Soko "doleteo", voz do Novog Sada stigao za 32 minuta: "Veliki dan, mi Mađari vam čestitamo"
Pruga od Beograda do Novog Sada za brzinu vozova do 200 kilometara zvanično se otvara danas. Sa početne stanice u Beogradu, voz je krenuo i stigao u Novi Sad za 32 minuta.
U toku vožnje dostignuta je i brzina od 200 kilometra na sat.
Čast da upravlja vozom "Soko", koji je u bojama zastave Srbije, na prvoj vožnji brzom prugom pripala je mašinovođi Zoranu Ðurđeviću.
"Dobar dan, ovo je veliki dan i mi Mađari vam na tome čestitamo", rekao je mađarski premijer Viktor Orban po dolasku u Novi Sad.
"Ne mogu da sakrijem radost, za ovo živite"
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prokomentarisao je tokom vožnje brzim vozom kojom je otvorena brza pruga Beograd - Novi Sad, da ne može da sakrije radost što je Srbija dobila prvu brzu prugu
"Za ovo živite, ovo je za nas istorija", dodao je Vučić.
Vučić je istakao da će ta pruga biti i simbol prijateljstva i saradnje Srbije i Mađarske.
"Viktor Orban je rekao da je ovo nova era za nas, i zaista jeste. Stižemo do Novog Sada za 33 minuta", rekao je Vučić.
Predsednik se na stanici slikao i razgovarao sa mašinovoljom i kondukterkom.
- Naš san se ostvario! Hvala predsedniče! Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić sa Tijanom i Goranom pred polazak - napisano je u opisu fotografije na Instagramu.
Reč je o deonici buduće brze pruge od Beograda do Budimpešte koju su gradile kineske i ruske kompanije zajedno sa domaćim podizvođačima.
![Brza pruga Beograd, Novi sad, Infografika Brza pruga Beograd, Novi sad, Infografika](https://xdn.tf.rs/2020/04/23/brza-pruga-beograd-novi-sad-infografika-460x0.jpg)
Otvaranju će prisustvovati predsednik Srbije Aleksandar Vučić i premijer Mađarske Viktor Orban koji će se novim brzim vozom "Soko" voziti od železničke stanice Beograd Centar u Prokopu do Novog Sada.
Brzom prugom od Beograda do Novog Sada, u dužini 74,9 kilometara, putovaće se oko 35 minuta. Vrednost radova na tom delu pruge je 935 miliona dolara.
Prugu su testirale merna kola nemačkih železnica i 21. januara dostignuta je brzina od 201,5 km na sat.
Do Budimpešte za tri sata
Radovi su obuhvatili rekonstrukciju postojeće jednokolosečne pruge i izgradnju drugog koloseka, tako da je izgrađena savremena dvokolosečna pruga za mešoviti, putnički i teretni, saobraćaj i brzinu do 200 km na sat.
U izgradnji su primenjeni evropski standardi interoperabilnosti, a pruga je elektrificirana i opremljena savremenim signalno-sigurnosnim i telekomunikacionim uređajima (ETCS nivo 2).
Sva ukrštanja pruge sa drumom su denivelisana, što znači da nema putnih prelaza.
Radovi u Srbiji počeli su avgusta 2017. izgradnjom najvećih infrastrukturnih objekata na trasi pruge, tunela i vijadukta "Čortanovci" na deonici Stara Pazova-Novi Sad, koju je gradila kompanija ruskih železnica "RŽD Internešnel".
Vrednost celog projekta gradnje pruge za velike brzine kroz Srbiju od Beograda do Subotice (Kelebije) iznosi oko 2,2 milijarde dolara, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita Ruske Federacije i kineske Eksim banke, uz učešće budžeta Srbije.
Video: Vučić: Deo naših snova je počelo da se ostvaruje
(Telegraf Biznis)
Video: Lučić: Telekom će imati manje troškove za sportske sadržaje,dolazak PPF važan za SRB
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
🌴
Neka je sa srecom braco 🇷🇸
Podelite komentar
zoks
Treba svet da se ugleda na nas mi širimo mir,prosperitet,ljubav a ne rat!
Podelite komentar
Ogi
Srecno ,pa da priblizimo i Nis kao sto su obecavali .
Podelite komentar