• 56
 ≫ 

Jedan srk kafe, prošao čitav gradić: Brzina voza "Soko" pomutila nam je i pojam o geografiji, sve je kao avion

 ≫ 

U Beogradu je gužva bila već rano ujutro - nikada nismo videli užurbaniji Prokop

  • 56

"Ovaj baš ima kubika, je l' staje na Limanu? Tata bolje vozi, ali nema veze, ja bih sad skrenuo malo levo".

Tako se jedan tata šalio sa svojom decom u vagonu prve klase prepunom putnika na liniji Novi Sad - Beograd, a onda su krajolici počeli da se menjaju brže nego što su misli mogle da ih "pohvataju" i povežu sa geografijom.

"Vidi, sine, more", rekao je taj isti tata kada smo stigli u Beograd i usporili pred ulazak u stanicu Prokop - bio je to pogled na Most na Adi.

Naši reporteri provozali su se prvog dana brzim vozom "Soko" na relaciji Beograd - Novi Sad i natrag, a ovog tatu slušali smo kako dečicu zabavlja u našem povratku, a njihovom odlasku. Oni su planirali kuda će da se prošetaju, a mi smo našu šetnju Novim Sadom već završili.

Brže nego od Slavije do Ušća "preleteli" smo od Beograda do Novog Sada, pa je bilo vremena za prepodnevnu šetnju, nešto raniji ručak i povratak obavezama u Beograd već u pola jedan.

U putu nismo stigli da popijemo ni kafu kako treba, već smo videli Dunav koji se plavio sa desne strane, a ubrzo smo završili na novosadskom Žeželjevom mostu.

Osećaj je zaista kao da ste u avionu - ne samo po enterijeru koji neodoljivo podseća na avionsku kabinu, već i po brzini putovanja. Kada smo krenuli, očas posla stigli smo do Bežanijskog tunela, a onda su se naselja samo ređala u daljini. Dok smo se okrenuli, spustili do kafe bara, već smo ušli u drugi tunel - Čortanovci. Veliki vijadukt gotovo da se iz voza i ne vidi, jer tek kada shvatite da ste na visini, ovu deonicu ste prošli i pred vama je panorama Karlovaca, kojoj prethodi samo plavetnilo Dunava s druge strane. A tada je već vreme da popijete onaj poslednji srk kafe i da se pripremite za izlazak.

U Beogradu je gužva bila već rano ujutro - nikada nismo videli užurbaniji Prokop. Automati za prodaju karata prepodne nisu radili u Beogradu, a ljudi su stajali u redovima na šalterima. Svi su imali i neko pitanje - kad voz ide, gde staje... Pred sam ulazak ljudi su zbunjeno gledali u vrata - koja su njihova "kola" odnosno vagon (postoji četiri) i da li treba da se jave "stjuardesi", kako su svi zvali kondukterku. Lepa kondukterka ljubazno je upućivala ljude na kola u koja treba da uđu i objasnila da li se voze "dole" ili na spratu.

Kako uđete u voz pred vama je više puteva - levo ili desno, kao i gore. Sve izgleda kao "džambo džet" a neki ljudi tragali su za svojim mestima, ili pak birali da se ipak voze "unapred", a ne "unazad". Naravno, u tom pregrupisanju niko nije ostao bez mesta.

Kartu je moguće kupiti samo na šalterima, automatima ili onlajn, a u vozu to nije moguće. Jedan putnik nažalost morao je sa svojom kucom da sačeka sledeći voz...

A mi smo krenuli. Komentari su bili "Ne čuje se ništa". I zaista - nema onog klaj-klaj, kako bi rekle putnice Nataša i Ivanka, koje smo srele u prizemnom delu voza dok su pozirale za fotografisanje. Nema vibracija, treskanja, a brzinu od 200 na sat gotovo da ne osećate. Jedino smo u tunelu Čortanovci osetili blag pritisak u ušima, verovatno zbog nagiba terena.

- Mi smo sestre, krenule smo da se provozamo i prošetamo Novim Sadom. Ovo je odlično, vožnja je sjajna, Beograđani treba da idu u Novi Sad i obrnuto, neki nisu išli godinama, pa i decenijama - pričaju ove ljupke dame.

Kako kažu, vožnja zaista liči na let avionom, ali njima to godi, jer one vole da putuju samo avionom i vozom - autobusi i automobili im nisu zanimljivi.

A ono "klackanje" možda malo i nedostaje.

