Ovo su 3 gradske lokacije za odlaganje građevinskog otpada: Uskoro stroga kontrola nad izvođačima
Marko Stojčić navodi da je problem opšta kultura građevinaca koji odlažu građevinski otpad na površinama koje nisu predviđene za tu namenu
Glavni gradski urbanista, Marko Stojčić, izjavio je da deponija za odlaganje građevinskog otpada u prestonici neće ni biti, već da su planski određene tri lokacije za njihovu preradu.
Precizira da je građevinski otpad potreban za nasipanje puteva ili druge slične radove, kao i to da interes grada nije formiranje novih deponija za bilo koju vrstu otpada.
- U gradu postoje tri planske lokacije za reciklažu građevinskog otpada. Jedna lokacija je u naselju Umka, druga ka naselju Slanci i treća kod pomenute bare Reva. Svaka od tri lokacije je planski definisana i ponavljam da nijedna od njih nije deponija, već privremena pozicija za reciklažu neopasnog građevinskog otpada - naveo je Stojčić.
Ističe da je problem opšta kultura građevinaca koji odlažu građevinski otpad na površinama koje nisu predviđene za tu namenu. To je, kako je rekao, nedopustivo i sve nadležne inspekcije, kao i Komunalna milicija uključene su u taj problem.
- Najduže za tri meseca ćemo uvesti vrlo strogu kontrolu s jasnim dokazima gde je završio građevinski otpad, da li je prerađen ili nije. Bukvalno ćemo znati adresu gde je završio otpad sa jednog objekta - najavio je glavni gradski urbanista i dotakao se teme rekonstrukcije Ulice kneza Miloša.
Kaže da prvobitni plan sa izgradnjom podzemne garaže ispod same ulice predviđa radove u periodu od godinu i po dana. Druga varijanta je da se ne gradi podzemna garaža ispod ulice, već garaža pored zgrade Ministarstva spoljnih poslova, što bi rekonstrukciju skratilo na samo nekoliko meseci.
- Već duži period razmišljamo trezveno šta da radimo sa Ulicom kneza Miloša, jer je reč o jednoj od najvažnijih saobraćajnica u gradu. Najbliže konačnom razrešenju situacije jeste izgradnja javne garaže na slobodnoj parceli pored zgrade Ministarstva spoljnih poslova. Ideja je da se sklone automobili sa trotoara, da se prošire trotoari, ali i kolovoz za još jednu traku. U toj varijanti imali bismo šest traka, propusne trotoare, divan drvored sa zelenim ostrvom na sredini - naveo je gradski urbanista.
On je najavio raspisivanje konkursa za budući izgled 17 metro stanica prve linije metro sistema u Beogradu.
- Što se tiče budućeg izgleda metro stanica, apsolutno je sve otvoreno, nećemo ih prejudicirati. Uzdamo se u arhitektonsku struku naše zemlje, dok ćemo sa Društvom arhitekata Beograda raspisati javni konkurs na kome će svi imati pravo učešća i kada će stručna komisija izabrati najbolja rešenja - zaključio je Stojčić.
Video: Nelegalna gradnja je decenijski problem Srbije, kako ga rešiti?
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.