Dolazak i procena kvara 2.500 RSD: Da li se isplati zvati majstora ovih dana ili bolje kupiti novo?

  • 40

Majstora je sve manje u Srbiji, i tu nema dileme. Zapravo, fali nam zanatlija generalno, a mnogi će reći i da nam nedostaje, pre svega, "dobrih i poštenih majstora".

Iskustva ljudi, pa i naših čitaoca, govore da se danas teže nego ikada dolazi do stručnjaka ove vrste, a potreba za popravkama ili renoviranjem je sve učestalija.

Nedavno smo pisali o tome da je majstore danas potrebno bukirati barem nekoliko meseci ranije, a takođe ćete čuti od mnogih kako su majstori "preterano digli cene". Za to postoje barem dva racionalna objašnjenja: jedno je "zakon ponude i potražnje", pri čemu je potražnja u ovom momentu mnogo veća od ponude, a drugi razlog je vezan za poskupljenje samog (građevinskog) materijala.

Sve to je usko vezano i za činjenicu da se stanovi danas kupuju, čini se, više nego ikad: na to su uticali kako povoljniji krediti, tako i rast cena kirija. Dakle, na tržištu nekretnina takođe je na snazi zakon ponude i potražnje, a građevinari ne mogu da stignu da zadovolje sve potrebe tržišta.

Vodoinstalateri, električari, moleri, keramičari, bravari, parketari i ostali majstori koji su tu i imaju posla "preko glave", jer su sve ove stvari neminovno potrebne barem nekada - sada mogu da postavljaju uslove, ali i da lošije rade, što naši sugrađani primećuju.

Vreme je novac, i to bukvalno

Mimo cena za same radove, neki majstori u Srbiji počeli su da naplaćuju i dolazak, odnosno procenu kvara. Ako klijent, nakon izračunate cene, ipak shvati da mu se popravka ne isplati - majstor zadržava pravo da mu svakako naplati dolazak i procenu.

Radnik, majstor u kući Foto-ilustracija: Shutterstock

Iako to ranije nije bila učestala praksa, klijenti su svesni da majstori troše svoje vreme, gorivo, kako bi došlo na lice mesta i pogledali kvar, tako da im je to, donekle, razumljivo. Mada, cena za ovu "uslugu" nije baš mala: 2.500 dinara.

Ono što je bizarnije, jeste činjenica da ako odlučite da popravite, recimo veš mašinu, šporet ili neki drugi uređaj, majstor vam 2.500 dinara (dolazak + procena) - neće kasnije uračunati u punu cenu usluge, već će vam taj deo svakako naplatiti odvojedno, mimo cene popravke.

Slično tome, kako smo već pisali, dostavljači robe (ako kupujete nameštaj), naplaćuju dostavu po spratu, bez obzira na to da li zgrada ima lift. Neke firme transport naplaćuju po "gradskim zonama", odnosno na 5, 10 ili više kilometara udaljenosti od svog centra.

Isti princip imaju i neke ordinacije, s tim što mnoge, ako se odlučite za neku proceduru (npr. estetsku) - cifru koju ste dali za pregled/konsultaciju, kasnije "odbiju" od cene usluge. Dakle, ne naplaćuju vam zasebno.

Video: Sama napravila tendu i ogradu pa prošla upola jeftinije: Evo šta se sve može kada imaš dobru ideju

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Keramicar

    2. oktobar 2021 | 08:49

    Normalno je da ako idem 30 km trošim gorivo i gubim vreme da to necu raditi dzaba,zamislite 5 puta dnevno da idem "samo da pogledam" pa od čega bih živeo onda?Ali 2500 din je puno,ja naplacujem 1000 takve stvari

  • Realno

    2. oktobar 2021 | 09:16

    Dolazak majstora koji potroše svoje gorivo i vreme da bi ustanovili kvar, sasvim je realno 2500 din. Jer ima ljudi koji vole da zovu 10 majstora da dođu ne bi li neko rekao manju cenu za popravku.

  • Soko

    2. oktobar 2021 | 10:06

    Nema majstora, svi su informatičari,dileri ( narkotika) podvodadžije,kriminalci ili zaštićeni svedoci i političari.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>