![kontejneri, skladište, roba kontejneri, skladište, roba](https://xdn.tf.rs/2021/10/20/industrial-port-container-yard-670x447.jpg)
Trenutno najtraženije zanimanje: Fali 80.000, a "ključ je u mlađim radnicima"
Mesecima unazad, posebno u Evropi i Velikoj Britaniji, kompanije bruje o nedostatku profesionalnih vozača kamiona, zahvaljujući kojima se roba prevozi i stiže do prodavnica, odnosno krajnjih kupaca.
Ipak, korona je uzela maha i ozbiljno uzdrmala lance snabdevanja, a trenutno fali čak 80.000 vozača kamiona koji bi mogli da poprave samo ovaj aspekt priče. S druge strane, koliko god da su traženi, pa i u Srbiji, ovih profesionalaca ne samo da nema dovoljno, već se ljudi u srednjim godinama ili oni u punoj snazi - ređe odlučuju na taj poziv.
Kako smo nedavno pisali, profesionalni vozači u Srbiji su, generalno, ili "klinci" ili ljudi pred penzijom, pa i oni koji su u poznijim godinama. Industrija kamiona sa trenutnim deficitom vozača beleži rekord, rekao je za CNN Kris Sper, predsednik i izvršni direktor "American Trucking Associations".
To je, dodaje se, povećanje od 30% u odnosu na period pre pandemije, kada se industrija već susretala sa nedostatkom radne snage od 61.500 vozača. Sper kaže da je to "prilično veliki skok", te da mnogi vozači odlaze u penziju, tj. napuštaju industriju.
S druge strane, povećana potražnja potrošača takođe igra veliku ulogu u nedostatku vozača kamiona. To se događa u vreme kada su američke luke u haosu - prvenstveno zato što ima malo kamiona i vozača za preuzimanje tereta - što dovodi do usporavanja u lancima snabdevanja.
Predsednik SAD Džo Bajden je, podsećamo, naložio lukama Los Anđeles i Long Bič da pređu na operacije 24 sata dnevno. Međutim, marine još uvek ne mogu da rade non-stop jer uvoznici nemaju dovoljno vozača koji bi mogli da premeštaju robu sve vreme.
![Kamion Kamion](https://xdn.tf.rs/2021/10/10/antonino-visalli-thyqg-huygg-unsplash-460x0.jpg)
- Vozači kamiona prevoze 71% robe u okviru američke ekonomije, ali predstavljaju samo 4% vozila na putevima - kaže Sper, dodajući da će do 2030. godine faliti čak 160.000 vozača u ovoj industriji, ako se nešto ne učini po tom pitanju. Navodi da će se narednih deset godina, prema procenama Asocijacije, javiti potreba za 1.000.000 novih vozača.
Dvostranački američki zakon o infrastrukturi koji čeka na akciju u Kongresu - odobrio bi stotine milijardi dolara za transport, što bi uključivalo razvoj radne snage za industriju auto-prevoznika. To bi omogućilo da 3.000 vozača, između 18-20 godina, prođe obuku. Trenutno, vozači moraju imati 21 godinu. Sper veruje da su mlađi vozači ključni odgovor na nedostatak radne snage.
Video: Deset atipičnih zanimanja za žene: Od kamiondžijke do detektivke
(Telegraf Biznis)
Video: Lučić: Telekom će imati manje troškove za sportske sadržaje,dolazak PPF važan za SRB
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
gandza
Ja bih da idem,ali u ambasadi primaju stranke tek mart 2023!
Podelite komentar