Mali predstavio nova zakonska rešenja: "Zamislite nemate gomilu papira, ne lupate pečate..."
Ministar finansija, Siniša Mali, danas je u Narodnoj skupštini Republike Srbije predstavio predloge važnih zakona, koji bi trebalo da doprinesu daljem poboljšanju privrednog ambijenta u Srbiji.
Ministar je, govoreći o Predlogu zakona o elektronskom fakturisanju, napomenuo da je reč o sistemskom zakonu, kojim se menja način funkcionisanja naše privrede, po ugledu na praksu koja se već sprovodi u Evropskoj uniji i čime se doprinosi većoj transparentnosti i pravnoj sigurnosti u poslovanju u našoj zemlji.
Istakao je da će se zakon uvoditi fazno, tako što će od 1. januara sledeće godine subjekti javnog sektora biti u obavezi da primaju, čuvaju i izdaju e-fakture između sebe, a i privatni sektor koji želi da radi sa javnim imaće mogućnost da bude osposobljen da izdaje e-fakture javnom sektoru
- Ovaj Predlog zakona podrazumeva postepeno uvođenje za sve privredne subjekte koji su u sistemu poreza na dodatu vrednost od 1. januara sledeće godine do 1. januara 2023. godine, kada će to postati obaveza za sve i u privatnom i u javnom sektoru (koji su u sistemu PDV) - naveo je Mali.
Objasnio je da će korišćenje sistema e-faktura biti besplatno da bi se izbegli dodatni troškovi za privredu. "Oni privredni subjekti koji žele da koriste informacione posrednike, to će moći da urade, ali će njihov odnos biti regulisan međusobnim ugovorom, a ne zakonom", naglasio je Mali.
- Ovo je ogroman korak napred za sve nas, za celu našu privredu. Samo pokušajte da zamislite privredu u kojoj više nema papirnih faktura, koje mogu da se zagube, ne lupate pečate... Na ovaj način štedi se vreme za pripremu faktura, za njihovo izdavanje, kao i njihovo pronalaženje, ukoliko je to neophodno - objasnio je ministar.
Posebno je napomenuo da privredni subjekti koji su u sistemu poreza na dodatu vrednost mogu da računaju da će se znatno ubrzati povrat PDV-a. "Ukoliko se ulazna i izlazna faktura poklope u tom sistemu, povrat PDV-a će biti u
danu. Tako da sa te strane više neće biti zamerki koje čujemo od privrede", istakao je Mali.
Ministar je rekao da u našem Centralnom registru faktura godišnje bude oko četiri miliona faktura, dok se na globalnom tržištu godišnje šalje i prima više od 550 milijardi faktura. Predlog zakona o e-fakturama i Zakon o rokovima za izmirenje novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama - predviđaju različite rokove vezane za upotrebu e-faktura.
Zato je potrebno izmeniti Zakon o rokovima, objasnio je on. "Izmena je neophodna da bi se umesto 1. jula 2021. godine, kako je trenutno propisano, naveo 1. januar 2022, kao datum početka obaveze evidentiranja e-faktura u centralnom registru faktura", rekao je Mali.
Ministar je predstavio i Predlog zakona o izmeni i dopunama Zakona o osiguranju kojim se reguliše pitanje društvenog kapitala u društvima za osiguranje.
- Verovali ili ne, u pojedinim društvima kapitala, koja se bave poslovima osiguranja, još uvek postoji društveni kapital. Prevashodno mislim na Dunav osiguranje a.d.o, Dunav Re a.d.o. i Triglav osiguranje a.d.o. Ovim zakonom pokušavamo da rešimo to pitanje, jer je predviđeno da se društveni kapital pretvara u akcijski i to tako što 70 procenata tog kapitala ide u korist Republike Srbije, 25 procenata zaposlenima i bivšim zaposlenima kroz besplatne akcije i 5 odsto akcionarskom fondu. Ta srazmera se ne odnosi na Triglav osiguranje, s obzirom da je udeo društvenog kapitala 0,12 odsto - naveo je Mali.
Precizirao je da Ustav ne prepoznaje društvenu svojinu, te da će na ovaj način konačno biti zaokružena pravna sigurnost svih koji posluju sa ovim osiguravajućim društvima.
- Njihova vlasnička struktura biće definisana na pravi način i omogućiće bolje poslovanje. Sa druge strane, akcije koje budu podeljene zaposlenima i bivšim zaposlenima doprineće većoj atraktivnosti na beogradskoj berzi, a očekujem i znatno transparentnije i bolje poslovanje tih društava - rekao je Mali.
Ministar je predstavio i Predlog zakona o registru administrativnih postupaka kojim se obezbeđuju uslovi za uspostavljanje, upravljanje i vođenje navedenog registra.
- Ovim registrom omogućavaju se uslovi za njegovo uspostavljanje i vođenje. Predstavlja jedinstven portal, sa svim informacijama koje su potrebne korisnicima javnih usluga, a koje se odnose na administrativne postupke koji su u toku. S jedne strane, reč je o procesu koji je u skladu sa digitalizacijom javne uprave, a s druge strane on doprinosi
još većoj transparentnosti i javnosti svega što se u javnoj upravi dešava - rekao je i naglasio da će ovim zakonom biti eliminisan prostor za korupciju, kao i da se njime podiže ugled zemlje, a smanjuju troškovi postupanja.
Video: Mali: Ako firme žele pomoć imaju jedan uslov, da ne otpuste 10 odsto radnika
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.