Kad nema putovanja i restorana, dobro je i zlato: Pomama kakva se ne pamti od 2010. godine
Tržište zlatnog nakita u SAD ostalo je snažno do 2021. godine, uprkos dramatičnom padu poverenja potrošača, zabeleženom od aprila, prema podacima konsultantske kuće "Metals Focus", sa sedištem u Londonu.
Očekuje se da će domaća potrošnja zlatnog nakita u SAD ove godine premašiti 140 tona, što predstavlja povećanje od preko 10%, u odnosu na nivoe pre pandemije 2019. Ako se postigne tako visok nivo, rekla je kompanija, to bi odgovaralo rekordima iz 2010.
"Takvi nivoi, naravno, ostaju znatno niži od istorijskih maksimumima od preko 300 tona, nakon decenije ili dve strukturnih promena (uglavnom prelazak na manju težinu, veću maržu)", istakli su analitičari u svom nedavnom analitičkom radu, prenosi RT.
Stručna procena kaže da američki potrošači, zbog ograničenja putovanja i izuzetnog opreza prilikom posećivanja restorana, bioskopa i tržnih centara, nisu mogli da potroše onoliko novca koliko su ranije trošili. U međuvremenu, neposredna makroekonomska pozadina je ojačala, uz povećanje plata, nisku nezaposlenost i državnu finansijsku pomoć za grupe sa niskim primanjima tokom najgorih perioda pandemije.
"Metals Focus" konstatuje da je još jedan faktor podrške - povratak venčanja, odloženih od 2020. godine. Analitičari su istakli i značaj onlajn kupovine, koja je postala izuzetno popularna tokom krizne godine.
"Sve ovo samo pojačava podsticaj koji sada dolazi, od svih otvorenih tržnih centara, u kombinaciji sa potrošačima koji postaju voljni da posete ove lokacije", navodi se u izveštaju konsultantske kuće.
Video: Evo ko su najbogatije žene na svetu
(Telegraf Biznis)
Video: Skupština počela rad minutom ćutanja za stradale u NS i Dragana Markovića Palmu
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.