• 1

Kako se kontroliše realizacija zamenskih putovanja? Građani negoduju, često im traže dodatni novac

NOPS je postavio pitanje šta preduzimaju resorno ministarstvo i turistička inspekcija koji su učestvovali u donošenju uredbe o zamenskom putovanju i koji su odgovorni za njeno sprovođenje u praksi

  • 1
odmor, turista, turizam, putovanje Foto: Freepik

Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) javno je zapitala Ministarstvo turizma ko i na koji način kontroliše način na koji se vrši realizacija zamenskih putovanja.

U saopštenju NOPS je konstatovano da "mnogi potrošači izražavaju nezadovoljstvo načinom na koji se realizuju njihova zamenska putovanja". Ističe se da ponuđene zamene, često, po kategoriji i kvalitetu ne odgovaraju prvobitno uplaćenom, a da se od građana traži i da doplate za putovanja.

"Ako ne pristanu na ponuđene uslove, novac mogu da očekuju od januara 2022. godine (pod uslovom da agencija i dalje postoji) ili će moći da se naplate od polise osiguranja agencije koja je prestala sa radom, što opet otvara čitav niz pitanja", konstatuje NOPS.

Ta organizacija je postavila pitanje i šta preduzimaju resorno ministarstvo i turistička inspekcija koji su učestvovali u donošenju uredbe o zamenskom putovanju i koji su odgovorni za njeno sprovođenje u praksi.

"Ko i na koji način kontroliše tokove novca na relaciji agencije - hoteli? Da li su agencije slobodne da samostalno određuju pravila igre ili će inspekciji morati da dokažu da su novac prebacile hotelima, a da im isti nije vraćen?", pita se NOPS.

Kako se navodi, u slučaju da je novac agencijama vraćen, zamenski vaučer nije ništa drugo do kreditiranje agencija na štetu potrošača u situaciji kada pomoć za spas turističkog sektora stiže od države.

NOPS se zapitao da li su potrošači u obavezi da snose dodatni teret poslovanja agencija, i podsetio da je Uredba doneta kako bi se zaštile sve turističke agencije, ne ulazeći u tokove novca i likvidnost svake od njih pojedinačno. "Duboko smo svesni činjenice da nisu sve agencije krive za novonastalu situaciju i od početka krize se zalažemo za to da pomoć mora doći onima kojima je zaista potrebna, a ne svima", navodi se u saopštenju.

Video: Telegraf u poseti najvećoj fabrici za proizvodnju ulja od ruže: Litar košta neverovatnih 5.500 evra

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nenad

    11. avgust 2021 | 11:29

    "Pod uslovom da agencija jos uvek postoji". Da li to znaci da vlasnik agencije moze komotno da zatvori agenciju otvori novu pod drugim imenom i kao da nista nije bilo?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>