• 1

Trenutno najtraženije zanimanje: Fali 80.000, a "ključ je u mlađim radnicima"

Lanci snabdevanja su ozbiljno poremećeni, usled raznih faktora, a vozača kamiona nema "ni za lek"

  • 1
kontejneri, skladište, roba

Foto: Freepik

Mesecima unazad, posebno u Evropi i Velikoj Britaniji, kompanije bruje o nedostatku profesionalnih vozača kamiona, zahvaljujući kojima se roba prevozi i stiže do prodavnica, odnosno krajnjih kupaca.

Ipak, korona je uzela maha i ozbiljno uzdrmala lance snabdevanja, a trenutno fali čak 80.000 vozača kamiona koji bi mogli da poprave samo ovaj aspekt priče. S druge strane, koliko god da su traženi, pa i u Srbiji, ovih profesionalaca ne samo da nema dovoljno, već se ljudi u srednjim godinama ili oni u punoj snazi - ređe odlučuju na taj poziv.

Kako smo nedavno pisali, profesionalni vozači u Srbiji su, generalno, ili "klinci" ili ljudi pred penzijom, pa i oni koji su u poznijim godinama. Industrija kamiona sa trenutnim deficitom vozača beleži rekord, rekao je za CNN Kris Sper, predsednik i izvršni direktor "American Trucking Associations".

To je, dodaje se, povećanje od 30% u odnosu na period pre pandemije, kada se industrija već susretala sa nedostatkom radne snage od 61.500 vozača. Sper kaže da je to "prilično veliki skok", te da mnogi vozači odlaze u penziju, tj. napuštaju industriju.

S druge strane, povećana potražnja potrošača takođe igra veliku ulogu u nedostatku vozača kamiona. To se događa u vreme kada su američke luke u haosu - prvenstveno zato što ima malo kamiona i vozača za preuzimanje tereta - što dovodi do usporavanja u lancima snabdevanja.

Predsednik SAD Džo Bajden je, podsećamo, naložio lukama Los Anđeles i Long Bič da pređu na operacije 24 sata dnevno. Međutim, marine još uvek ne mogu da rade non-stop jer uvoznici nemaju dovoljno vozača koji bi mogli da premeštaju robu sve vreme.

Kamion

Foto: Antonino Visalli/Unsplash

- Vozači kamiona prevoze 71% robe u okviru američke ekonomije, ali predstavljaju samo 4% vozila na putevima - kaže Sper, dodajući da će do 2030. godine faliti čak 160.000 vozača u ovoj industriji, ako se nešto ne učini po tom pitanju. Navodi da će se narednih deset godina, prema procenama Asocijacije, javiti potreba za 1.000.000 novih vozača.

Dvostranački američki zakon o infrastrukturi koji čeka na akciju u Kongresu - odobrio bi stotine milijardi dolara za transport, što bi uključivalo razvoj radne snage za industriju auto-prevoznika. To bi omogućilo da 3.000 vozača, između 18-20 godina, prođe obuku. Trenutno, vozači moraju imati 21 godinu. Sper veruje da su mlađi vozači ključni odgovor na nedostatak radne snage.

Video: Deset atipičnih zanimanja za žene: Od kamiondžijke do detektivke

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • gandza

    Ja bih da idem,ali u ambasadi primaju stranke tek mart 2023!

    4
    2

    Podelite komentar

Google preporuke