Kako je ovaj grad na Balkanu postao hit na tržištu: Ranije bežali od prizemlja, sad samo to traže
Početkom pandemije očekivalo se da će doći do pada prodaje nekretnina, sloma tržišta, ali desilo se upravo suprotno – rast prodaje i rast cena, rekao je Branko Papeš, direktor i vlasnik jedne agencije za nekretnine u Hrvatskoj.
Papeš je pojasnio uticaj pandemije na tržište nekretnina u Hrvatskoj. Kako je rekao, mislio je da će da dođe do pada cena nekretnina, no do toga nije došlo.
– Sada, nakon godinu dana, uočili smo razloge povećanja prodaje, odnosno rasta cena. Ova pandemija donela je, naime, promenu u odnosu ljudi prema prostoru u kojem borave. Nekad se u stanovima samo živelo, a danas se boravi te veliki broj ljudi u njima i radi, prenosi Novi list.
Pre pandemije kod Hrvata je najvažnije bilo koji automobil voziš, dok je danas daleko bitnije u kakvoj nekretnini živiš. Drugo, desile su se negativne kamate u bankama, nije više isplativo držati novac i puno ljudi je izvuklo novac iz banke i uložilo u nekretnine.
Zbog pandemije došlo je i do inflacije, guralo se milijarde evra, inflacija je od 2 do 3 posto godišnje, što znači da novac gubi vrednost i najjednostavniji načiin da se odbrani vrednost novca je ulaganje u nekretnine, rentiranje, gde je povrat 3, 5, čak i 7 posto godišnje. I na kraju, za svake krize ljudi najviše traže sigurnost, a kupovina nekretnina definiše se kao sigurno ulaganje.
Usled toga, otvorile su se i nove tržišne niše. Kupci žele da žive u lepšim nekretninama, traže drugačije nekretnine. Do unazad godinu dana niko nije hteo da živi u prizemlju, a danas ljudi traže upravo to, prizemlje, izlaz u dvorište, itd.
Ono što ih je najviše iznenadilo i što apsolutno nisu mogli očekivati u agenciji je - hrvatska dijaspora.
- Dakle, to je jedna tržišna niša koja je doslovno eksplodirala. U poslednjih godinu dana imamo deset puta više upita i realizacija naših ljudi iz inostranstva oji kupuju nekretninu, a Rijeka i Istra su prepoznate kao mesto na koje se žele vratiti i u kojem žele da žive - navodi onn.
Razlog je otvorenost, blizina, pristupačnost ljudi. Osim dijaspore, sve više stranaca kupuje nekretnine ovde, i to ne samo u Opatiji, Krku, Crikvenici itd. nego je i u Rijeci sve više stranaca koji ulažu. Njima su naše cene vrlo pristupačne i prepoznali su tu tržišnu nišu.
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.