Kad roboti uzmu stvar u svoje ruke: Kompanije ih sve više koriste, zbog smanjenja troškova

 ≫ 
  • 2

Tokom sledeće godine, više od hiljadu robota treba da se pridruži osoblju koje dostavlja robu u kineskim kompanijama za e-trgovinu, kao što su Alibaba, Meituan i JD.com, jer pandemija nastavlja da podstiče potražnju za beskontaktnim uslugama.

Giganti očekuju da će do 2022. upravljati sa više od 2.000 robota, što je otprilike četiri puta više nego sada, kažu njihovi rukovodioci, ohrabreni činjenicom da se troškovi proizvodnje zbog robota smanjuju.

Milioni kurira u Kini i dalje isporučuju pakete za naknadu manju od tri juana (0,47 dolara), a tehnološke kompanije još od 2013. godine istražuju upotrebu bespilotnih letelica ili robota - nalik kutijama sa točkovima, zbog krize radne snage koja se pogoršala usled pandemije, piše Rojters.

Podsećamo, Alibaba je u avgustu iznela prilično smele tvrdnje o tome šta će njeni roboti moći da postignu.

Zvanični Peking je naložio firmama, koje muku muče da zadovolje rastuću potražnju i ispoštuju rokove, da obezbede pauzu za odmor kuririma. "Pandemija kovid-19 bila je veliki podstrek da se ubrzaju planovi za uvođenje robota", kaže Sija Huasija, glavni naučnik u Meituanu.

Ova kompanija za isporuku hrane pokrenula je svoj robot-servis u februaru 2020, kada je u Pekingu izbila velika korona zaraza, pre planiranog lansiranja za kraj godine. JD.com je takođe pre roka pokrenuo uslugu robot-servisa, navodi glavni naučnik u jedinici za autonomnu vožnju u tom gigantu za e-trgovinu.

Takođe, tendencija je da se roboti koriste za isporuku proizvoda koji su manje podložni vremenskom roku trajanja, poput paketa, a ne hrane. Pristalice robota ističu njihove dugoročne prednosti kao što su niži troškovi isporuke od transportnog centra do krajnje destinacije (last-mile dilevery).

Istraživači sa Univerziteta u Mičigenu su utvrdili da bi potpuno i delimično automatizovani kuriri-dostavljači mogli da smanje troškove isporuke za 10 do 40 posto u gradovima.

Alibabin mehanički-kurir je do septembra ove godine isporučio više od milion narudžbina za više od 200.000 potrošača, saopštila je kompanija, koja upravlja sa više od 200 robota i planira da ih ima 1.000 do marta sledeće godine, i čak 10.000 u naredne tri godine.

Video: Kako da budete produktivnji na poslu: Robot Buddy zna sve odgovore

(Telegraf Biznis)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Strasno

    29. septembar 2021 | 08:46

    Izbacice ljude iz procesa rada nece biti potrebe za nama. Teska vremena idu

  • Bek

    29. septembar 2021 | 09:09

    I opet kinezi nas unistise, prvo virusom pa posle robotima.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>