Airbus, Air Serbia i cargo-partner na istom panelu: Aerodromi usmereni na prevoz tereta doživeli bum

 ≫ 
  • 0
Holandska avio-kompanija KLM, avion Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Istočnoevropski samit avijacije SEAS (The Southeast Europe Aviation Summit), koji se organizuje od 2018. godine kao jedan je od najznačajnijih skupova o avijaciji u regionu, ove godine će biti održan 18. i 19. maja u onlajn formatu.

SEAS 2021 okupiće 42 govornika iz oblasti avio-industrije iz celog sveta, a tradicionalno će se baviti komercijalnim i vojnim aspektima industrije. Tokom dva dana, sa ukupno 15 sati programa, moći će da se prati 37 diskusija i prezentacija, sa nekoliko ekskluzivnih predstavljanja.

SEAS 2021 se emituje iz studija, a oba dana konferencije se mogu pratiti potpuno besplatno. Događaj će se baviti mnogim značajnim i zanimljivim temama, novinama i pitanjima, uključujući i panel diskusiju u kojoj će učestvovati predstavnici kompanija cargo-partner, Airbus i Air Serbia, a u toku koje će biti predstavljen niz zanimljivosti, poput načina konverzije putničkih aviona u teretne, pod uticajem okolnosti izazvanih kovidom-19 i povećanom potrebom za alternativnim rešenjima prevoza robe u novim uslovima.

Panel "Avio-prevoz čini da se stvari dese" baviće se, između ostalog, novom normalnošću kargo prevoznika u najinteresantnijoj i najzahtevnijoj godini njihovih profesionalnih života. Biće predstavljeni stanje u avio-industriji, iskustva u suočavanju sa novim izazovima i radu u novim okolnostima, pažnja će biti posvećena i posledicama pandemije po avio-saobraćaj, manjku teretnih aviona i konverziji putničkih u teretne, pitanjima snabdevanja gorivom, disproporcijama ponude i tražnje, cenama i ekonomskim uslovima, zatim rezultatima u 2020. godini i planovima, e-tržištu, Bregzitu, ali i izazovima koje donosi transport osetljivog tereta, kao što su vakcine, testovi, reagensi.

Tražiće se i odgovor na pitanje da li je aerodrom u Budimpešti novo čvorište u avio-transportu i o strategijama, kratkoročnim i dugoročnim planovima. Avio-prevoznici sada fokus stavljaju na prevoz tereta, suočeni s nemogućnošću ljudi da putuju kao što su to činili pre pandemije, ali i zbog ogromnog porasta tražnje za prevozom robe jer je e-tržište doživelo enormni skok.

Holandska avio-kompanija KLM, avion Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Samo u 2020. cargo partner je zabeležio promet od milijardu evra, uz rast količine tereta od 5% u periodu 2019-2020, dok je učešće avio-prevoza sa 45 odsto u 2019. dostiglo 55 odsto u 2020, a u junu 2020. zabeležen je rekord od 22 milijarde poseta onlajn prodavnicama.

Aerodromi usmereni na prevoz tereta doživeće, kako se ocenjuje, dalji rast, ali se očekuje rast, doduše mnogo sporiji, i u putničkom saobraćaju, uporedo s rastom broja vakcinisanih. Očekuje se da će poslovna putovanja i dalje stagnirati, ali da će rasti potreba za teretnim avionima, posebno onima koji prevoze osetljivu robu za farmaceutsku industriju, a koji omogućavaju čuvanje na temperaturama i do -70 stepeni Celzijusa koristeći termove gelove ili suvi led.

Kako je tema konverzije putničkih aviona u teretne (P2F – Passengers to freight) postala aktuelna sa početkom pandemije i ukidanjem putničkih letova, očekuje se da će privući dosta pažnje, kao i informacija da je Airbus početkom prošle godine plasirao poseban teretni avion Beluga XL, te da postoje ideje da se avioni pretvore u barove i restorane.

Holandska avio-kompanija KLM, avion Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Govoriće se i o nužnosti da se reaguje brzo i efikasno, da tereti, čije su količine narasle, budu dostavljeni što brže i što bliže krajnjim korisnicima, promenama usmerenim na rad od kuće, novim centrima za reagovanja u hitnim situacijama, nalaženju fleksibilnih alternativa pomorskom i železničkom transportu usled neravnoteže u transportnoj opremi.

Pored toga, govoriće se i o promenama koje je doneo Bregzit jer je Ujedinjeno Kraljevstvo sada posebna carinska zona, van Evropske unije. Učesnici panela su Veselin Đorđević, direktor Kargo operacija u AirSerbia, Džon Skeli, direktor razvoja u Airbusu, i Džo Fajks, korporativni direktor odeljenja za avionski transport u cargo-partneru. Početak jednočasovnog panela je u utorak, 18. maja 2021, u 12:55 časova.

Video: Brod blokirao Suetski kanal: Ugrožena svetska ekonomija

(Telegraf Biznis)

Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>