• 0

Slamka spasa su onlajn oglasi: Kriza u marketingu oborila BDP evropske ekonomske sile

Za 2021, ZAW očekuje da će se marketinška industrija oporaviti na jesen

  • 0
marketing

Foto: Freepik

Pandemija kovid-19 teško je pogodila marketinšku industriju u Nemačkoj, najjačoj ekonomskoj sili Evrope. Ta zemlja se, inače, suočila sa padom privrede, kao i sve druge, mada se od Nemačke, možda, više očekivalo.

Ipak, konstatuje se da im je masovni rad od kuće oborio BDP, a investicije u oglase su 2020. opale za 3,4 odsto na ukupno 33,7 milijardi evra. Neto prihodi od oglasa opali su 5%, ukazuje Centralno udruženje nemačke marketinške industrije (ZAW).

S druge strane, došlo je porast u onlajn oglašavanju, te je ono donekle kompenzovalo gubitke oglasa u drugim oblastima. Udeo marketinške industrije u BDP-u je 2020. ukupno opao sa 1,4 na 1,3 odsto.

Za 2021, ZAW očekuje da će se marketinška industrija oporaviti na jesen, ali će ona, kako dodaju, uslediti samo ako politika postavi smernice za dalji oporavak privrede. Povratak na predkrizni budžet za oglase ZAW očekuje tek od 2022. godine.

Međutim, Marsel Fračer, predsednik nemačkog Instituta za privredno istraživanje (DIW), ukazuje na to da privredni oporavak nakon vrhunca korona krize - neće biti dugog veka.

Posle privremenog "buma", nemačka privreda bi već 2022. mogla da se nađe u "dubokoj rupi", naveo je. Kaže da je neophodna "hitna promena kursa politike". Fračer kritikuje činjenicu da je ekonomska politika snažno fokusirana na kratkoročnu stabilizaciju tokom krize.

Smatra da bi vlada što pre trebalo da usvoji sveobuhvatni program za investicije u budućnosti, kako bi firme dobile dugoročnu perspektivu i kako bi se podstakla transformacija nemačke privrede u vezi sa zaštitom od klimatskih promena, digitalizacijom i obrazovanjem.

Video: Miriše na biznis: Raznobojno more koje Holandiji donosi čitavo bogatstvo

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke