Prevoznici očajni, fale im vozači kamiona sa jednom licencom: "Odvukoše ih plate od 3.000 evra"
![špedicija, kamioni, kombiji, prevoz robe, kontrola kvaliteta špedicija, kamioni, kombiji, prevoz robe, kontrola kvaliteta](https://xdn.tf.rs/2020/10/06/shutterstock1140822437-460x0.jpg)
U Bosni i Hercegovini sve više nedostaju profesionalni vozači, a posebno onih koji imaju ADR licencu, odnosno koji su položili ispit za prevoz tekućih i opasnih stvari u cisternama, potvrdili su prevoznici za Nezavisne novine.
Po forumima i oglasima za zapošljavanje sve više se traže vozači s iskustvom koji prevoze cisterne tekućih i opasnih stvari, a prema podacima prevoznika, veliki broj njih je poslednjih godina, najviše zbog većih plata, otišao da radi u zemlje EU.
Tako je danas pronaći vozača cisterne u BiH postao veliki problem, a s tim se bore i neke razvijenije zemlje u svetu.
Nikola Grbić, predsednik Udruženja prevoznika za međunarodni i unutrašnji transport RS, kaže da je u Bosni i Hercegovini stanje, kada je reč o vozačima, katastrofalno, te da oni najviše nedostaju.
- Između ostalih, manjka veliki broj vozača koji imaju ADR licencu, odnosno koji su položili ispit za prevoz tekućih i opasnih stvari u cisternama. Oni su bolje plaćeni od vozača kamiona - rekao je Grbić. Prema njegovim rečima, najveći razlog za nedostatak tog tipa vozača u Bosni i Hercegovini veće plaće u zemljama EU.
- Tamo zarađuju od 3.000 do 4.000 evra, a ovde im je mesečna plata bila od 1.500 (oko 766 evra) do 2.000 KM (oko 1.022 evra) - objasnio je Grbić.
On je istakao da je od 2019. godine BiH napustilo više od 5.000 profesionalnih vozača. Ono što je takođe jedan od problema, prema Grbićevom mišljenju, jeste i to da cena prevoza u BiH nije isplativa.
U Sloveniji zarada tri puta veća
- I tu naplatu čekamo od tri meseca do godinu dana, a nekad ne uspemo ni da naplatimo. To je veliki problem jer na taj način nismo konkurentni s Evropskom unijom i ne možemo povećati plate našim vozačima - objašnjava Grbić.
Jedan vozač cisterne iz Modriče koji je pre nekoliko godina otišao da radi u Sloveniju na prevozu tekućih i opasnih stvari rekao je da se odlučio za odlazak zbog gotovo tri puta veće plate.
- Godinama sam ovo radio u Bosni i Hercegovini, a ipak je ovo rizičan i vrlo odgovoran posao. Nisam bio zadovoljan primanjima pa sam se odlučio na odlazak - istakao je taj vozač.
Iz Agencije za posredovanje pri zapošljavanju Mojposao.ba rekli su ranije da je potražnja za profesionalnim vozačima kamiona i cisterni u Bosni i Hercegovini porasla za sedam posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Slično je i s potražnjom za vozačima autobusa.
Video: Naličje operacije Bugatti-Rimac: Nemci kontrolišu većinski paket hrvatske kompanije
(Telegraf Biznis)
Video: Lučić: Telekom će imati manje troškove za sportske sadržaje,dolazak PPF važan za SRB
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Boža zemunac
Plati pa klati.
Podelite komentar