sadržaji neophodni putnicima - restorani, kafići, banke... Imaće i garažu sa više od 200 parking mesta, veliku taksi stanicu i stanični trg.
Autobuska stanica na Novom Beogradu se gradi kroz javno-privatno partnerstvo između Grada Beograda i preduzeća BAS koje upravlja postojećom glavnom autobuskom stanicom u centru grada.
U tom procesu Grad Beograd besplatno ustupa zemljište dok gradnju objekta u iznosu od 23 miliona evra finansira preduzeće BAS.
Takođe, Grad se obavezao da uradi i komunalnu strukturu, vodoinstalacije, elektromrežu i prilazne komunikacije. Da bi omogućila finansiranje izgradnje Skupština akcionara BAS je ranije donela odluku da se zaduži za 12 miliona evra kod Komercijalne banke.
Grad Beograd inače, već 50 godina pokušava da izgradi novu autobusku stanicu.
Video: Za dezinfekciju autobusa zaduženi su prevoznici: Počeo međugradski saobraćaj
(Telegraf Biznis)
Video: Mali: Obezbeđeno još 12 milijardi dinara za visoko obrazovanje, smanjuju se školarine za 50%
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Anabel
Jedini u svetu imamo nesto sto se zove peronska karta koja je cist lopovluk. Ako hoces samo da dodas torbu nekome, plati peronsku kartu, da mahnes i pozelis srecan put plati peronsku kartu, da pomognes starom da udje u autobus plati peronsku kartu. Banana drzava
Podelite komentar
Dak..
Autobuska stanica,se neće seliti za 3 god minimum. Jer,je jos toliko u zakupu. To jest Bas je zakupio svoje zemljiste .Koje ke vec prodao. A,sto se tiče nove Autobuske stanice..Pa i ona neće u skorije vreme.. 3 hektara zemljista je u vlanistvu nekog Izraelca.. Neće čovek da proda. 😃
Podelite komentar
паун 54
ДА ЛИ ЋЕ БИТИ И ПАРКИНГА ЗА ПРИВАТНА ВОЗИЛА.Да се не деси као тренутно што нам паук , док чекамо госте из унутрашњости,однесе за 5 минута ауто(8.850 дин паук , плус 5000 казне за непрописно паркирање).НЕВЕРОВАТНИ ХАРАЧ ГРАДА.
Podelite komentar