• 0

Kako firme prave "kompromise" ove godine: Možda nećete dobiti ćebe, ali tu je meda

Oko 85% igračaka koje se prodaju u Sjedinjenim Državama proizvode se u Kini

  • 0
štednja, novac

Foto: Unsplash

Mesecima unazad pišemo o problemima transporta: od uskih grla do paprenog poskupljenja prevoza robe, a to stanje se prelilo i na igračke.

Naime, najpre je tokom leta ove godine bilo problema s rezervacijom transportnih kontejnera za prevoženje igračaka, a onda su se proizvođači susreli sa prevelikim troškovima.

Najveći problem je taj što vlada nestašica transportnih kontejnera, koji su zbog toga postali i skuplji za isporuku robe iz prekomorskih fabrika u američke luke i nazad. Tačno sredinom leta pisali smo o tome šta se krije iza previsokih cena.

Primera radi, spot cena rezervacije kontejnera od nekih 12 metara, od Šangaja do Los Anđelesa, u prvoj nedelji avgusta dostigla je nivo od 10.229 dolara, što je za 238% više u odnosu na isto vreme prethodne godine.

Stoga su neke firme koje proizvode igračke morale da donesu radikalne odluke: da se fokusiraju na određenje artikle koje će slati u prodavnice za vreme praznika, a reč je o manjim, plišanim igračkama. Drugim rečima, artiklima koji su, ne samo manjih dimenzija, već i lako savitljivi, manje kabasti.

Oko 85% igračaka koje se prodaju u Sjedinjenim Državama proizvode se u Kini, piše CNN. Nedostatak kontejnera za isporuku, ograničen teretni prostor na okeanskim plovilima i veliki troškovi - naterali su proizvođače igračaka da naprave brojne kompromise oko toga koja roba ima "najekonomičniju svrhu" za isporuku ove praznične sezone.

Pleteno ćebe

Foto: Shutterstock

Proizvođači su promenili i ambalažu kako bi optimizovali prostor i isporučili više proizvoda po kontejneru, navodi se. U nekim slučajevima, to je značilo smanjenje uobičajenih veličina pakovanja. U drugim situacijama, to uključuje ograničavanje pakovanja dodatne opreme u kutiji, kako bi paketi bili lakši.

Zanimljivo, igračke u vidu malih životinja imaju prioritet, baš kao i savitljive loptice. Takođe je popularan i Squeezibo, dok ćebad i jastuci ostaju po strani jer zauzimaju više prostora. Recimo, u kontejner od 12 metara, Yogibo može da spakuje čak 200.000 Squeezibo predmeta, i to je prodaja vredna 1,6 miliona dolara.

S druge strane, u isti kontejner može stati tek 2.500 ćebadi, vrednih 200.000 dolara.

Video: Brod blokirao Suecki kanal: Ugrožena svetska ekonomija

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Google preporuke