• 0

"Građani su hteli novog igrača na kablu": Koje sportske kanale će nuditi Telenor, hoće li biti zapošljavanja?

, Telegraf Biznis

Karakteristika korisnika u Srbiji je da vole da prate trendove, da su zainteresovani da probaju nove proizvode ili usluge, i da ni malo ne zaostajemo tom smislu u odnosu i na mnogo razvijenije zemlje, kaže jedan od direktora Telenora, kompanije koja je odnedavno ušla na tržište kabla

  • 0
Goran Vasić, Telenor

Foto: Telenor

Srbija je spremna za još jednog jakog operatora na tržištu distribucije TV sadržaja, jer to donosi zdravu konkurenciju, nove investicije i prednosti za sve: korisnike, tržište telekomunikacija i društvo, kaže za Telegraf Biznis Goran Vasić, izvršni direktor za korporativne poslove kompanije Telenor.

- Svesni smo i da je naša konkurencija razvijala svoje platforme i ponude više od decenije, ali mi smo brzi, inovativni i usredsredićemo svu našu energiju na razvoj nove usluge za domaćinstva u narednim godinama. Ovo je najvažniji korak za nas, jer je „ulazak“ u domaćinstva i ključni pokretač našeg daljeg razvoja - rekao je Vasić u intervju za naš portal.

Sa Vasićem smo razgovarali o tome šta će ulazak Telenora značiti i za medije, ali i kolika je investicija te kompanije za ovaj ogroman posao, kao i da li ima prostora za nova radna mesta.

- Ukratko, da. Do danas su, u ovom segmentu, građani Srbije mogli da biraju između vrlo ograničenog broja kompanija i ponuda. Prema rezultatima istraživanja koje smo sproveli u februaru ove godine, čak 60 odsto građana Srbije smatra da je potreban novi operator kablovske televizije i fiksnog interneta, jer žele veću raznovrsnost ponude.

Dakle, naše tržište jeste bilo spremno za još jednog operatora na tržištu distribucije TV sadržaja. Sa druge strane, naša ambicija bila je da dalje razvijamo i širimo poslovanje u Srbiji. Posle višegodišnje pripreme, polovinom novembra, lansirali smo Hipernet, kao novu uslugu za domaćinstva, želeći da donesemo novi kvalitet na ovaj segment tržišta.

  • Šta će biti vaš adut?

- Naš adut je Hipernet, kao kompletna usluga i iskustvo koje nudimo.

Istakao bih da postoje bar tri razloga zbog kojih bi korisnici trebalo da da ga probaju. Pre svega, Hipernet ima najbolji, optički internet za čitavo domaćinstvo i stabilan WI FI u svakom kutku doma, i za svakog člana domaćinstva. Prema našim istraživanjima, ovo je ljudima izuzetno važno, naročito kad u domu postoji nekoliko članova sa različitim potrebama.

Dalje, naša digitalna televizija je televizija nove generacije, koja se po pristupu razlikuje od onoga što je do sad bilo dostupno.

I treće, zaista kvalitetno iskustvo za korisnike tokom interakcije sa nama – od momenta instalacije, preko korisničke podrške, do kvaliteta usluge. Da sumiram, kad smo spremali uslugu koju ćemo predstaviti, fokusirali smo se na ono što je korisnicima najvažnije i prilagodili celo iskustvo njihovim željama i potrebama.

  • Šta će to značiti za medije, i ponudu u tom smislu?
Telenor

Foto: Ivan Zupanc

- Pre svega, drugačije iskustvo gledanja omiljenih TV sadržaja. Našom verzijom digitalne televizije želimo da sklonimo sve veštačke barijere koje često postoje između korisnika i sadržaja koji želi da gleda, i da mu približimo upravo sadržaj za koji je najviše zainteresovan.

Šta to znači? Znači da vama, kao korisniku prvo predstavljamo sadržaj koji je vama lično najzanimljiviji, tako da ne morate da gubite vreme na pretraživanje sadržaja. Bez obzira da li je u pitanju sport, serije, filmovi ili nešto sasvim drugo, korisnik će svoj omiljeni sadržaj moći da nađe na najbrži mogući način.

Ovaj koncept televizije je nešto potpuno novo na našem tržištu, i zato smo se odlučili da lansiramo digitalnu televiziju u testnoj verziji, i da nastavimo da je razvijamo upravo na osnovu povratnih informacija korisnika. Drugim rečima, povratne informacije korisnika pomoći će nam da nastavimo da gradimo još bolji proizvod, jer smo tek na početku.

  • Znate da građane, bar onaj deo koji prati sport zanima da li će gledati Arenu ili Sport klub?

