• 0

Visoke cene i inflacija ih ne sprečavaju da šopinguju "za sve pare": Trgovci zadovoljni

Potrošači u SAD su nastavili sa povećanom potrošnjom, uprkos stalnim strahovima od kovida-19 i zabrinutosti za inflacij

  • 0
šoping, kupovina

Foto: Freepik

Američki potrošači uspeli su da izdrže rastuću inflaciju kako bi pokrenuli lavinu kupovine uoči praznične sezone, a veliki trgovci su prijavili veću prodaju i očekivanja za solidan završetak godine.

Prodaja u američkim maloprodajnim objektima, onlajn prodavnicama i restoranima porasla je u oktobru sezonski prilagođeno za 1,7 odsto, u odnosu na prethodni mesec, saopštilo je Ministarstvo trgovine.

Potrošači su nastavili sa povećanom potrošnjom, uprkos stalnim strahovima od kovida-19 i zabrinutosti za inflaciju. Povišen nivo potrošnje sugeriše solidnu prazničnu prodaju ove sezone, podižući tako privredu u celini.

Banka JP Morgan je saopštila da poboljšava svoja očekivanja rasta, podižući prognozu za američki bruto domaći proizvod u četvrtom kvartalu na 5 odsto, sa 4 procenta. Potrošnja je naglo porasla, za 4%, kod onlajn trgovaca, zajedno sa velikim dobicima u prodavnicama elektronike, aparata i hardvera.

Prodaja u prehrambenim prodavnicama je takođe porasla, za 1,1%, dok je prodaja u restoranima i barovima ostala nepromenjena. Drugi dobici su se desili na benzinskim pumpama, gde je prodaja porasla za 3,9%, i u auto-salonima, sa porastom od 1,8%.

Trgovci na malo povećavaju očekivanja vezano za praznike. Volmart je u utorak izvestio o većoj prodaji u trećem kvartalu, rekavši da je povećao cene jer je sve više potrošača kupovalo ranije za praznike. Dodaje da su zalihe u SAD porasle dok se pripremaju za "očekivanu jaku prazničnu sezonu".

Američke akcije su takođe porasle, nakon što je izveštaj o potrošnji građana ulio nadu za sezonu prazničnih rasprodaja. "Potrošači kažu da su pesimisti - imali smo veoma visoku inflaciju - ali istina je da su trenutno u veoma dobroj formi", rekao je Gas Faučer, glavni ekonomista u " PNC Financial Services Group".

Kao razloge za snažnu potražnju za robom on je naveo otprilike 2 biliona dolara viška ušteđevine, koja su domaćinstva prikupila od početka pandemije, kao i niske kamatne stope i poboljšanje tržišta rada.

Video: Direktor Air Monenegro za Telegraf o rezultatima nove crnogorske avio-kompanije i budućim planovima

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Google preporuke