Tri nova trenda u svetu čokoladnih uskršnjih jaja, uprkos padu industrije od 25%
Svake godine, u Britaniji se proda oko 80 miliona čokoladnih uskršnjih jaja. Ali, zaključak je da se ove godine više cilja na premijum bombonjere koje prave Ferrero, Lindt ili Prestat
U susret pravoslavnom Uskrsu ispitujemo tržište čokoladnih prazničnih slatkiša, pre svega zeka i jaja. Kupovina čokoladnih jaja i ukrasa je deo tradicije u mnogim zemljama, ali "Mintel" studija pokazuje da su inovacije na tom polju pale 25%, usled kovida-19.
Pred katolički Uskrs, obeležen početkom aprila, došlo je do relativnog uspona na ključnim svetskim konditorskim tržištima, mada je situacija generalno lošija nego prethodnih godina.
Prema najnovijoj analizi "Mintel" organizacije, ukupno 10% međunarodnih plasiranja proizvoda od čokolade bili su predmeti povezani s Uskrsom: od tradicionalnih zečeva i pilića, pa sve do jaja i drugih oblika.
Ovaj period godine je, pored Božića, jedan od najznačajnijih za konditorsku proizvodnju, o čemu dovoljno govore podaci iz samo Velike Britanije. Tokom poslednjih godina, prodaja uskršnjih čokoladnih jaja porasla je skoro 50% u toj zemlji, dostignuvši vrednost od 153 miliona funti.
Svake godine, u Britaniji se proda oko 80 miliona čokoladnih uskršnjih jaja. Ali, zaključak je da se ove godine više cilja na premijum bombonjere koje prave Ferrero, Lindt ili Prestat.
Prema "Mintelu", više od četvrtine (28%) svih čokoladnih lansiranja je sezonsko, ali pad lansiranja proizvoda nije ograničen samo na Uskrs. Tokom proteklih 12 meseci generalno je došlo do pada, za oko 18 odsto, gledajući sve "posebne prilike" na nivou godine.
"Novi proizvod", kao kategorija u ovoj industriji, opao je za 14 procenata.
SAD, koje su prošle godine zapravo zabeležile blagi porast prodaje konditorskih proizvoda uprkos pandemiji, imaju najveću "glad" za sezonskim proizvodima: oko trećina (36%) ukupnog čokoladnog lansiranja je sezonska. Sledi Evropa sa 32%, i Latinska Amerika sa 26 odsto.
Novi trend, uprkos krizi
Pre tri godine je evidentirano da je do trećine težine nekih uskršnjih jaja činila samo ambalaža - karton i plastika. Međutim, i to se menja, pre svega u svetu luksuznih čokoladnih đakonija. Ovogodišnji asortiman "Montezuma" koristi samo ambalažu koja je biorazgradiva, može se reciklirati ili kompostirati.
If anybody needs us, we've got rather a lot of pent-up picnicking to do. To the park!Psst! Shop Fortnum's #Picnic Essentials > https://t.co/69SLb9wi4r pic.twitter.com/Gia6tqEvCf— Fortnum & Mason (@Fortnums) April 2, 2021
Neke kompanije odlaze i korak dalje, te tako Fortnum & Mason nudi visokokvalitetno čokoladno, tzv. Škotsko jaje (Scotch egg). U svom tradicionalnom obliku, to je tvrdo kuvano jaje, okruženo kobasicom i prezlom. Uskršnja verzija sadrži praline od mlečne čokolade i premaz od prženog lešnika.
Još jedan aktuelni trend je saradnja brendova. Ove godine, "The Emissary", novi luksuzni proseko iz Londona, udružio se sa čokoladom "William Curley", sa ciljem da proizvedu čokoladna jaja. Cena, uključujući bocu pića, iznosi čak 59 funti.
Video: Čokoladna krofna ide u zaborav: Oko 110 evra vam treba da doživite zlaćanu eksploziju u ustima
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.