40% vlasnika digitalnog novca menja banku: Odlaze tamo gde im nude kriptovalute
Skoro jedna trećina ispitanika koristi kriptovalute kao sredstvo ulaganja ili razmene
Visa, svetski lider u digitalnom plaćanju, nedavno je pokrenula uslugu savetovanja o kriptovalutama u okviru svog sektora Visa Consulting & Analytics (VCA), kako bi pomogla klijentima i partnerima da unaprede svoje iskustvo sa digitalnim valutama.
Usluga dolazi u trenutku kada kriptovalute postaju sve uticajnije. Prema istraživanju, koje je objavila Visa, anketirani donosioci finansijskih odluka u velikoj meri su upoznati sa kriptovalutama, budući da čak 94 odsto ispitanika širom sveta ima svest o ovom obliku digitalne imovine.
Za finansijske institucije koje žele da svojom kripto ponudom privuku ili zadrže klijente, trgovce koji se
bave NFT-ijem ili centralne banke koje istražuju digitalne valute, ključan prvi korak je razumevanje kripto
ekosistema.
Zahvaljujući saradnji sa više od 60 kripto platformi, globalna mreža konsultanata i stručnjaka ove kompanije je u mogućnosti da pomogne finansijskim institucijama da procene kripto potencijale, razviju konkretne strategije i kreiraju nova korisnička iskustva, kao što su programi kripto
nagrađivanja i integrisani CBDC novčanici.
- Videli smo promenu u načinu razmišljanja naših klijenata u poslednjih godinu dana, od želje da istražuju i eksperimentišu sa kriptovalutama, do kreiranja strategije i mapiranja razvoja proizvoda - rekao je Karl Rutštajn, globalni direktor sektora Visa Consulting & Analytics.
Kompanija danas sarađuje sa klijentima i partnerima širom sveta, uključujući SAD, gde njen tim radi sa kompanijom za finansijske usluge UMB Financial Corporation.
- Počeli smo da sarađujemo s kompanijom Visa da bismo saznali više o digitalnoj valuti i slučajevima upotrebe koji su najrelevantniji za različite oblasti poslovanja, dok služimo klijentima u godinama koje su
pred nama - istakla je Uma Vilson, izvršna potpredsednica, direktorka za informacije i proizvode u UMB
banci. "Visa Consulting & Analytics tim nam je pomogao da razmišljamo o razvoju strategije - od izbora
proizvoda i partnera do tehnologija, finansijskih procena, rizika i usklađenosti", dodala je.
Šta kažu potrošači o upotrebi kriptovaluta?
Novo istraživanje kompanije Visa pokazalo je značajnu svest i usvajanje kriptovaluta među potrošačima širom sveta. U novoj globalnoj studiji, Kripto fenomen: stavovi potrošača i upotreba kriptovaluta, otkriveno je da skoro jedna trećina ispitanika koristi kriptovalute kao sredstvo ulaganja ili razmene.
Na globalnom nivou, skoro 40 odsto anketiranih vlasnika kriptovaluta izjavilo je da će verovatno
ili vrlo verovatno promeniti svoju banku za onu koja nudi proizvode kao što sukriptovalute, u narednih 12 meseci.
- Kriptovalute predstavljaju tehnološki pomak u oblasti kretanja novca i digitalnog vlasništva. S obzirom na to da potrošači menjaju svoj pristup ulaganju i poglede na budućnost novca, svakoj finansijskoj instituciji će biti potrebna kripto strategija - istakao je Teri Angelos, viši potpredsednik i globalni direktor fintech-a kompanije Visa.
Studija je obuhvatila 9 fokus grupa i ukupno 10 dubinskih intervjua u Sjedinjenim Američkim Državama, Nemačkoj i Argentini od 14. jula do 26. jula 2021. i prikupila 6.430 odgovora na onlajn ankete širom Argentine, Australije, Brazila, Nemačke, Hongkonga, Južne Afrike, SAD-a i Ujedinjenog Kraljevstva, u periodu između 25. avgusta i 13. septembra 2021. godine.
Anketirajući više od 6.000 donosilaca finansijskih odluka na osam tržišta (Argentina, Australija, Brazil,
Nemačka, Hong Kong, Južna Afrika, Ujedinjeno Kraljevstvo i SAD), istraživanje je otkrilo značajne uvide.
1. Naslovi o kriptovalutama imaju uticaja. Čak 94 odsto učesnika ankete na globalnom nivou, koji raspolažu finansijama u svom domaćinstvu, upoznato je sa kriptovalutama.
2. Značajan segment je korišćenje kriptovaluta ili ulaganje u njih. Skoro jedna od tri odrasle osobe, koja zna za kriptovalute, već ih poseduje ili koristi, od čega većina (62 odsto) smatra da se upotreba kriptovaluta povećala u protekloj godini.
3. Veće je interesovanje na tržištima u razvoju. Oko 37 odsto potrošača ispitanih na tržištima u razvoju koristi ili poseduje kriptovalute, u poređenju sa 29 odsto njih na razvijenim tržištima.
4. Ključni motivacioni faktori su sticanje bogatstva i vera u kriptovalute kao budućnost
finansijskih usluga. Ono što potrošače najviše podstiče da poseduju i koriste kriptovalute su učešće u "budućim tokovima novca" (42 odsto) i sticanje bogatstva (41 odsto).
5. Kripto-povezane kartice i kripto nagrade su atraktivne. Među trenutnim vlasnicima kriptovaluta, 81 odsto zainteresovano je za kartice povezane sa kriptovalutom, koje omogućavaju konvertovanje i trošenje kriptovaluta kod prodavaca na isti način na koji možete da koristite debitnu ili kreditnu karticu tokom kupovine. Čak 84 odsto njih je zainteresovano za nagrade, koje vam omogućavaju da zaradite kripto, a potom trošite na svojoj kartici.
6. Potrošači su voljni da promene banku u potrazi za kripto proizvodima. Globalno, 18%
anketiranih kaže da bi verovatno/vrlo verovatno zamenili svoju banku onom koja nudi proizvode povezane sa kriptovalutama, u narednih 12 meseci. To se naročito odnosi na tržišta u razvoju, na kojima 24% njih ima ovaj stav. Među potrošačima koji već poseduju kriptovalutu, skoro 40% je spremno na ovu promenu.
Video: Čuveni dr Branislav Milovanović nam otkriva sve o hroničnom umoru: Kako se prepoznaje i leči
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.