Posle decenija čekanja, Novi Sad konačno dočekao početak radova na izgradnji novom mostu
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdalo je lokacijske uslove za izgradnju mosta u produžetku Bulevara Evrope.
Uslovi su izdati, kako se navodi u dokumentu, za “faznu izgradnju obilaznice oko Novog Sada sa mostom preko Dunava”, odnosno za potrebe izrade “idejnog projekta, projekta za građevinsku dozvolu i projekta za izvođenje” u skladu sa Planom generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu, prenosi nsuživo.
Za potrebe izdavanja lokacijskih uslova, u kratkom periodu od kraja novembra 2021. godine do početka februara 2022. godine, Koridorima Srbije izdato je više od 20 uslova javnih preduzeća, ministarstava i nadležnih institucija.
Produžetak Bulevara Evrope u pravcu juga
Planirani most preko Dunava predstavlja produžetak Bulevara Evrope u pravcu juga, a trebalo bi da povezuje primarnu uličnu mrežu Novog Sada sa Sremskom Kamenicom. Predviđeno je da ima minimalno dve saobraćajne trake po smeru za drumska vozila, minimalno dve dvosmerne biciklističke staze i minimalno dva trotoara za dvosmerno kretanje pešaka.
Predviđena dva kružna toka
Planirana trasa mosta počinje između ulica Tone Hadžića i Braće Grulović, vijaduktom dužine 0,9 kilometara koji ide do Ulice 1.300 kaplara.
Trasa predviđa i dva kružna toka, a prelazi i preko odbrambenog nasipa i pored Brodogradilišta sa istočne, te Šodroša sa zapadne strane. Odmah po usponu na desnu obalu Dunava, odnosno sremsku stranu, koridor se završava priključenjem na državni put.
Bulevar Evrope na više mesta se označava kao državni put, a navodi se i da kolovozna konstrukcija treba da zadovolji uslove teškog teretnog saobraćaja.
Podsetimo, izgradnja četvrtog mosta preko Dunava u Novom Sadu trebalo bi prema najavama nadležnih da počne u narednih mesec i po dana, a ovu informaciju potvrdio je direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić koji je izjavio da je to preduzeće pred potpisivanjem komercijalnog ugovora i početkom radova.
Podsetio je da će to biti savremeni most sa tri pilona, te da u narednih nekoliko nedelja očekuje da se završe administrativne radnje i razreše imovinsko-pravni odnosi za izgradnju mosta koji je predviđen još urbanističkim planom iz 1963. godine, a koji će finansirati Vlada Srbije.
Rasterećenje najfrekventnijih saobraćajnica
Prema rečima rukovodioca izrade Studije smart plana za Grad Novi Sad, prof. dr Vuka Bogdanovića, Novom Sadu tri mosta nisu dovoljna, ako se uzmu u obzir statistički podaci od prošle godine koji pokazuju da grad ima preko 350.000 stanovnika i oko 120.000 registrovanih vozila.
– Ovaj most će dati poseban kvalitet našem gradu. Inače, kroz Srbiju prolazi najduži deo toka Dunava od 583 km, a ovo će biti prvi most na toj dužini, koji će imati izvanrednu biciklističku infrastrukturu. Održivi razvoj saobraćaja zasnovan je na kvalitetnom biciklističkom saobraćaju, te ćemo i o tome voditi računa. Most će omogućiti rasterećenje najfrekventnijeg putnog pravca u gradu, od Mosta slobode do Železničke stanice duž Bulevara oslobođenja. Sve raskrsnice na tom potezu su pod velikim saobraćajnim pritiskom. Takođe, most će povezati državne puteve, Srem, Mačvu, Posavinu i Semberiju sa Bačkom i olakšati stanovnicima ovih regija pristup Novom Sadu – naglasio je Bogdanović, govoreći o opravdanosti i benefitima izgradnje novog mosta.
Video: Kamion proklizao na mostu preko Tamiša kod Pančeva
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.