Čuvene narukvice u novom ruhu: Danci više neće koristiti ove dijamante, iz etičkih razloga
Uprkos višedecenijskim reformama, tržište nakita i dalje prate izveštaji o kršenju ljudskih prava u rudnicima i fabrikama
Danski proizvođač nakita, Pandora A/S, koji proizvodi više komada nakita od bilo koje druge kompanije na svetu, više neće koristiti iskopane dijamante, iz etičkih razloga.
Nastala 1982, Pandora je napoznatija po svojim unikatnim narukvicama, na koje se nižu razni privesci. Međutim, posle skoro 40 godina poslovanja odlučeno je da se ubuduće upotrebljavaju dijamanti proizvedeni u laboratorijama.
Pandora je, podseća Blumberg, prošle godine rekla da će prestati da koristi zlato i srebro koji se vade iz rudnika. Takva eksploatacija dijamanata je u 2020, ipak, još uvek dominirala: drago kamenje iz rudnika našlo se na oko 50.000 Pandora komada - od ukupno blizu 85 miliona predmeta.
Ovaj novi potez, navodi se, odražava veću potražnju za održivošću. Iz Pandore, sa sedištem u Kopenhagenu, saopšteno je u utorak da će kompanija objaviti svoju prvu kolekciju "na bazi laboratorijskog dijamanta" u Velikoj Britaniji i okrenuti se drugim tržištima 2022. godine.
- Milenijalce danas više brinu aspekti održivosti - rekao je izvršni direktor Pandore, Aleksander Lacik, u telefonskom intervjuu, i dodao da je kod njih "svest o tome više izražena nego kod starije generacije".
Uprkos višedecenijskim reformama, tržište nakita i dalje prate izveštaji o kršenju ljudskih prava u rudnicima i fabrikama. Da bi se pozabavila takvim problemima, kompanija "Tiffany & Co." je prošle godine počela da pruža kupcima detalje o novonastalim, pojedinačno registrovanim dijamantima.
Trgovci na malo i proizvođači dijamanata iz laboratorija su sve brojniji poslednjih godina, nudeći održivo kamenje koje je takođe pristupačnije od vrste koja se kopa. Globalna prodaja dijamanata pala je 15% u 2020. godini zbog karantina, ograničenja putovanja i ekonomske neizvesnosti, govore aktuelni podaci.
Proizvodnja sirovih dijamanata pala je 20% u 2020, a cene su pale za 11%. Ipak, prodaja dijamanata i cene porasli su u 2021, a "De Beers" je prodao više od 1,6 milijardi dolara sirovih dijamanata, najviše od 2018.
Prema toj kompaniji, najvećoj na svetu kada govorimo o dijamantima, mlađi ljudi ipak ostaju lojalni kamenju iz rudnika i čine oko dve trećine globalne potražnje. Pandorini dijamanti proizvedeni u laboratoriji nastaju od ugljenika, u proseku, sa više od 60% obnovljive energije, a odnos će sledeće godine porasti na 100%.
Video: Unikatni Sakura dijamant vredi čak 32 miliona eura: Ovakav kamen prvi put se našao na aukciji
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.