Ugašen posao širom Evrope koji je donosio milione evra
Već drugu godinu zaredom lokalne vlasti u nemačkim gradovima muku muče kako da organizuju božićne sajmove, makar u ograničenom opsegu kako bi umanjili gubitak zarade koja se u nekim gradovima penje i do tri stotine miliona evra.
“Christkindlmarkt” – sajam na kojem se prodaju božićni ukrasi i prigodna hrana i piće, godinama su magnet za strane turiste koji u vreme božićnih sajmova posećuju nemačke gradove.
Pre pojave koronavirusa godišnje se u Nemačkoj održavalo između 2.500 i 3.000 božićnih sajmova, od kojih neki tradicijom sežu još u srednji vek.
Da se ne radi o zanemarivoj zaradi svedoči i procena Kancelarije za rad i ekonomski razvoj grada Minhena prema kojem poznati božićni sajam na Marienplacu svake godine donosi oko 286 miliona evra.
Preciznije, donosio je pre izbijanja pandemije.
Gorka vest
Usled skoka broja zaraženih, nekoliko saveznih pokrajina otkazalo je božićne sajmove. Gradovi koji su odlučili da ipak održe te dogažaje, poput Berlina, Hamburga ili Dortmunda, organizovali su ih uz epidemiološke restrikcije i stroga pravila ulaza posetioca koji moraju da imaju COVID potvrde, bilo da su vakcinisani ili da su preboleli.
U Nemačkoj je taj režim poznatiji pod nazivom “2G” . Božićni sajmovi otkazani su u pokrajinama s izrazito velikim porastom broja zaraženih.
Skromnija izdanja
Međutim, pad broja posetilaca u hotelima, restoranima i u trgovinama gradska riznica će ostiti kroz manji iznos prikupljenog poreza.
Osim u Minhenu, čuveni božićni sajam otkazan je i u mnogim drugim gradovima, a prekinuta je i 587 godina duga tradicija sajma u Dresdenu, najstarijeg u Nemačkoj. Veliki potencijalni rizik rasta broja zaraženih motivisao je na otkazivanje sajma i u Štutgardu.
Od gradova koji su ipak odlučili da im COVID ove godine neće “ukrasti” Božić valja istaknuti sajam u Dortmundu koji je organizovan u nešto skromnijem izdanju, kako bi se minimalizovala velika okupljanja.
Sajam u Heidelbergu održava se uz još strože 3G pravilo (vakcinisan, preležao, testiran). Među onima koji se održavaju, titulu najboljeg prema izboru turističke platforme “Europe Best Destinations” poneo je sajam u Trieru kojem je ovo 41. izdanje.
Video: Uputstvo kako da popunite EU zeleni setifikat na eUpravi
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.