• 5
 ≫ 

Posle 138 godina u Srbiji: Popravljena pruga gde su vozovi išli 20 kilometara na sat

 ≫ 

Deonica Kumane - Banatsko Mileševo nije kompletno rekonstruisana za proteklih 138 godina

  • 5
Pruga železnica transport Foto: Tanjug/AP

Infrastruktura železnice Srbije završila je kompletnu rekonstrukciju regionalne pruge Kumane - Banatsko Miloševo duge 28,5 kilometara.

Ona se nalazi na železničkom pravcu Kikinda - Zrenjanin, a vrednost investicije je 11,36 miliona evra.

Na deonici Kumane - Banatsko Mileševo, jednoj od najstarijih pruga na teritoriji Srbije koja je puštena u rad 1883. godine, urađena je kompletna zamena šina, pragova i tucanika.

Pruga je rekonstruisana polovnim materijalima sa magistralnih pruga, ali i novim materijalima.

Završetkom radova stanovnicima ovih mesta obezbeđena je znatno bezbednija i kvalitetnija saobraćajna veza, a za privrednike to znači brži i efikasniji transport.

Deonica Kumane - Banatsko Mileševo nije kompletno rekonstruisana za proteklih 138 godina.

Delimični redovi na uređenju pruge izvođeni su tridesetih godina prošlog veka, a poslednja ulaganja u popravku železničke mreže na ovom pravcu izvedeni su pre skoro šest decenija.

To je i uticalo da je brzina vozova pre rekonstrukcije iznosila svega 20 kilometara na sat. Sada je povećana na 80 kilometara na sat u putničkom saobraćaju, dok je u teretnom povećana na 60 kilometara na sat.

Zahvaljujući rekonstrukciji pruge omogućeno je povećanje i osovinskog opterećenja sa 16 na 22,5 tona.

Sve radove na obnovi pruge izvela je Infrastruktura železnice Srbije sopstvenim sredstvima, opremom i ljudstvom, a u okviru programa obnove regionalnih pruga u Srbiji.

Za putnike su obezbeđena po tri polaska vozova iz Kikinde prema Zrenjaninu i obrnuto, prenosi Tanjug.

Rekonstrukcijom pruge omoućen je bezbedan i brz transport za potrebe Metanolsko-sirćetnog kompleksa Kikinda.

Pored radova na samoj pruzi uređeni su i stanični koloseci u Novom Bečeju i Banatskom Miloševu.

Čak 11 putnih prelaza je rekonstruisano, postavljene su nove šine, a na same prelaze postavljene su betonske ploče kako bi pre svih poljoprivrednicima bio olakšan prelaz preko pruge.

Na prelazima su postavljeni znaci drumske signalizacije, a Infrastruktura železnice Srbije apelovala je na sve učesnike u saobraćaju da poštuju saobraćajne propise, budu oprezni na putnim prelazima i vode računa o bezbednosti.

To je posebno značajno kada se zna da na ovoj deonici nije bilo železničkog saobraćaja u proteklom periodu, a da su pre rekonstrukcije vozovi na ovoj deonici saobraćali izuzetno malom brzinom.

Video: Vučić: Do Novog Sada ići ću vozom, lepše i brze, nego auto-putem gde je uvek gužva

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sale

    30. maj 2021 | 07:03

    Kragujevac-Kraljevo 45km,vozom vise od 2 sata,prosecna brzina 22,5 km/h,na pojedinim mestima brzina je znatno ispod toga

  • Vladimir

    30. maj 2021 | 08:18

    Koliko bi koštalo da su radili sa novim materijalima ?

  • Laloš

    30. maj 2021 | 12:03

    Pa bolje ikad nego nikad

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>