• 0

5 načina na koje digitalizacija može da pomogne da se spreči požar

Šta sve podrazumeva protivpožarna prevencija

  • 0
Plan Radar , PlanRadar, aplikacija, Beč

Foto: Promo/PlanRadar

I pored prazničnog raspoloženja, zima donosi i povećanu brigu oko požara ili nezgoda sa vatrom, što smo imali nažalost priliku da vidimo u nekoliko gradova u Srbiji.

Iako su pravila o tome kako se ponašati da bismo ove neželjene i traumatične događaje izbegli svima uglavnom poznata, ono što se često zaboravlja su sistematski koraci koji se unapred mogu obaviti, kako bi se ovi rizici minimizirali – posebno kada su u pitanju veće stambene ili poslovne zgrade, ali i objekti kao što su skladišta, marketi, itd.

Stručnjaci podjednako ističu važnost pojedinačnog odgovornog ponašanja, ali i blagovremenog sprovođenja raspoloživih preventivnih mera. Ohrabrujuće je što savremene tehnologije mogu pružiti pomoć i u ovom kontekstu, kako bismo se bezbednije osećali na poslu ili kod kuće.

Protivpožarna bezbednost od samog početka

 

Kada su u pitanju novije zgrade i objekti, briga o zaštiti od požara počinje od samog procesa planiranja i gradnje. Projektanti moraju povesti računa o tome da budu ispoštovane sve preventivne mere zaštite od požara, kao što su izgradnja odgovarajućih prilaza i prolaza, upotreba bezbednih materijala u skladu sa regulativom ili izrada planova evakuacije.

Takođe, u toku upotrebe objekta potrebno je redovno obavljati kontrole, kao što su pregled funkcionalnosti i adekvatnosti protivpožarnih vrata, upravljanje vatrogasnim vežbama, pregled adekvatnosti plana evakuacije, kontrola rada protivpožarnih alarma i sistema za upozorenje, ali i redovna provera bezbednosti elektronskih uređaja, jer su oni neki od najčešćih razloga neželjene vatre.

Uprkos svim predviđenim merama, greške se ipak dešavaju. Briga o požarnoj bezbednosti u zgradama može da oduzima mnogo vremena, a provere se često i dalje sprovode ručno, jer zahtevaju mnogo pregleda raznih uređaja i evidencija.

Takođe, sa već i onako punim rasporedom menadžera bezbednosti ili upravnika zgrada ponekad je teško blagovremeno razmišljati o svemu što je potrebno, posebno kada je u pitanju upravljanje velikim stambenim kompleksom ili većim poslovnim zgradama.

Savremena tehnološka rešenja mogu pomoći

 

Sa postepenim ulaskom digitalizacije u sve pore života i poslovanja bitno je da raspoložive alate koristimo i za sopstvenu bezbednost i olakšavanje svakodnevnih zadataka.

Bojan Petković, regionalni direktor za Jugoistočnu Evropu kompanije PlanRadar ističe kako se savremeni alati koji svoju upotrebu inače nalaze u građevinskoj ili infrastrukturnoj industriji mogu koristiti i za prevenciju i zaštitu od požara.

„Uz pomoć digitalizacije i korišćenjem savremenih tehnologija kao što je aplikacija PlanRadar, možemo smanjiti broj grešaka vezanih za bezbednost od požara i izgradnju objekata. Uz pomoć tehnologije olakšavamo periodični pregled svih bitnih uređaja i sistema, a ujedno možemo voditi evidenciju o svim preventivnim testovima koje smo obavili. Svi nalazi se čuvaju u cloud-u, što znači da uvek možemo dokazati koje su kontrole izvršene i ko ih je izvršio. Čim je greška uočena, možemo je dokumentovati i podeliti zadatke među izvođačima kako bi mogli da otklone problem u najkraćem mogućem roku.“

protivpožarni aparat za gašenje požara

Foto: Shutterstock

Pet načina na koje digitalizacija može pomoći

 

Pored pažnje u samom procesu gradnje objekta redovno vođenje računa o protivpožarnim merama dodatno je važno i za starije objekte, koji možda ne ispunjavaju sve savremene norme ili su, usled protoka vremena, izloženi većoj opasnosti od novijih objekata.

Neke od mera i aktivnosti koje možemo preduzeti i olakšati uz digitalne alate u kontekstu zaštite i prevencije požara uključuju i:

- Izradu dokumenata o proceni opasnosti od požara – za veće objekte ili veći broj objekata kojima se upravlja iz jedne tačke moguće je kreirati uniformne dokumente za procenu opasnosti od požara, čija redovna izrada smanjuje verovatnoću neželjenih događaja.

- Redovno podsećanje - U okviru aplikacije kao što je PlanRadar možete podesiti i podsetnik za ove periodične provere, kako ne bi došlo do propusta usled zaboravnosti ili drugih obaveza.

- Izrada izveštaja o obavljenim proverama – nakon detaljne provere svi izveštaji se mogu sačuvati na jednom mestu, hronološki, tako da su uvek dostupni za analizu o tome ko je i kakve provere obavio.

- Prikupljanje dokaza o izvršenim proverama – da li zaposleni u čijoj je nadležnosti provera alarma samo stave krstić u izveštaj ili zaista provere da li alarm radi? Da li su hodnici za evakuaciju slobodni ili zauzeti otpadom ili neželjenim nameštajem i policama?

Savremene tehnologije omogućavaju da se uz pomoć mobilnog telefona evidentira video ili zvučni snimak ili fotografija provere svakog alarmnog uređaja ili dela objekta, bez dodatne potrebe za skladištenjem podataka na računaru ili telefonu – sve se čuva u samoj aplikaciji.

- Evidencija nedostataka i njihovog rešavanja – ukoliko se u toku redovnih provera ipak uoče neki nedostaci uz pomoć aplikacije možete lako obeležiti gde je uočeni problem i pratiti tok rešavanja sve do samog kraja.

Video: Požar bukti kod Delta sitija

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>