• 0

Kako je Amazon tako uspešan? 7 ključnih tačaka koje treba da usvoje i onlajn trgovci u Srbiji

E-kupovina je u porastu, otkako je krenula pandemija, ali kako ima i dosta neproverenih trgovaca na tržištu - treba biti oprezan

  • 0
Amazon, kupovna preko interneta

Foto: Shutterstock

Negde u februaru 2021. pisali smo kako je samo pitanje vremena kada će na tržište Srbije ući igrači poput Bolta, Ubera ili čak Amazona, a možda bi Srbija mogla da ponudi i domaće rivale.

Naime, kako je onlajn trgovina vidno uznapredovala tokom 2020. i 2021, logično se javila potreba da se mnogi trgovci isprobaju i u tome domenu.

Zakon je dobrim delom "na strani" potrošača, a ako ste u ulozi prodavca - onda vam 7 metoda kojima se koristi čuveni Amazon, možda mogu pomoći da pospešite poslovanje.

Mnogi se godinama pitaju kako je Džef Bezos uspeo da izgradi carstvo, u oblasti onlajn trgovine. Tajna je u ovome.

Prvo, Amazon nudi ogroman broj SKU-a (eng. stock-keeping unit), bar kodova (jedinstvenih identifikacionih brojeva proizvoda) koji se mogu skenirati. To znači da imaju mnogo širi izbor proizvoda od maltene bilo kog drugog trgovca. Ova vrsta izbora svakako olakšava kupovinu kupcima, koji mogu da dobiju skoro sve u jednoj prodavnici. Nudeći raznovrsnost proizvoda, kompanija je uspela da privuče kupce iz širokog spektra niša, a zatim da ih i zadrži.

Besplatna dostava i povraćaj robe je takođe veliki benefit, posebno imajući u vidu da usluga kurira nekada košta skoro kao naručeni proizvod. Doduše, nekada je isporuka, posebno u SAD, bila prilično skupa, a morali ste da platite i vraćanje robe.

amazon dostava

Foto: Shutterstock

Amazon je bio pionir u ovom pogledu, popularizovao je besplatnu dostavu i vraćanje, smanjujući time barijeru kod potrošača koji su bili oprezni u vezi sa onlajn kupovinom. Zapamtite, internet je još uvek relativno nov fenomen, a čak i do 2010. mnogi Amerikanci su se plašili kupovine na mreži, što je u Srbiji i danas slučaj. Ipak, prema novom pravilu, sve što kupite preko interneta u našoj zemlji - možete da vratite za 14 dana, bez objašnjenja.

Slično tome, Amazon je bila jedna od prvih prodavnica na mreži koja je ponudila opciju isporuke i tokom noći, po razumnoj ceni. Time se sprečilo dugo čekanje na proizvod, što niko ne voli, te je kompanija mnoge kupce uspela da odvrati od odlaska u fizički maloprodajni objekat. Recimo, mana u Srbiji je što službe preko vikenda ne rade, a tek je sad pred praznike kod nekih uvedena radna subota za isporučivanje robe.

Svaki vlasnik preduzeća iz domena e-trgovine zna da je korisnička usluga verovatno najvažniji faktor na putu ka uspehu. Bez izuzetnog i ažurnog korisničkog servisa, odbićete kupce, koji bi kasnije svojim lošim ocenama mogli da utiču na reputaciju vašeg brenda. Amazon je uspeo u ovoj oblasti, nudeći brzu i informativnu korisničku uslugu svojim klijentima u bilo koje doba dana širom sveta.

Naravno, Džef Bezos nije slučajno postao izvršni direktor Amazona. On je ranije radio za investicionu kompaniju i uvek je bio neverovatno talentovan. Takođe je posebno dobro zapošljavao, ima dar za to, a to je stvorilo izuzetno nadaren tim viših menadžera koji su usmeravali kompaniju sa vrha. Bez odgovarajućeg upravljanja, skoro je nemoguće da kompanija bilo šta postigne.

Onlajn kupovina, muskarac, zena, par, kupovina preko interneta, kreditna kartica

Foto: Shutterstock

Konačno, sam Bezos bi rekao da je glavni razlog zašto je Amazon tako uspešan taj što imaju kulturu inovacija koja omogućava zaposlenima da stvaraju bez straha od neuspeha. Ustvari, Bezos kaže da "neuspeh treba prihvatiti jer je to jedini način da se osigura neprestano osmišljavanje novog". Mnogi od njihovih konkurenata su suprotnog stava, oni se plaše isprobavanja novih taktika koje bi mogle dovesti do finansijskog gubitka.

Amazon je takođe uspešan zbog toga što je uspeo da probudi ono "emocionalno" u kupcima, koji su vezani za njega, glavom i srcem. Delimično zbog Prime isporuke, i brzine i lakoće prilikom kupovine. Teško je pobediti takvog rivala, kojem se kupci vraćaju, jer su ga zavoleli i navikli na njega.

Video: Ko je Džef Bezos, a ko njegov naslednik?

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Google preporuke