Kupce treba vratiti u radnje, ali kako? Nema više jednog smera, sami skenirate stvari, kafa na krovu
Menja se koncept kupovine. Zar se to već nije desilo s početkom pandemije? Mnogi se to pitaju, misleći na nagli prelazak na onlajn šoping, ali, istina je da se ovaj put ide bar još jedan korak dalje.
Naime, posle burne 2020. i dugih karantina, potrebno je ljude vratiti u fizičke prodavnice. Sve i da prođu strah i kriza, ostaje novonastala navika kupovine "iz fotelje". Mada je šoping preko mreže bio sve zastupljeniji i pre kovida, ipak je "eksplodirao" prošle godine, a trend se nastavlja i ove.
Doduše, polako jenjava. Kupci su željni fizičkih radnji, atmosfere u njima, biranja proizvoda uživo, ali i zabave. Trgovcima je u planu da što duže zadrže klijente u radnji, ali ne putem kreiranja koncepta "lavirinta" - koji često zbunjuje i frustrira, već na ovaj način.
Naime, IKEA Xuhui iz Šangaja testira novo iskustvo kupovine, tako što nudi "smislena iskustva, interaktivne događaje i društveno ko-kreiranje", navodi se. Za primer se uzima i kafić na krovu prodavnice u Beču, koji švedska kompanija planira da otvori.
U toj radnji kupci će moći da pazare samo manje komade nameštaja, dok će oni veći biti slati na kućnu adresu narednog dana. Tu je, dakle, akcenat na zabavi i nekoj drugoj vrsti iskustva, koja nije vezana samo za šoping.
Trgovci sada, posle aktuelne krize, moraju dati razlog kupcima zašto da se vrate u fizičke radnje. Lego grupa i Dick’s Sporting Goods takođe su otvorili objekte koji uključuju aktivnosti poput igara virtuelne realnosti ili zidova za penjanje.
Na jednosmerni način kretanja, recimo, u IKEA radnjama - kupci su navikli, ali već su i naučili da je to način da pređu celu radnju i razgledaju sve artikle u ponudi. Iako doživljaj nije isti, slični koncept pregledanja kataloga "osladio" im se i onlajn, pa je sada potrebno animirati ih na drugi način, piše i WSJ.
Stefan Vanoverbeke, zamenik direktora maloprodaje, kaže da su hteli da krenu od nule, te će nove radnje - u Beču i Šangaju - imati više smerova za kretanje, a kupci će moći da koriste svoje pametne telefone za skeniranje proizvoda i kupovinu prilikom šetnje.
U suštini, to je praksa na kojoj se zasnivaju i šoping centri, samo što je ovde više na "mikro planu". Ideja je da se kroz godine kupac više povezuje s prostorom u kojem boravi, a to se ne odnosi samo na bar, pekaru ili same proizvode u radnji, već i na mnoga druga iskustva koja želi da doživi.
Video: Ugostitelji izdržali pandemiju zahvaljujući ovom rešenju: Partner koji nam je pomogao da opstanemo
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.