• 1
 ≫ 

I Srbija danas slavi Svetski dan čokolade: Ovoliko vredi jedno od "najtežih" tržišta

 ≫ 

Poslednjih godina tamna čokolada je u velikoj potražnji, dok se ukusi i preferencije potrošača neprestano razvijaju

  • 1
čokolada Foto: Freepik

Danas, 7. jula, obeležava se Svetski dan čokolade, omiljene poslastice mnogih ljudi. Zanimljivo je da se i Srbija pridružila brojnim zemljama koje "slave" ovaj dan.

U svetu, ovaj dan se naziva još i "Chocolate Day", a prema nekim viđanjima 7. jul se uzima za datum, jer je tada čokolada na velika vrata ušla u Evropu, oko 1550. godine.

Postoji i Nacionalni dan čokolade koji slave SAD, 28. oktobra. Sve u svemu, ova poslastica zavređuje ogromnu pažnju, a njeno globalno tržište bi do 2028. treba da vredi neverovatnih 200,4 milijarde dolara.

Iako je reč o starom slatkišu, odnosno namirnici, koje se danas koristi na "bezbroj" načina, svetsko čokoladno tržište ne prestaje da raste: u 2020. bilo je "teško" 138,5 milijardi dolara, što sugeriše da će kroz sedam godina porasti 4,8 odsto (uzima se period od 2021. do 2028.).

Jedan od najznačajnijih trendova koji pozitivno utiče na rast tržišta čokolade je impulsno ponašanje potrošača, navodi Intrado. Naime, poslastičarnice sa proizvodima od čokolade, postavljene na prodajnim mestima u robnim kućama, šoping centrima i supermarketima, najpre će privući pažnju potrošača koji čekaju u redu i donose impulsnu odluku da kupe čokoladu.

Proizvođači koriste atraktivne boje i dizajn pakovanja kako bi privukli potrošače i ubedili ih da kupe čokoladu. Sektor praktične hrane, koji uključuje kolače, torte, sladolede i slične proizvode - koristi čokoladu kao primarni sastojak. Širenje sektora te vrste hrane podstaklo je i prodaju čokolade.

Čokolada i konditorski proizvodi su hrana koja se najviše konzumira širom sveta. Utvrđeno je da konzumacija čokolade, u umerenoj količini, pojačava serotonin koji smiruje mozak i pomaže kao antidepresiv. Takođe, podiže raspoloženje oslobađanjem endorfina u telu.

sladoled čokolada Foto: Pixabay

Čokolade danas dolaze u svim oblicima, veličinama i pakovanjima kako bi zadovoljile ukuse i zahteve svih potrošača. Posebna pogodnost na tržištu je širok spektar primene, zbog čega je uvek dobra ideja započeti biznis upravo s ovom poslasticom - ako imate razvijenu strategiju i kapital.

Poslednjih godina tamna čokolada je u velikoj potražnji, dok se ukusi i preferencije potrošača neprestano razvijaju. Očekuje se da će globalno tržište čokolade znatno porasti zahvaljujući sezonskoj prodaji, kao i onoj vezanoj za proslave. Niš (niche) proizvodi od čokolade doneće povoljan uticaj na rast tržišta.

Kada je reč o samoj distribuciji, najveći udeo na tržištu, od 42%, u 2020. imali su supermarketi i hipermarketi. Ovaj rast se može pripisati atraktivnim i jedinstvenim proizvodima koji se nude na takvim mestima, a interne promocije brendiranih vrhunskih čokolada dovele su do prodaje čokolade u velikim prodavnicama. Takođe, porasla je i prodaja putem interneta.

Video: Čokolada od koje „boli glava“ koliko je dobra, ali i novčanik

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>