Kampuju ispred Šanela: Ne mogu da priušte stan, pa daju 8.500 evra za tašnu
Pomama oko vrhunske robe u lokalnim prodavnicama počela je pošto je pandemija ograničila ljude da idu u inostranstvo u šoping, a ostalo im je novca u džepu, jer su neke druge usluge bile nedostupne tokom karantina.
Tako je Chanel Korea ove godine četiri puta podigao cene za određene artikle, ali je to podstaklo još veću potražnju. "Trenutna cena će biti najjeftinija koju ćete ikada videti, jer brend nastavlja da podiže cene", rekla je Čo Eunbit, 31-godišnji kupac iz Seula, i dodao:
"Izgleda da ljudi još više žele Šanel, jer čak i ako to mogu da priušte, neverovatno je teško dobiti komad koji baš žele. Ova azijska nacija je sada sedmo najveće tržište za artikle luksuznih brendova, sa prodajom od oko 14,2 milijarde dolara ove godine, što je povećanje od 4,6% u odnosu na 2020.
Šanel ima samo devet modnih butika širom Južne Koreje, ali je ta zemlja činila oko 8,5% ukupnog prihoda kompanije u 2020, prema finansijskim rezultatima koje je sastavio Blumberg. U tu cifru spada i prodaja u bescarinskim prodavnicama, kao i proizvodi za lepotu, satovi i nakit.
Čo nije mogla sama da se domogne torbe, pa se umesto toga obratila preprodavcima, čiji je biznis krenuo uzlazno. Aktivno onlajn tržište polovne robe u Južnoj Koreji omogućilo je ljudima da lako zarade novac.
Jedna od tih preprodavaca je zaradila 254 dolara, na račun prodaje jedne Šanel tašne. Prodaja luksuznih brendova u robnim kućama u Južnoj Koreji nastavila da raste ove godine, skočivši za 45 odsto u prvoj polovini u odnosu na isti period 2020. godine, pokazalo je saopštenje Ministarstva trgovine.
Milenijalci i Generacija Z - koji ne vole da zaostaju za drugima i žele da žive u ovom trenutku - glavni su potrošači, navodi se. Šanel ispunjava njihove zahteve na više načina: pruža im zadovoljstvo da kupe nešto što je retko, dok im omogućava i da ostvare profit preprodajom.
Pošto cene kuća u Južnoj Koreji rastu, ljudi u svojim 20-im i 30-im godinama imaju osećaj da nikada neće moći da priušte ratu za nekretninu. Umesto toga, oni će potrošiti ušteđevinu koju imaju na stvari u kojima mogu da uživaju - sada.
Prosečna cena stana u Seulu se više nego udvostručila od 2017. To je ogroman teret za mlade u Koreji. Stručnjaci kažu da će Šanel verovatno nastaviti da povećava cene sledeće godine.
Samo u 2021, cena klasične torbe srednje veličine porasla je za oko 30%, na oko 8.500 evra. Šanel uzima u obzir promene vezane za troškove proizvodnje i sirovina, kao i fluktuacije kursa prilikom prilagođavanja cena, a kompanija vodi računa da "ne postoje prevelike razlike u cenama između različitih tržišta", rekao je portparol. Mala Šanel mini torba (mini flap bag) sa preklopom, kupljena u julu 2017, koštala je 3.240.000 vona, a sada iznosi 5.390.000 vona, što je povećanje od 66%.
Tokom istog perioda, južnokorejski indeks Kospi je porastao za 25%.
Video: Serija Squid game dobila svoj kafić: Kako je popularna serija postala hit na tržištu
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Fircoje
Dati tolike pare za tašnu!?Debilana.
Podelite komentar
534
U Srbiji za 8.500 evrova možeš da biraš kuću.
Podelite komentar
DENI
Narod se iskvario kao i vreme, nije ni cudo sto se desava fatamorgana.,
Podelite komentar