- Ne čuje se ono "klac-klac", možda to fali. Lepe su stjuardese - pričaju, a kondukterke ih ispravljaju da one ipak nisu stjuardese.

Dragan Palić takođe je rado zastao da porazgovara s nama.

- Idem za Novi Sad, ovo će da bude luda i nezaboravna vožnja za moj život. Svuda sam se vozio i u brodu i u avionu, ali ovo me je oduševilo. U Novom Sadu ću da idem na kaficu, malo na ručak i onda se vraćam. Sigurno nisam bio deset godina - priča nam ovaj Beograđanin poreklom s Kosova.

Video: Veseli Dragan oduševljen čudom na šinama: Luda i nezaboravna vožnja

Osim kondukera tu su i konobari.

- Da li je sve u redu. Hoćete li kafu? Espreso je 120 dinara, kapućino 150. Sad ću odmah da vam donesem... - ljubazno je govorio čovek koji se zaista može nazvati "stjuart".

Za njim prolazi čistačica i skuplja prazne čaše - sve je perfektno čisto i uredno.

Novosđani su se susreli sa Beograđanima na peronu po pristanku voza.

"E'o ga voz, batice, vidiš", čuo se vojvođanski naglasak. A onda, red za ulazak u suprotnom smeru.

U Novom Sadu automati za karte su radili, ali su redovi na šalteru bili kao u najsrećnije vreme jugoslovenskih železnica.

Stanica je obnovljena i "umivena", a u čekaonicama postoje i fotelje - pravi dvosedi.

Vratili smo se jednako brzo, jedino je voz zastao pred sam Prokop.

Ono što je ljude zbunjivalo je stanica Novi Beograd, koja se uredno najavljuje na razglasu i displejima, ali zbog završnih radova garniture ipak ne primaju i ne iskrcavaju putnike na ovoj stanici.

Vremeplov na Prokopu

Dok smo čekali da se ukrcamo u voz za Novi Sad, stigao je barski voz sa starim vagonima. Potpuni kontrast na dva susedna perona, vremeplov i istorija železnice u jednoj slici.

Pravi ljubitelji rado bi se vozili i starim "klasama" sa kupeima, ali danas su sve oči bile uprte u "Sokola".

Do kraja aprila karta košta 300 dinara po smeru

U promotivnom periodu od 19. marta do 30. aprila 2022. godine, u brzim, elektromotornim dabldeker Inter City vozovima„Soko“, kao i u Regio vozovima, cena vozne karte, u jednom smeru, za 1. i 2. razred, na relaciji od Beograda do Novog Sada, iznosiće 300 dinara. Deca do 6 godina za koje se ne zahteva posebno mesto za sedenje, prevoziće se besplatno.

U Inter City vozu se ne vrši izdavanje voznih karata, već samo kontrola validnosti putem mobilnih terminala i prodaja karata za bicikle i prekomerni ručni prtljag. Putnicima nije dozvoljen ulazak u voz bez vozne karte.

Voz za Novi Sad Soko brzi voz Foto: Mateja Beljan

U Regio vozovima (koji staju i  na usputnim stanicama) vozopratno osoblje će ispostavljati vozne karte po cenama sa blagajne.

Inter City vozovi iz stanice Beograd Centar za Novi Sad polaziće u 5.55, 7.34, 10.05, 14.05, 16.30, 18.03 i 20.05 časova, dok će Regio vozovi polaziti u 6.00, 7.00, 9.03, 11.00, 13.00, 15.15, 17.03, 19.10 i 22.20 časova.

Inter City vozovi iz Novog Sada polaziće u 7.04, 8.30, 12.01,16.04, 17.45, 20.01 i 22.02 časova, dok će Regio vozovi polaziti u 5.28, 7.46, 9.02, 11.01, 13.00, 15.17, 17.03, 19.16 i 21.01 časova.

Zbog nastavka radova u stanici Novi Beograd, vozovi u ovoj stanici se trenutno neće zaustavljati.

Video: Vožnja brzim vozom do Novog Sada

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Buda

    20. mart 2022 | 18:38

    Ovome može da se divi samo neko ko nije mrdnuo iz svog sela.

  • Strim

    20. mart 2022 | 17:55

    Legenda kaze da u galaksiji nema brzi voz. Kako u nasoj,tako i u Andromedi. A do prokopa ko zna da stigne svaka mu cast.

  • Saleinter

    20. mart 2022 | 18:09

    Bas me zanima kako ce izglesati vozovi za 2-3 godine kad malo navijaci proputuju sa njime...

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>