Nastavlja se saga o čuvenom avionu: Boing odbacuje nove sumnje u bezbednost
Najviše kvarova modela 737 Max nađeno je na avionima koji su bili prizemljeni, ali u 22 navrata problemi su nastali tokom leta
Nazivaju ga "najispitivanijim transportnim avionom u istoriji", ali neki kritičari veruju da Boingov 737 Max još uvek nije bezbedan. Američki regulatori su prošle godine ponovo dozvolili da prevozi putnike, nakon što je neko vreme bio, prizemljen, jer su se dogodile dve katastrofalne avionske nesreće.
Od tada je, međutim, prijavljen niz potencijalno ozbiljnih problema tokom letova 737 Max-om. Boing insistira da je avion i siguran i pouzdan. Dana, 14. oktobra, 737 Max je poleteo sa aerodroma Boeing Field u Sijetlu, koji je krenuo za Brisel.
Bio je to dostavni let, koji je nekoliko minuta nakon poletanja opet počeo da pravi probleme, piše BBC. Piloti su, naime, prijavili hitan "problem kontrole leta" i morali su da se vrate nazad. Letelica je bezbedno prizemljena. Problem, povezan sa auto-pilotom, otklonjen je relativno brzo, te je letelica sutradan ponovo krenula za Brisel i od tada redovno leti.
Međutim, to nije bio izolovan incident.
Kad god američki prevoznik ili stanica za popravku otkriju bilo kakav ozbiljan kvar, moraju obavestiti američki regulator, Federalnu upravu za vazduhoplovstvo (FAA), putem takozvanog "izveštaja o poteškoćama u servisu"; bilo je više od 180 takvih izveštaja otkako se 737 Max "vratio", navodi se dalje.
Najviše kvarova nađeno je na avionima koji su bili prizemljeni, ali u 22 navrata problemi su nastali tokom leta, a u četiri od njih - piloti su proglasili vanredne situacije. Američki avijatičari su takođe, u još dva navrata, proglasili vanredne situacije zbog kvarova na motoru. Ovi događaji se trenutno ne pojavljuju u bazi podataka FAA, ali su prijavljeni na veb stranici Aviation Herald.
Problemi su se desili u floti SAD koja je još uvek relativno mala, sa manje od 160 isporučenih aviona sredinom oktobra - od kojih su neki bili prizemljeni nekoliko nedelja početkom godine, nakon otkrića problema električke prirode. Kanadski regulator, Transport Canada, takođe objavljuje izveštaje o poteškoćama. Njegova baza podataka pokazuje da je kanadska flota od 56 aviona 737 Max generisala 19 izveštaja, od kojih se pet odnosilo na incidente u letu.
Model 737 Max ostaje pod intenzivnim ispitivanjem. Podsećamo, avion je bio prizemljen 20 meseci od marta 2019, nakon što je imao upliva u dve velike nesreće, u kojima je poginulo 346 ljudi. Njegov softver za kontrolu leta je modifikovan kako bi se otklonila ozbiljna greška, a na avionu su napravljene i druge fizičke promene.
Važno je naglasiti da nijedan od problema prijavljenih FAA-u i Transport Canada nije direktno povezan ni sa uzrocima ovih nesreća, niti sa promenama koje su napravljene nakon toga, ističe dalje britanski servis.
Video: Direktor Air Monenegro za Telegraf o rezultatima nove crnogorske avio-kompanije i budućim planovima
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.