• 0

Zaboravljena platforma kao "vruć krompir": Verizon prodaje nekadašnji simbol interneta

Ugovor je vredan 5 milijardi dolara, a posao bi trebalo da bude zaključen u drugoj polovini godine

  • 0
Verizon kompanija logo

Foto: Tanjug/AP

AOL i Yahoo se ponovo prodaju, a ovoga puta privatnoj kapitalnoj kompaniji. Naime, Verizon prodaje Verizon Media, koja se sastoji od nekada pionirskih tehnoloških platformi - kompaniji Apollo Global Management, za 5 milijardi dolara.

Verizon je u ponedeljak rekao da će zadržati 10 odsto udela u novoj kompaniji koja će se zvati Yahoo. Podsećamo, krajem prošlog veka Yahoo (1994) je bio simbol interneta, pre nego što su nastupile danas dominantne platforme - Google (1998) i Facebook (2004).

AOL je bio portal koji je tokom najranijih dana interneta privlačio gotovo sve koji bi se povezali na globalnu mrežu. Verizon je potrošio oko 9 milijardi dolara kupujući AOL i Yahoo tokom dve godine, počev od 2015, nadajući se da će pokrenuti posao sa digitalnim medijima koji će moći da parira Google-u i Facebook-u.

Međutim, nije im uspelo.

Ovi brendovi su počeli da blede, dok su Google, Facebook i Amazon sve više dominirali na američkom tržištu digitalnih oglasa. Godinu dana nakon kupovine Yahoo-a, Verizon je zapisao vrednost kombinovane operacije, nazvane Oath, otprilike u vrednosti od 4,5 milijardi američkih dolara koje je potrošio na Yahoo.

Verizon odbacuje medijsku imovinu dok se preusmerava na bežičnu mrežu, trošeći milijarde na licenciranje talasa potrebnih za sledeću generaciju brže mobilne usluge - 5G. Prodao je blog stranicu Tumblr 2019. i HuffPost - BuzzFeed-u krajem prošle godine. Sektor digitalnih medija poslednjih godina konsolidovao se kako kompanije traže profitabilnost.

Ono što Verizon prodaje uključuju Yahoo Finance, Yahoo Mail i tehnološke blogove Engadget i TechCrunch. Uprkos poteškoćama u nadmetanju sa tehnološkim gigantima, što je dovelo do potrebe za smanjenjem troškova i do otpuštanja, prihod kompanije Verizon Media porastao je 10% u poslednjem kvartalu u odnosu na prethodnu godinu, na 1,9 milijardi dolara.

Divizija i dalje ima skoro 900 miliona korisnika mesečno i ostvarila je prihod od 7 milijardi dolara u 2020. godini, prema aktuelnim podacima. Apollo kaže da oni zdušno veruju "u izglede za rast Yahoo-a", i očekuju da će ukupan rast digitalnog oglašavanja podstaći i ovu zapostavljenu platformu.

Finansijske kompanije igraju sve značajniju ulogu u tradicionalnim medijima, naročito poslednjih godina dok se novinska industrija bori sa padom kada je reč o oglašavanju u štampi, smanjenjem troškova i radnih mesta. Verizon će dobiti 4,25 milijardi dolara u gotovini, povlašćene kamate od 750 miliona dolara i manjinski udeo. Očekuje se da posao bude zaključen u drugoj polovini godine.

Video: Evo ko su najbogatije žene na svetu

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke