Dobra vest za firme, ali i potrošače: Cilj je održavanje likvidnosti, kao i eliminisanje zloupotreba

  • 0
firma Foto: Unsplash

Odbor Skupštine Srbije za privredu, regionalni razvoj, trgovinu, turizam i energetiku usvojio je danas, u načelu, predloge zakona o finansijskoj podršci privrednim subjektima za održavanje likvidnosti i obrtna sredstva zbog pandemije i Zakona o zaštiti potrošača, koje je podnela Vlada Srbije.

Obrazlažući Predlog zakona o utvrđivanju finansijske podrške firmama za likvidnost i obrtna sredstva, državni sekretar u Ministarstvu privrede, Milan Ljušić, naveo je da je zbog situacije u kojoj se privreda nalazila, uredbom od 10. decembra 2020. definisano da firme preko Fonda za razvoj dobiju sredstva za ove dve namene.

- Uredbom je bilo predviđeno 24 milijarde dinara pomoći privredi, a lane je od ove sume odobreno nešto manje od 12 milijardi dinara. Zbog nedostatka sredstava, ostalo je neodobreno nešto više od 7.000 zahteva - dodaje.

Kako bi se odgovorilo i na ove zahteve, "država je ušla u pregovore sa Evropskom investicionom bankom za dobijanje pozajmice da bi do kraja ove godine bili ispunjeni zahtevi i ovih preduzeća". Drugi, Zakon o zaštiti potrošača, obrazlagao je državani sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Uroš Kandić, i uvođenje registra "Ne zovi" naveo kao najvažniju novinu koju ovaj predlog predviđa.

- U ovom registru građani operateru sa kojim imaju zaključen ugovor, mogu prijaviti svoj broj telefeona na koji ne žele da dobijaju pozive za nuđenje robe. Ovo smo predvideli, pre svega, zato što su se potrošači na to žalili i zato što je bilo zloupotreba od strane trgovaca - rekao je Kandić.

Istakao je da ovaj registar nije novost u svetu, jer postoji u razvijenim zemljama, u Evropskoj uniji, Velikoj Britaniji, SAD, Kanadi, Australiji, takođe i u regionu, recimo u Hrvatskoj i Crnoj Gori.

Druga važna novina, prema njegovim rečima, jeste uvođenje proračuna za usluge popravki i intervencija u kućama i stanovima, čija vrednost je veća od 5.000 dinara.

štednja, novac Foto: Freepik

- Onaj ko pruža uslugu, biće dužan da sačini proračun, sa specifikacijom usluge i da pre nego što krene u intervenciju odnosno popravku, pribavi saglasnost potrošaca - naveo je Kandić, uz ocenu da bi ovo trebalo da smanji zloupotrebe i poboljša položaj potrošača.

Dodao je da je propisano i uvođenje registra evidencije potrrošačkih sprorova, a vodiće ih nadležni sudovi koji vode potrošačke sporove. Kao važnu novost, istakao je unapređenje postupka vansudskog rešavanja sporova, gde je uvedena obaveza da i trgovci učestvuju u rešavanju potrošačkih sporova.

Ocenio je da će ta obaveza preduprediti duže trajanje procesa i omogućiti da se ne ide uvek na sud, nego da se pokuša spor rešiti između potrošača, posrednika i trgovaca. Prema njegovim rečima, biće ojačani kapaciteti tržišne inspekcije u zaštiti potrošača, jer je predviđeno uvođenje prekršajnih naloga, što do sada nije bio slučaj.

Video: Ugostitelji izdržali pandemiju zahvaljujući ovom rešenju: Partner koji nam je pomogao da opstanemo

(Telegraf Biznis)

Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>