• 6

Saznajemo: Šta se upravo dešava u kragujevačkom Fijatu, da li radi fabrika, ima li delova?

Prethodnih dana proizvodnja je stala zbog nedostatka delova

  • 6
Fiat 500L Foto: Fiat

U fabrici Fijat Krajsler automobili Srbija (FCA) danas je nastavljena proizvodnja "fijata 500L", saznaje Telegraf Biznis.

Kako je našem portalu potvrđeno, posle problema u snabdevanju delovima, zbog čega je proizvodnja bila zaustavljena, danas je smena normalno nastavljena.

U Samostalnom sindikatu te fabrike, rekli su nam da su radnici vraćeni na smenu.

- Nedostatak delova u auto-industriji trenutno je svuda prisutan u svetu. To su sve posledice korone, što se odrazilo na globalno tržište, pa i na naše a, sve je deo dešavanja posle korone. Mi smo imali zastoja i ranije, međutim, danas funkcionišemo - naveo nam je Saša Đorđević.

U fabrici nam nisu preciirali o kojim konkretno delovima je reč, ali prateći svetske prilike, poznato je da auto-kompanijama najviše nedostaju delovi koji stižu iz udaljenih zemalja, poput Kine.

Ove sedmice je inače trebalo da bude završena ovogodišnja proizvodnja u FCA u Kragujevcu.

U svetu, proizvođači smanjuju proizvodnju zbog nedostatka glavnih komponenti, posebno čipova. Stručnjaci u svetu predviđaju da će nestašica delova da povuče sledeću godinu, a problemi bi mogli još da se pogoršaju.

U pojedinim proizvodnim pogonima zalihe polugotovih automobila već su počele da se gomilaju, pa su neki proizvođači počeli da prodaju vozila bez dodatne opreme. Kupcima će biti dostavljena kada bude dostupna.

Fiat 500X Foto: Fiat

Ko će naslediti 500L?

Mnogi se pitau šta će biti sa fabrikom u Krajgujevcu u Srbiji kada Fiat 500L izađe iz proizvodnje, o tome naime, pišu ovih dana italijanski emdiji.

Fiat 500L je dugi niz godina jedini model koji se proizvodi u kragujevačkoj fabrici u Srbiji. Ranije se mnogo spekulisalo o budućnosti ove fabrike u kojoj radi nekoliko stotina ljudi. Pitanje koje mnogi postavljaju je šta će se desiti kada proizvodnja Fijatovog "minija" definitivno prestane. Model je na tržištu dugi niz godina, asortiman je sada sveden i prodaja se očigledno smanjuje iz meseca u mesec.

Dakle, to znači da će neki novi model neizbežno morati da bude objavljen u narednim mesecima, konstatuju tamošnji mediji.

Za Kragujevac bi važan trenutak trebalo da bude kada Stelantis bude uskoro najavljivao novi industrijski plan za narednih nekoliko godina. U stvari, u tom trenutku je verovatno da će se buduće inovacije najavljivati po fabrikama pojedinačno.

Video: Ostvario dečački san: Fudbaler Intera kupio Fiat Uno, srećan kao malo dete

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bane

    19. novembar 2021 | 12:18

    Zar još ima interesovanja za 500L? Ko još to kupuje?

  • Cg

    19. novembar 2021 | 21:52

    Onaj 4×4 je prelijep a i dobar u nekom blazem terenu !

  • Če

    20. novembar 2021 | 09:48

    Za ovu godinu je završena proizvodnja. Prazne se linije i sve zalihe. Šta to znači, ne zna se. Sve liči ne kraj kao nekad u Zastavi.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>