Ovo su 3 gradske lokacije za odlaganje građevinskog otpada: Uskoro stroga kontrola nad izvođačima
Glavni gradski urbanista, Marko Stojčić, izjavio je da deponija za odlaganje građevinskog otpada u prestonici neće ni biti, već da su planski određene tri lokacije za njihovu preradu.
Precizira da je građevinski otpad potreban za nasipanje puteva ili druge slične radove, kao i to da interes grada nije formiranje novih deponija za bilo koju vrstu otpada.
- U gradu postoje tri planske lokacije za reciklažu građevinskog otpada. Jedna lokacija je u naselju Umka, druga ka naselju Slanci i treća kod pomenute bare Reva. Svaka od tri lokacije je planski definisana i ponavljam da nijedna od njih nije deponija, već privremena pozicija za reciklažu neopasnog građevinskog otpada - naveo je Stojčić.
Ističe da je problem opšta kultura građevinaca koji odlažu građevinski otpad na površinama koje nisu predviđene za tu namenu. To je, kako je rekao, nedopustivo i sve nadležne inspekcije, kao i Komunalna milicija uključene su u taj problem.
- Najduže za tri meseca ćemo uvesti vrlo strogu kontrolu s jasnim dokazima gde je završio građevinski otpad, da li je prerađen ili nije. Bukvalno ćemo znati adresu gde je završio otpad sa jednog objekta - najavio je glavni gradski urbanista i dotakao se teme rekonstrukcije Ulice kneza Miloša.
Kaže da prvobitni plan sa izgradnjom podzemne garaže ispod same ulice predviđa radove u periodu od godinu i po dana. Druga varijanta je da se ne gradi podzemna garaža ispod ulice, već garaža pored zgrade Ministarstva spoljnih poslova, što bi rekonstrukciju skratilo na samo nekoliko meseci.
- Već duži period razmišljamo trezveno šta da radimo sa Ulicom kneza Miloša, jer je reč o jednoj od najvažnijih saobraćajnica u gradu. Najbliže konačnom razrešenju situacije jeste izgradnja javne garaže na slobodnoj parceli pored zgrade Ministarstva spoljnih poslova. Ideja je da se sklone automobili sa trotoara, da se prošire trotoari, ali i kolovoz za još jednu traku. U toj varijanti imali bismo šest traka, propusne trotoare, divan drvored sa zelenim ostrvom na sredini - naveo je gradski urbanista.
On je najavio raspisivanje konkursa za budući izgled 17 metro stanica prve linije metro sistema u Beogradu.
- Što se tiče budućeg izgleda metro stanica, apsolutno je sve otvoreno, nećemo ih prejudicirati. Uzdamo se u arhitektonsku struku naše zemlje, dok ćemo sa Društvom arhitekata Beograda raspisati javni konkurs na kome će svi imati pravo učešća i kada će stručna komisija izabrati najbolja rešenja - zaključio je Stojčić.
Video: Nelegalna gradnja je decenijski problem Srbije, kako ga rešiti?
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.