• 0

Zakerberg rebrendira sve što može, ali stari problemi su tu

Fokus je, pre svega, na društvenoj mreži koja je zadržala stari naziv Fejsbuk, ali i na kompletnoj kompaniji

  • 0
Fejsbuk mobilni telefon app aplikacija facebook

Foto: Shutterstock

Pre skoro četiri meseca Fejsbuk je "pomerio" svoj strateški fokus na izgradnju impresivne verzije interneta koju naziva metaverzum i promenio ime kompanije u - Meta.

Treba, ipak, napomenuti da se društvena mreža i dalje zove Fejsbuk.

Ove nedelje, imperija koju je stvorio Mark Zakerberg nastavila je sa kampanjom rebrendiranja. News Feed, dugogodišnji centralni deo korisničkog iskustva na ovoj mreži, preimenovan je u, jednostavno, Feed.

U međuvremenu su i zaposleni ranije poznati kao Facebookers - postali Metamates. Osvežene su i korporativne vrednosti kompanije, a nestali su i neki lajtmotivi poput "Budi jak".

Umesto toga, Fejsbuk je uveo smernice koje se odnose na "fokus na dugoročni uticaj" i "otvorenost i poštovanje kolega". Mark Zakerberg, suosnivač i izvršni direktor, rekao je da su promene bile potrebne jer su oni sada metaverzalna kompanija koja "gradi budućnost društvene povezanosti".

- Već smo napravili proizvode koji su korisni milijardama ljudi, ali u našem sledećem poglavlju ćemo se više fokusirati i na inspirisanje ljudi - istakao je Zakerberg u objašnjenju nove vrednosti koju odlikuje moto "Izgradite sjajne stvari", piše CNN.

Dodaje se da ovonedeljne promene još jednom nagoveštavaju želju kompanije da okrene novi list i preusmeri svoje zaposlene, a verovatno i širu javnost, na novu eru svog poslovanja.

Ali, uprkos očiglednim naporima Zakerberga i Mete da "živi u budućnosti", kao što nalaže jedna od novih vrednosti, gigant iz domena društvenih medija i dalje mora da se bori sa mnogim starimproblemima koji su ga mučili mesecima ili čak godinama unazad. Ako ništa drugo, čini se da se neki od njegovih izazova samo pogoršavaju.

Mark Zakerberg, Meta

Printscreen: Facebook/Meta

Jedna od najvećih "pretnji" svakako su rivali, tzv. Big Tech giganti. Uzbunjivačica Frensis Haugen, koja je u Fejsbuku radila kao menadžerka proizvoda u timu za građanski integritet, "zaslužna je" za neke od bombastičnih procurelih informacija.

Ona je, prema pisanju CNN-a, podnela i dve nove žalbe Komisiji za hartije od vrednosti, zbog, kako se navodi, "dezinformacija koje dolaze od kompanije". Pritom, Fejsbuk nastavlja da se bori sa nadzorom regulatora.

Dugo se činilo da bi Zakerberg i Fejsbuk mogli da nađu bar malo utehe, tokom raznih PR kriza, u otpornosti akcija. Ali, ni to više nije slučaj. Akcije Mete su pale za više od 40% u proteklih šest meseci, sa velikim gubitkom vrednosti nakon grubog izveštaja o zaradi za praznične kvartale koji je, između ostalog, pokazao zaostajanje u rastu korisnika.

Uz to, Meta je proglašena za "najgoru kompaniju 2021. godine", nakon turbulentnih 12 meseci kontroverzi, negativnih reakcija javnosti i potpunog rebrendiranja.

Takođe, kompanija se suočava sa žalbama vezanim za to da obmanjuje investitore o svojim naporima da se pozabavi dezinformacijama o klimi i kovidu na svojim platformama.

Detaljno se navodi kako je FB više puta promovisao svoje napore u borbi protiv dezinformacija o aktuelnom virusu i klimatskim promenama, kao i da interni dokumenti ukazuju na to da zaposleni istovremeno izražavaju zabrinutost zbog lako dostupnog sadržaja te vrste.

"Neki investitori jednostavno neće želeti da ulažu u kompaniju koja ne uspeva da se na adekvatan način pozabavi takvim dezinformacijama", navodi se jednom podnesku SEC-a (Securities and Exchange Commission).

Video: Najveći pad Fejsbuka u istoriji: Sve o apokalipsi na društvenim mrežama i koliko je para izgubljeno

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>