Ne dozvolite da pogrešna poruka uništi godine truda i rada

  • 0

Foto: Pexel

Mnoge velike kompanije imaju čitave timove za marketing i PR, koji prave dugoročne strategije oglašavanja i aktivnosti, ali kako onda se onda dogodi da se od sjajne ideje dođe do lošeg rezultata, koji čak može da uništi reputaciju firme u trenu?

Evo primera. Jedna kladionica je odradila fantastičnu kampanju za borbu protiv nasilja nad ženama krajem 2019. godine. U toku 16 dana globalnog aktivizma protiv nasilja nad ženama koje se sprovodilo u preko 100 država sveta, kladionica i Koordinaciono telo za rodnu ravnopravnost pokrenuli su najveću marketinšku i PR kampanju u Srbiji na temu porodičnog i nasilja nad ženama u prethodnoj godini, u okviru koje su svi sportisti iz fudbalske, odbojkaške i rukometne prve lige Srbije, njih više od 500, na teren izašli u majicama sa porukom Stop nasilju nad ženama.

Fudbaleri Srbije akcija Stop nasilju nad ženama Foto: MN Press

S druge strane, ženama se nije dopala njihova reklama u kojoj stariji glumac na vrlo seksualan način grli devojčicu koja može da mu bude i unuka. Ali žene i nisu bile ciljna grupa ove reklame. Kladionica je sjajno odredila svoju target grupu „muškarčina“ koje novcem, zarađenim i u kladionici, mogu da privuku lepoticu koju požele. Na žalost, pogodili su problem našeg društva pravo u metu. Dakle, da li je to onda dobra ili loša reklama?

Drugi primer je kompanija za iznajmljivanje vozila, koja je htela da predstavi novi model automobila u svojoj ponudi, ali je poslala poruku koja je dočekana na nož. Kampanja je odmah povučena, a komaniji je trebalo vremena i novca da povrati imidž. I opet pričamo o negativnoj poruci, jer se više pamti od svakog pozitivnog iskustva koja ova kompanija nudi već nekoliko decenija. Shvatate koja je jačina poruka koje šaljete i kakve mogu da budu posledice?

Iako se čini da je kreirati marketinšku poruku lako, potrebno je uzeti u obzir sve činice dobrog contenta: sjajan storytelling, odličan vizual (video, fotografija, infografik) i poruka za koju će svaka osoba misliti da je namenjena baš njoj, da je brend/kompanija imala na umu baš nju.

Veoma je važno razumeti značaj strateškog pristupa u digitalnoj komunikaciji, način na koji se pokreće publika. Takođe je bitno imati adekvatnu i autentičnu komunikaciju, a svaki sadržaj motare da kreirate u odnosu na svaku osobu u ciljnoj grupi i za svaki kanal komunikacije, jer svaki od njih ima svoj način izražavanja. Ne zaboravite da i svaki portal ima svoj jezik komunikacije sa svojim čitaocima, pa je i tekstove vesti i najava važno napisati na tom jeziku.

Danas moramo imati u vidu da SVI želimo brzu, kratku i zanimljivu informaciju o onome što nam je privuklo pažnju. Zbog obilja informacija i poruka kojima smo zasuti, raspon naše pažnje se rapidno smanjio, pa ukoliko pažnju vašeg potencijalnog korisnika ili kupca ne zadržite u prve tri sekunde, sav vaš trud može propasti. Zato je važno posvetiti dosta vremena i istraživanju i planiranju komunikacije, odnosno dobro odgovoriti na pitanja: kome se obraćate, šta taj čitalac ima od toga, da li ste kredibilni da bi vam se verovalo, koliku posvećenost tražite od čitaoca, odnosno, koliko napora mu je potrebno da bi pročitao ili pogledao vaš sadržaj ili poruku.

Sve tajne o dobrom content marketingu možete saznati na Content akademiji, gde dolaze najbolji predavači iz zemlje i inostranstva. Detaljnije informacije o programu i prijavi možete pronaći na stranici contentacademy.rs ili putem mejla prijava@represent.rs, a do kraja marta možete iskoristiti i popust od 20 odsto.

(Telegraf.rs/Dejana Videnović)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>