Srbija prati svetske trendove u ovom domenu: Ali, zašto robu još uvek češće plaćamo pouzećem?
Stranac je komformista i naučen je da, preko jedne platforme kao što je elektronska prodavnica Amazon, može da nabavi sve što bi nabavio u šoping molu ili sa drugog kraja sveta, rečeno je iz PKS
Digitalna trgovina u Srbiji doživela je ekspanziju, prolazeći kroz različite faze, od prihvatanja novog modela kupovine, pa sve do otvaranja internet prodavnica sa najraznovrsnijom robom.
To je dovelo do napretka i proširenja poslovanja i privrede u zemlji tokom pandemije virusa korona, rečeno je iz Privredne komore Srbije (PKS).
- Asortiman traženih proizvoda putem interneta u vreme pandemije se proširio, i preko onlajn prodavnica se poručivalo sve: odeća, obuća, knjige, cveće, igračke, pokloni, pa čak i roba široke potrošnje - kaže sekretar Udruženja za elektronske komunikacije i informaciono društvo u PKS, Marjan Stojanović.
Dodaje u izjavi za Tanjug da su postojale i elektronske pijace, kao i da je taj trend zbog pogodnosti koje nudi nastavio da se razvija i kada se epidemiološka situacija popravila. Inače, prema istraživanjima PKS, naša zemlja je sada, u odnosu na svetske standarde, u začetku prihvatanja e-trgovine kao modela jednostavnije kupovine.
- Stranac je komformista i naučen je da, preko jedne platforme kao što je elektronska prodavnica Amazon, može da nabavi sve što bi nabavio u šoping molu ili sa drugog kraja sveta, sa sigurnošću dostave u određenom roku, a to je trend kome Srbija u narednim godinama treba da teži - naglašava Stojanović.
Napominje da je sada ključni period za razvoj i utvrđivanje standarda funksionisanja elektronske trgovine u Srbiji. Kako objašnjava, kupci su sada videli da na raspolaganju imaju mnogo veći asortiman proizvoda koji mogu da naruče i kupe elektronskim putem u odnosu na pre godinu i po dana.
Privredna komora Srbije, prateći svetske trendove, pruža i edukativnu pomoć malim i velikim preduzećima o primeni digitalne trgovine, ali i o benefitima koje ona sa sobom nosi, a to su, pre svega, širenje tržišta na teritoriji cele zemlje i mogućnost izvoza preko platformi lanaca elektronske trgovine.
- Kada je reč o manjim proizvođačima, dobili smo podatke da najveći deo njih koristi društvene mreže za prodaju, a to je vid komunikacije na nekom nivou koji nije elektronska trgovina, već je samo način da se dođe do određenog kupca koji je zainteresovan za neki proizvod, imajući u vidu poverenje ili lokaciju gde živi - ističe Stojanović. Takođe, dodaje da se elektronskom trgovinom povezuju i razvijaju različite delatnosti.
Tako e-trgovina podrazumeva adekvatan veb sajt i onlajn prodavnicu, aplikacije za naplatu platnim karticama, sistem bezbednosti i brzinu dostave, angažman prodavaca i sve inovacije koje pruža digitalno poslovanje. Stojanovič tvrdi da su korisnici u Srbiji, kada je reč o digitanom sistemu kupovine, još uvek nepoverljivi, te da se još uvek odlučuju za plaćanje pouzećem koje je sporo i neefikasno.
Na primer, neke kompanije koje su predstavnici velikih svetskih tekstilnih industrija, proširile su svoj asortiman na špansko tržište putem elektronske trgovine, a na platformi preko koje plasiraju svoje proizvode - zabeleženo je da je prodaja u prvom kvartalu 2021. porasla za 50 odsto u odnosu na isti kvartal 2019. godine.
Video: E-građanin će moći sve da završi mobilnim telefonom
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.