![Milka čokolada Milka čokolada](https://xdn.tf.rs/2021/09/26/shutterstock1914301960-670x447.jpg)
Bitka zbog boje: Poznati brend štiti "svoju ljubičastu". Ima li zaista sličnosti među dve čokolade?
Multinacionalna konditorska kompanija "Mondelez" zapretila je sudskim postupkom protiv londonskog proizvođača veganskih grickalica, zbog boje pakovanja jedne od njegovih voćnih pločica.
Mondelez, naime, tvrdi da kakao-bar, odnosno čokoladica Primal Pantry, brenda "Nurture Brands", "eksploatiše" zaštitni znak Milka čokolada, a to je lila boja.
Advokati "Mondelez"-a zahtevaju da se prekine sa upotrebom ambalaže u boji jorgovana, upozoravajući na kaznu od 5.200 funti svaki put kada se krši ovaj zaštitni znak, piše BBC.
Londonski proizvođač, međutim, negira da postoji sličnost između dva pakovanja, tj. boje, i negira "povređivanje" žiga brenda Milka. Voćne pločice su lansirane 2016. u različitim bojama, tako da ih kupac može razlikovati kada su na policama poređane jedna do druge.
- Ne mislimo da su boje na ambalaži naše i Milka čokolada iste, ili čak u istom spektru - rekao je Adam Drejper iz kompanije "Nurture Brands". Dodaje i da "Mondelez nije pružio dokaze o tome da je boja pakovanja dovoljno slična da bi kršila zaštitni znak Milke".
"Nurture Brands" izvozi svoje proizvode širom Evrope i zapošljava 26 ljudi u svom sedištu u Barbiken centru u Londonu. Drejper dalje navodi: "Ako mi dokažu da je boja u tom spektru, sarađivaću s njima, ali neću baciti sve naše proizvode u EU".
Povlačenje proizvoda i uklanjanje kompletne ambalaže koja je trenutno u opticaju moglo bi koštati između 30.000 i 50.000 funti, i to bez kazni, procenjuje Drejper.
BBC navodi da Mondelez daje britanskom brendu šest meseci da promeni pakovanje. Američka firma Mondelez poseduje mnoge poznate brendove, uključujući Toblerone i Oreo, a britanski brendovi Cadbury i Kenco takođe su deo tog carstva. Godine 2019. njena podružnica Cadbury izgubila je žalbu da zaštiti "posebnu ljubičastu boju" koju koristi za pakovanje čokolade.
S druge strane, Milka je 2020. godine dobila nokaut od brenda Ritter Sport, kada je promovisala čokoladu u ambalaži kvadratnog oblika.
Video: Čokolada od koje „boli glava“ koliko je dobra, ali i novčanik
(Telegraf Biznis)
Video: Lučić: Telekom će imati manje troškove za sportske sadržaje,dolazak PPF važan za SRB
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Саша
💜💜💜💜💜💜
Podelite komentar
Andreja
Ima u ceni
Podelite komentar