Počinju radovi na izgradnji metroa: "Fabrike nemaju veze sa vodoizvorištem"
Danas su zvanično krenuli radovi na Makiškom polju, a tim povodom oglasio se i zamenik gradonačelnika, Goran Vesić. On je jutros izjavio "da Beograd dobija metro zahvaljujući politčkoj odluci, snažnoj ekonomiji i zakonskim i urbanističkim preduslovima, koji nisu postojali tokom prethodnih pet decenija".
Kako je rekao, danas kada počne izgradnja tačno je 50 godina, 11 meseci i 18 dana kako je metro prvi put obećan 4. decembra 1970. godine. On je za jednu domaću TV rekao da je "za pola veka bilo dobrih i loših vremena, ali nikada nije bilo čvrste političke odluke da se gradi metro, snažne ekonomije da plati izgradnju, zakonskih i urbanističkih preduslova za projekat metroa".
- Sada sve to imamo i to je odgovor na pitanje zašto Beograd danas dobija metro, a nije ga imao od 1970. godine - rekao je Vesić, a navodi se u saopštenju. Podsetio je da će Beograd do 2030. godine dobiti dve linije metroa dužine 42 kilometara sa 43 stanice, 223 kilometara BG voza sa 76 stanica i 500 polazaka dnevno i 42,6 kilometara nove tramvajske mreže.
- To je najvažniji projekat Beograda u 21. veku - kaže Vesić i podseća da će sve linije metroa koštati oko 4,6 milijardi evra, proširenje BG voza i novi tramvaji oko 1,5 milijardi - što je oko pet godišnjih budžeta Beograda, pa je "jasno je da Grad sam ne bi mogao da finansira ovakav projekat, u tako kratkom roku".
Navodeći da je ovo "korak od sedam milja" i najveći iskorak u budućnost Beograda u 21. veku, dodao je da to i poduhvat dostojan Branka Pešića o kojem će se generacijama pričati. Osvrnuo se na najavljene proteste danas u Makišu, rekavši da metro ima na stotine gradova u svetu i da se nije desilo nigde da se neko buni jer njegov grad dobija metro.
- Mogu da razumem da se ne slažemo politički, da ne delimo istu viziju razvoja grada, razumem i pravo na proteste, ali da ima ljudi koji žele da spreče da se gradi metro, ne mogu da razumem. Posebno, kada među onima koji protestuju vidim Dragan Ðilasa, koji je bio na vlasti u Beogradu, obećavao metro ljudima i nije znao da ga izgradi - rekao je Vesić.
Kada je reč o kritikama da će time biti ugroženo vodoizvorište, Vesić kaže da je to zloupotreba i zamena teza, jer, prema njegovim rečima, dve fabrike vode Makiš 1 i 2, daju 80 odsto pijaće vode u Beogradu i nemaju veze sa vodoizvorištem, dok preostalih 20 odsto dolazi iz 99 reni bunara, od kojih je samo 20 na Makiškom polju.
Dodao je da će do kraja godine biti potpisan međudržavni sporazum između Srbije i Rusije o rekonstrukciji linija BG voza, gradske i prigradske železnice i kupovini novih tramvaja. Gradiće se, kaže, nove linije BG voza prema Surčinu i Obrenovcu, a proširiti kapaciteti prema Mladenovcu i Lazarevcu, spojiti Pančevo BG vozom sa Beogradom, pa će stanovnici prigradskih naselja Beograda i Pančeva imati voz do centra Beograda i nazad u špicu na 10-12-15 minuta i van špica na 45 minuta.
Vesić je naveo da će to promeniti život tih ljudi i konačno integrisati prigradske opštine sa centrom Beograda.
Glavni urbanista Marko Stojčić precizirao je da se čitav taj prostor sada uređuje, nasipa i radi priprema za pristupne saobraćajnice, te da će se narednih meseci radovi intenzivirati.
– Depo će imati otvoreni i zatvoreni deo objekta, a tu će biti i prva metro stanica. Čitav taj prostor predstavlja srce metro sistema. Očekuje se da kopanje tunela, odnosno da „krtica” počne da ulazi pod zemlju početkom 2023. godine i da ne izlazi sve dok ne pređe do Mirijeva. Reč je o kombinaciji francusko-kineske kompanije koja radi na tome. Princip je da svaki metro ima svoju „krticu”, potpuno novu mašinu – precizirao je Stojčić.
On je naglasio da će iskopan materijal vrlo pažljivo biti upotrebljen, po strogim uslovima „Srbijavoda”, tako da nema reči o ugrožavanju vodoizvorišta.
Video: Bajatović otkriva kada će biti stabilizovano snabdevanje gasom u Srbiji
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Pera
Bravo. Neka je sa srećom.
Podelite komentar
Kosta SO
Nisam bio u Beogradu više od četvrt veka, a i to je bilo pod moranjem, pa se nešto pitam, ako me do kraja života put još jednom tamo nanese i ako ja jednom ili dva puta i upotrebim taj metro, treba li zato da ga finansiram? Pa neki iz Japana će ga više puta koristiti, po toj logici bi trebalo i da ga finansiraju. Pola Vojvodine nema ispravnu pijaću vodu, treba tamo neki metro da plaćamo.
Podelite komentar
xyz
Konacno da se neko setio da napravi nesto u Juznom delu Beograda!!!
Podelite komentar