• 0
 ≫ 

Traži se lokacija za novu luku Beograd, Momirović podneo i izveštaj o resoru

 ≫ 

Najveće investicije u putnu i železničku infrastrukturu

  • 0
Tomislav Momirović

Foto: MGSI / Đorđe Krstić

Traži se lokacija za novu luku Beograd i dve su izdvojene kao potencijalne, kaže ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović i navodi da će resorno ministarstvo uložiti oko 380 miliona evra u velike investicije u vodnom saobraćaj i u bezbednost plovidbe.

"Imamo komunikaciju sa Evropskom investicionom bankom koja će nam biti partner i očekujemo da do kraja godine završimo taj deo analize i da možemo u 2022. da krenemo u izgradnju luke u Beogradu koja će biti najveća luka u jugoistočnoj Evropi", rekao je Momirović.

Na sednici skupštinskog Odbora za prostorno planiranje, saobraćaj, infrastrukturu i telekomunikacije u Čortanovcima, na kojoj je predstavio informaciju o radu resornog ministarstva, Momirović je rekao da se radi na projektno tehničkoj dokumentaciji za luku Sremska Mitrovica, Bogojevo i Prahovo.

"Naš plan je da u decembru 2021. krenemo da radimo ove tri luke", kaže Momirović.

Podsetio je da je luku Novi Sad privatizovao konzorcijum P&O Ports FZE kojim upravlja DP World iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, za koga navodi da je treći najveći svetski lučki operater i vlasnik luke u Konstanci.

Najavio je da su planirane i velike investicije i u "Ðerdap 1" i u "Ðerdap 2".

Kada je reč o vazdušnom saobraćaju, Momirović je rekao da strateško opredeljenje podrška nacionalnom operateru Er Srbiji za koju kaže da je već godinama jedna od najjačih regionalnih kompanija.

"Dosta smo ga subvencionisali, to je izazivalo kontroverze u javnosti, na kraju smo sve to realizovali. Napravili smo veliki uspeh u komunkaciji sa jednim od najvećih aerodromskih operatera Vansijem", rekao je Momirović.

Naveo je da će ugovor o koncesiji sa Vansijem omogućiti investicije od 750 miliona evra u narednim godinama.

"Beogradski aerodrom će doživeti takvu reafirmaciju i plan je da se obim putnika poveća četiri puta u odnosu na 2019. godinu", kaže ministar.

Naveo je da je pandemija korona virus najviše pogodila saobraćaj, da se mnogi planovi sada preispituju, ali i izrazio zadoivoljstvo što Vansi ne preispituje svoje investicije, nego je ovaj period iskoristio da uradi dodatne građevinske radove.

"Mi dajemo snažnu podršku. Uveren sam da će Er Srbija, koja je sve vreme imala direktan let Beograd-Njujork čime je osnažila svoju reputaciju, biti jedan od najvećih avio-operatera u Evropi", kaže Momirović.

Tomislav Momirović

Foto: MGSI / Đorđe Krstić

Naveo je da nije zapostavljena ni lokalna avio infrastuktura i da je u planu da se ove godine krene u investiciju kako bi se u naredne dve godine izgradio i renovirao aerodrom u Nišu. Kaže da će aerodrom u Nišu biti tri puta veći nego što je sada i da će biti potpuno renoviran postojeći deo.

"U procesu smo projektovanja, očekujem da ćemo do kraja godine krenuti u radove. Aerodrom će izgledati moderno, on će biti za region jedan aerodrom srednje veličine, za Evropu to će biti jedan mali aerodrom. Očekujemo da ćemo imati oko milion i po putnika", rekao je Momirović.

Dodao je da će taj aerodrom postati centar vazdušnog saobraćaja i za centralnu Srbiju i za Severnu Makedoniju, Bugarsku i Albaniju.

"Uložićemo određena sredstva da podržimo i aerodrom Morava. Zajedno sa SDPR-om smo našli jedan model i za aerodrom Ponikve, da jedan dobra deo izgradimo kao industrijsku zonu, pa da taj aerodrom onda sutra dobije svoju afirmaciju u nekim drugačijim okolnostima", rekao je ministar.

Najavio je i podršku za aerodrom u Kruševcu, ali ne kao komercijalni aerodorm, nego za lokalni saobraćaj.

"Videćemo kako se bude Kruševac razvijao narednih godina, možda će se ostvariti potreba za aerodrom koji će se koristiti u komercijalne svrhe u nekom obimu. Ne želimo da uskratimo mogućnost razvoja nijednom delu Srbije", poručio je Momirović.

Ministar je na sednici skupštinskog odbora govorio i o izgradnji auto-puteva, među kojima je deonica Preljina-Požega, kao i o značaju pruge Beograd-Budimpešta. Napomenuo je da je Beogradski metro, iako lokalni, projekat od nacionalnog značaja.

"U novembru krećemo radove na depou, planirano je da se prva linija završi 2028. i druga 2030. godine", rekao je Momirović.

Naglasio je da je od najvećeg prioriteta i izgradnja komunalne kanalizacione infrastrukture i postrojenja za precišćavanje voda, za šta je, kaže, opredeljeno 3,5 milijarde evra u narednih pet godina. Skupštinski odbor je na kraju rasprave usvojio informacije o radu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za period od oktobra 2020. do marta ove godine.

Video: Čovek koji je pravio prvi domaći računar za Telegraf: CER 10 bio je početak jedne epohe

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>