Opština sa velikim potencijalom: Proizvodnja raste, plate iznad proseka, brza pruga mami radnike

  • 3
radnik u fabrici Foto: Freepik.com

Opština Inđija realizuje trenutno najveću i jednu od najvažnijih investicija u zemlji, gradnju fabrike japanske kompanije za proizvodnju premijum auto guma "Tojo tajers", ali paralelno s tim neka od preduzeća koja već godinama posluju u ovoj lokalnoj samoupravi - planiraju proširenje proizvodnje.

Teške građevisnke mašine na poljani između auto-puta za Novi Sad i Inđije uveliko pripremaju teren za buduću proizvodnu halu površine 22 hektara.

Japanska kompanija, čiji proizvodi spadaju u sam vrh svetskog kvaliteta, prvobitno je planirala da u prvoj fazi investicije u Inđiji uloži 367 miliona evra i zaposli 567 radnika, ali predsednik opštine, Vladimir Gak, kaže kako će Japanci verovatno uložiti petnaestak miliona evra više.

- Tojo tajers već prikuplja radne biografije kandidata za zaposlenje, a za koji dan će početi da pozivaju na razgovore za dobijanje posla. Planiraju da već od 1. jula jedan broj zaposlenih krene na obuku za posao. Mašine na kojima će se raditi su na putu ka Srbiji, pronašli su u Inđiji prostor gde će da ih smeste i da obave obuku - dodaje.

Gak naglašava da je kod Japanaca organizacija na vrhunskom nivou i da nema gubljenja vremena.

- Oni koji budu pozvani na obuku odmah će biti zaposleni i primati platu. Kada se završe građevinski radovi odmah pokreću proizvodnju. Sve se planira unapred, i nijedan minut se ne gubi - ističe predsednik opštine Inđija, i napominje da će plate biti iznad srpskog proseka i da će za zaposlene i njihove porodice to biti potpuno novo životno iskustvo, jer je "Miscubiši", korporacija kojoj pripada "Tojo tajers", jedna od tri najveće kompanije na svetu.

- Osim izgradnje fabrike, već se prikupljaju ponude za izgradnju test staze duge 1,5 km za gume koje će se tu proizvoditi. Prvobitni plan je bio da se izgradi duža staza na kojoj bi se vozile i automobilske trke, ali je kriza zbog pandemije promenila te planove - objašnjava Gak.

Dalje navodi da će to biti smart fabrika u kojoj će mašine bukvalno komunicirati međusobno, a fizički rad koji podrazumevamo kad zamišljamo rad u fabrici - biće sveden na minimum. "Radnik na traci pritiska dugme, nema da nosi gume i radi težak fizički posao. To će biti fabrika istovetna onoj koja postoji u Japanu", rekao je Gak.

Mitsubishi Outlander 2022 Mitsubishi Outlander 2022 / Foto: Mitsubishi

Napomenuo je da će u drugoj fazi investicija dostići ukupno milijardu evra i 1.200 zaposlenih, ali da će proizvodnja zadovoljiti sve zakonom propisane ekološke standarde. Gak je naročito ponosan na to što u privrednim zonama u Inđiji nema prljavih tehnologija, jer svi investitori moraju da zadovolje zakonske standarde okoline.

Inđija, koja je već dugo poznata kao jedna od najpoželljnijih investicionih zona Srbije, očito pruža dobre uslove investitorima, je neki od onih koji tu već posluju - najavljuju i nova ulaganja. "Pre nekoliko dana sam potpisao rešenje o prodaji 2,5 hektara zemljišta za investiciju iz Južnoafričke Republike. Tu će raditi pedesetak zaposlenih u preradi mermera i granita za evropsko tržište", rekao je čelnik ove opštine.

Dodao je da se radi o firmi koja ima više rudnika mermera i granita u Južnoafričkoj Republici, a odlučila je da preradu za evropsko tržište prebaci u Inđiju. Krajem aprila, indonežanska fabrika hrane "Indofud" koja tu posluje nekoliko godina i zapošljava 200 radnika, obavestila je lokalnu samoupravu da će početi proširenje svojih kapaciteta na novih 2.500 kvadratnih metara.

Aleksandar Vučić Inđija Toyo Tire Foto: Instagram/buducnostsrbijeav

- Stiže im još jedna proizvodna linija kakvu sada već imaju i kreću sa radovima vrlo brzo, a zaposlće novih 200 radnika. Rekli su mi da tada neće imati treću smenu, jer će planiranu proizvodnju ostvariti u prve dve smene, i time će biti zadovoljni kompanija, radnici i njihove porodice i opštine - zaključio je Gak.

Predsednik opštine kaže kako proširenje proizvodnje planira i poznata kompanija "Grundfos". Takve planove prave i u domaćem preduzeću "Gas teh", koje se proizvodnjom merno-regulacionih stanica za gas namenjenih industriji bavi dvadesetak godina, i nema konkurencije u toj delatnosti u regionu.

Vladimir Gak naročito je zadovoljan zbog toga što, uprkos ekonomskoj krizi izazvanoj pandemijom, u Inđiji gotovo da nije bilo otpuštanja, a investitori ne posustaju. "Pobeda je što smo uspeli da sa japanskim investitorom položimo kamen temeljac u trenutku kada je pandemijska kriza bila na vrhuncu, a oni nisu odustali ni od jednog evra ulaganja i ni od jednog radnog mesta", istakao je.

Napominje da je stopa nezaposlenosti u Inđiji između tri i pet odsto, otpuštanja su minimalna, a svi koji su ostali bez radnog mesta - novi posao su mogli da nađu za nekoliko dana. Objašanjva da kada brza pruga Beograd-Novi Sad bude gotova, iz ova dva grada će se stizati u Inđiju za 15-ak minuta, što znači da budući investitori neće morati da brinu za radnu snagu.

Video: Vučić: Do Novog Sada ići ću vozom, lepše i brze, nego auto-putem gde je uvek gužva

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • dragan

    3. maj 2021 | 14:25

    Sa potencijalom a mladi svi pobjegli vani 🤣🤣🤣🤣🤣

  • Vladimir

    3. maj 2021 | 14:07

    Pohvale za centar grada, ali put prilikom ulaska je jeziv. Juce prosli autom, rupa do rupe na prilazu iz pravca Pazove. I to na samom ulasku u grad.

  • Mihailo

    3. maj 2021 | 16:20

    Put od auto puta do Novog Slankamena katastrofa, rupa na rupi, širina trake 2 metra...

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>