- Želimo da u našoj ponudi imamo sav dostupan sadržaj različitih vlasnika i proizvođača TV sadržaja, jasno to govorimo od početka ove godine. U ovom trenutku, kupili smo prava da emitujemo Arena Sport, ali još uvek nismo stekli prava na distribuciju sadržaja koji proizvodi ili čijim pravima raspolaže United grupa, iako smo tražili nekoliko puta. Ostajemo otvoreni za nastavak pregovora o tom sadržaju po komercijalnim uslovima. Uvereni smo da će United Grupa na kraju uvideti važnost i prednosti ustupanja svojih kanala, što uključuje Sport klub, ali i N1, Nova S i druge.

  • Kolike su procene - kolika su ulaganja potrebna vaše kompanije i kada bi mogla investicija da se isplati?

- Naš plan je da uložimo gotovo 300 miliona evra u narednih pet godina. S obzirom da smo tek pre nekoliko nedelja lansirali Hipernet, sigurno je da će nam biti potrebno neko vreme da se prilagodimo samom tržištu i potrebama korisnika. Takođe, svesni smo i da je naša konkurencija razvijala svoje platforme i ponude više od decenije, ali mi smo brzi, inovativni i usredsredićemo svu našu energiju na razvoj nove usluge za domaćinstva u narednim godinama.

U potpunosti ćemo biti posvećeni tome da korisnicima u Srbiji ponudimo jedinstveno iskustvo u ovom segmentu. Ovo je najvažniji korak za nas, jer je „ulazak“ u domaćinstva i ključni pokretač našeg daljeg razvoja.

  • Da li u tom smislu ima prostora za nova radna mesta?

- Za potrebe uvođenja Hiperneta na tržište Srbije, već smo zaposlili dodatnih 200 ljudi, a sasvim sigurno da će, uz rast na tržištu, biti prostora za nova radna mesta u okviru našeg tima.

  • Da li će se i Telenor upustiti u kreiranje TV sadržaja, poput ostala dva operatera?

- Tek smo ušli na tržište distribucije TV kanala i za sad smo na to fokusirani. U ovom trenutku, ne razmišljamo o produkciji sopstvenih kanala i sadržaja.

Goran Vasić, Telenor

Foto: Telenor

  • Vaša matična kompanija ima u iskustvo u pružanju sličnih usluga na drugim tržištima na kojima posluje. Da li ćete nešto "prepisati"?

- Svakako da je iskustvo i ekspertiza koje PPF ima na drugim tržištima bilo od značaja i nama u Srbiji, naročito sad, kada započinjemo jedno potpuno novo poglavlje poslovanja. Razmenjujemo znanje i iskustva sa drugim kompanijama u okviru Grupe, a neke stvari i razvijamo zajedno, kako bismo bili brži i agilniji, ili jednostavno, iskoristili sve kapacitete unutar grupe.

  • Počinje period prilagođavanja u e-fiskalizaciji - da li u tom smislu i mala preduzeća mogu da računaju na Hipernet, tj. Telenor?

- Telenor podržava digitalizaciju privrede i kad su u pitanju mala preduzeća, naš trenutni fokus je da im pomognemo da što jednostavnije pređu na novi model fiskalizacije, što je zakonska obaveza do 30. aprila 2022. godine. Razvili smo rešenje po principu „ključ u ruke“ od uređaja i tehničkog rešenja, preko instalacije, edukacije i pune korisničke podrške.

  • Da li je posao u telekomunikacijama posao budućnosti?

- ICT sektor je oduvek bio osovina ekonomskog razvoja, a značaj telekomunikacija je naročito je došao do izražaja u proteklih godinu i po dana. Od trenutka kada je pandemija krenula, mi smo bili ti koji su ljude povezivali sa njihovim poslom, školom, porodicama i prijateljima. Na neki način, pandemija je samo ubrzala trendove koji su morali da se dese.

Danas je ovaj sektor interesantniji nego ikada. Za sve one koji vole da budu deo rešenja, da rade na inovacijama, poručio bih da su onda telekomunikacije za vas.

  • Kakvi su korisnici u Srbiji, šta pokazuje vaše iskustvo, zanima li ih tehnologija?

- Korisnici u Srbiji su i te kako zainteresovani za nove tehnologije. Ono što je karakteristika korisnika u Srbiji je da vole da prate trendove, da su zainteresovani da probaju nove proizvode ili usluge, i da ni malo ne zaostajemo tom smislu u odnosu i na mnogo razvijenije zemlje.

Naš pristup je da pratimo želje i potrebe korisnika, ali i da istovremeno edukujemo tržište i uvodimo nova rešenja, a sve u skladu sa digitalizacijom, koja je ključna za dalji razvoj našeg društva.

Video: Slobodan Branković o sponzorstvu sa Atletskim savezom Srbije

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Google preporuke