Kako se kontroliše realizacija zamenskih putovanja? Građani negoduju, često im traže dodatni novac
NOPS je postavio pitanje šta preduzimaju resorno ministarstvo i turistička inspekcija koji su učestvovali u donošenju uredbe o zamenskom putovanju i koji su odgovorni za njeno sprovođenje u praksi
Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) javno je zapitala Ministarstvo turizma ko i na koji način kontroliše način na koji se vrši realizacija zamenskih putovanja.
U saopštenju NOPS je konstatovano da "mnogi potrošači izražavaju nezadovoljstvo načinom na koji se realizuju njihova zamenska putovanja". Ističe se da ponuđene zamene, često, po kategoriji i kvalitetu ne odgovaraju prvobitno uplaćenom, a da se od građana traži i da doplate za putovanja.
"Ako ne pristanu na ponuđene uslove, novac mogu da očekuju od januara 2022. godine (pod uslovom da agencija i dalje postoji) ili će moći da se naplate od polise osiguranja agencije koja je prestala sa radom, što opet otvara čitav niz pitanja", konstatuje NOPS.
Ta organizacija je postavila pitanje i šta preduzimaju resorno ministarstvo i turistička inspekcija koji su učestvovali u donošenju uredbe o zamenskom putovanju i koji su odgovorni za njeno sprovođenje u praksi.
"Ko i na koji način kontroliše tokove novca na relaciji agencije - hoteli? Da li su agencije slobodne da samostalno određuju pravila igre ili će inspekciji morati da dokažu da su novac prebacile hotelima, a da im isti nije vraćen?", pita se NOPS.
Kako se navodi, u slučaju da je novac agencijama vraćen, zamenski vaučer nije ništa drugo do kreditiranje agencija na štetu potrošača u situaciji kada pomoć za spas turističkog sektora stiže od države.
NOPS se zapitao da li su potrošači u obavezi da snose dodatni teret poslovanja agencija, i podsetio da je Uredba doneta kako bi se zaštile sve turističke agencije, ne ulazeći u tokove novca i likvidnost svake od njih pojedinačno. "Duboko smo svesni činjenice da nisu sve agencije krive za novonastalu situaciju i od početka krize se zalažemo za to da pomoć mora doći onima kojima je zaista potrebna, a ne svima", navodi se u saopštenju.
Video: Telegraf u poseti najvećoj fabrici za proizvodnju ulja od ruže: Litar košta neverovatnih 5.500 evra
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nenad
"Pod uslovom da agencija jos uvek postoji". Da li to znaci da vlasnik agencije moze komotno da zatvori agenciju otvori novu pod drugim imenom i kao da nista nije bilo?
Podelite komentar