Da li IT stručnjaci mogu da pomognu nemačkoj auto-industriji
Folksvagen u potrazi za IT stručnjacima, Evropi potrebno 500.000 stručnjaka iz ove oblasti
Kako bi odgovorio na manjak IT stručnjaka i izborio se za nove talente, Folksvagen (VW) je pokrenuo Fakultet 73, internu školu za učenje programiranja vrednu više milijardi evra, ne bi li tako na tržištu električnih automobila postao konkurent Tesli.
Kako piše Dojče Vele (DW), smešten preko puta Folksvagenovog globalnog sedišta u Volfsburgu, Fakultet 73 unutar dvogodišnjeg programa obučava programere osnovnih softvera.
Planirano je da do 2024. bude obučeno oko 600 IT stručnjaka, od kojih većinu, 70 posto, čine zaposleni VW-a koji žele da se prekvalifikuju, prenosi Poslovni.hr.
Nedostatak stručnog kadra i udžbenika
Folksvagenova (VW) potraga za softverskim talentima proteže se do još jedne škole kodiranja u gradu – 42 Volfsburg. Reč je o neprofitnoj školi koju, između ostalog, podržava i VW uz pomoć svojih stručnjaka, hardvera i raznim donacijama, a partneri škole su i Majkrosoft i Gugl.Smeštena u zgradi od crvene opeke, škola izbegava konvencionalne metode – nema udžbenika, predavanja ni nastavnika, a ne dodjeljuju nikakvu državno priznatu diplomu. Mogu se prijaviti svi od 18 godina pa nadalje koji vole kodiranje. U VW-u se nadaju da će sledeća generacija softverskih profesionalaca na kraju doći da radi za njih.
“VW je vrlo zainteresovan potencijalom naših učenika i našim konceptom učenja. Postoji ogromna potreba za talentima u VW-u. Oni vide i potencijal za zapošljavanje naših ljudi, kao i da njihovi ljudi dođu ovde kao saradnici i ‘pokupe’ neke od aspekata kulture i načina razmišljanja koje nudimo”, rekao je za DW Maks Senges, upravnik i izvršni direktor škole 42 Volfsburg.
S obzirom da proizvođači automobila softver inače smatraju sekundarnim u odnosu na hardver, trenutno je softver “sveti gral”. Potvrđuje to i švajcarska investicijska banka UBS koja procenjuje da će softver biti najveći izvor prihoda za proizvođače automobila do 2030. godine sa 1,9 milijardi dolara vrednim tržištem.
VW ima za cilj da razvije 60 posto softvera unutar kompanije, u odnosu na trenutnih deset posto. Ulažu 27 milijardi evra (31 milijardu dolara) tokom narednih pet godina u razvoj vlastitog softvera unutar fabrike.
Evropska komisija procenjuje da je Evropi trenutno potrebno 500.000 IT stručnjaka.
Proizvodnju treba proširiti na svetski nivo
“Veliki je problem ako sve softverske resurse želite da gradite samo u Evropi. A još gore je to učiniti samo u Nemačkoj. Naši klijenti veruju da ako to radite na globalnom nivou, to je nekako izvodljivo”, rekao je Markus Baum, analitičar Roland Bergera dodajući da njegovi klijenti u automobilskoj industriji razmišljaju o osnivanju centara za razvoj softvera u Aziji.
Kako DW navodi, za proizvođače automobila kao što je VW, veliki deo problema predstavlja njihov imidž među mladim softverskim profesionalcima. Hijerarhija, opsednutost procesima, rasprostranjena birokratija, nedostatak stručnjaka i uticaj sindikata često VW ne smeštaju baš visoko na popisu atraktivnih tehnoloških poslodavaca.
"Tu je stari Folksvagen i novi koji pokušavamo izgraditi transformacijom. Radimo na tome da ga učinimo agilnijim, smanjimo hijerarhiju i poboljšamo radnu kulturu. Činimo sve da budemo privlačni IT talentima na tržištu”, rekao je Ralf Linde, upravnik akademije Folksvagen Grupe.
Video: Ludi kombi ili ludi vozač? Driftovao s legendom automobilske industrije i ikonom jednog vremena
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.