• 5

Stariji automobil s manje pređenih kilometara ili noviji koji je prešao više? Evo odgovora

Između ostalog, od ključne važnosti je saznati kako se tačno s automobilom postupalo u prošlosti. Jedna od opcija je pregled kod auto-mehaničara

  • 5
Audi e-tron GT quattro

Foto: Audi

Prilikom kupovine polovnog automobila uvek se javi ista dilema: da li uzeti mlađi model sa više pređenih kilometara, ili starije vozilo, sa manjom kilometražom?

Odgovor na to pitanje je da stvari nisu tako jednostavne. Mnogo je faktora koji bi, uz godište i kilometražu, trebalo da utiču na vašu odluku u tom momentu.

Na primer, najpre je bitno odrediti koliko ste spremni da potrošite na popravke i održavanje, koja potrošnja goriva vam odgovara, i koja je to oprema bez koje "ne možete živeti"? Lista je poduža, ali se ne treba "zaglaviti" na njoj, piše Jutarnji.hr.

Postoje jednostavne smernice koje vam mogu pomoći da odlučite koji automobil je pravi za vas. Za početak, šta predstavlja mala kilometraža kod starijeg vozila? Uopšteno govoreći, bilo koji automobil koji je prešao manje od 15.000 kilometara godišnje od svoje proizvodnje - može se smatrati vozilom koje nije prešlo mnogo.

Međutim, bitno je ponovo naglasiti da stvari nisu tako jednostavne. Neki stariji automobili su možda prešli manje od 5.000 kilometara godišnje, što ne znači da u sebi imaju još stotine hiljada kilometara vožnje.

Prilikom kupovine starijeg automobila, bez obzira na njegovu kilometražu, važno je saznati što više o istoriji vozila. Tih 5.000 prosečnih godišnjih kilometara moglo bi značiti da je reč o "trećem" automobilu, koji nikada nije previše pažen, ili da je vožen isključivo na kratkim relacijama, što nikako nije dobro za "zdravlje" kola.

Čak i ako je automobil "stajao" duže vreme, može biti sasvim u redu - sve se svodi na okolnosti.

BMW X5

Foto: Unsplash

S druge strane, kupovina novijeg automobila s više kilometara ima svoje izazove. Bilo je manje vremena za lošije tretiranje novih vozila ili za zanemarivanje, te se često pronalaze u vidno boljem stanju, ali sjajni sloj boje i čist enterijer možda skrivaju druge probleme.

Uzmimo za primer automobil star tri godine, sa 60.000 kilometara na satu. To je vozilo velike kilometraže, ali tipično za nekoga ko svakodnevno ide kolima na posao. Ako je redovno održavan, ne bi trebalo da bude problema. Ali, ako je zamena ulja izostala samo jedne godine, vremenske promene su mogle uzrokovati značajne mehaničke probleme, koji neće odmah isplivati na površinu.

Od ključne važnosti je saznati kako se tačno s automobilom postupalo. Jedna od opcija je pregled kod auto-mehaničara, koji će rado ispitati auto koji planirate da kupite, uz određenu, minimalnu naknadu. To je mala cena u poređenju s vrednošću kupovine koju planirate da obavite.

Video: Vredeli su milione, a sada ih s otpada možete pokupiti po nikad boljim cenama

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vrnjcanin

    11. april 2021 | 16:30

    Hledam oglase u Nemackoj, za 3 godine presli po 150 do 250 hiljada, sto znaci prelaze godislje 60 hiljada

  • Novo Novo

    11. april 2021 | 15:11

    Kzpio sam Audia A6 2.0, oktobar 2012,prva registracija mart 2013,uvežen 2018 sa 191.000 km.Skoro 40 hiljada godisnje.Automobil je nov.Motor proveren u Poršeu Ada,urađen odmah veliki servis a male radim na 10 do 12 hiljada.Enterijer miriše na novo.Ne bih ga sigurno menjao za auto star 12 godina sa 100.000 km.Noviji automobili mogu uz dobro održavanje mnogo da pređu,barem 500.000 ,700.000 pa i do milion km do generalne.Uvek noviji auto.

  • неко тамо

    11. april 2021 | 15:01

    60000 за три године није много, толико се у већим градовима прелази за две године, за три значи 90к. За Београд да 60000 за три године може али на пример за три године у Новом Саду питање да ли само одласком на посао може набити ту километражу. Иначе пре бих изабрао новији јер би ту као што сте написали требало да буде редовно одржаван...

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>