Nulta tolerancija na koronu i zatvaranje jedne od najvećih kineskih luka: Kako dalje?
Lokalna vlada odlučila je da dvofazno zatvara područja grada, počevši od finansijskog distrikta Pudong
Poslednje dve godine bile su izuzetno turbulentne za svetsku ekonomsku scenu, ali ni tim izazovima nije došao kraj. Da li su se globalne kompanije privikle na ad hoc delovanje ili je na tržištu sve manji broj „preživelih igrača“.
Danas smo svedoci novih dešavanja na Dalekom Istoku, gde je porast broja zaraženih Covidom-19 izazvao zatvaranje jednog od najvećih finansijskih centara u svetu – Šangaj.
Stanovnici su u obavezi da ostanu u zatvorenom prostoru, a neophodne potrepštine pribavljaće se bez bliskog kontakta. Kina se i dalje pridržava “pravila nulte tolerancije”, vođena idejom da je ovo najbolja i najefektnija strategija u borbi protiv Covida-19.
Lokalna vlada odlučila je da dvofazno zatvara područja grada, počevši od finansijskog distrikta Pudong. Zatvaranje je planirano u trajanju od 10 dana, međutim može se očekivati da se ovaj period produži. Sve kompanije, osim onih koje obezbeđuju građanske neophodnosti, svoje poslovanje obavljaće od kuće.
Gradski prevoz, železnica i ostale usluge prevoza biće obustavljene na teritoriji grada. Aerodromi i međunarodni saobraćaj radiće uobičajeno, dok će se u svim objektima sprovoditi testiranje građana.
"Nažalost ovo je samo jedan od brojnih izazova u nizu, koji su nas zadesili u proteklom periodu. Mi u cargo-partneru pažljivo pratimo dešavanja u Kini, gde sve veći broj slučajeva COVID-19 dovodi do različitih restriktivnih mera vladajućih organa. U svim stambenim, ali i poslovnim objektima već se sprovodilo testiranje, tako da je zatvaranje bilo očekivano, a očekujemo i njegovo produženje u budućnosti. Ovo se ne dešava samo u Šangaju već i u nekoliko drugih kineskih provincija, odnosno gradova.
Shodno svemu tome ne možemo reći da nas je ovo iznenadilo, jer su naši članovi tima u Kini već pripremljeni za rad na daljinu i ulažu sve napore da se pošiljke naših klijenata nesmetano kreću, bez obzira da li se radi o avionskim ili pomorskim pošiljkama. Zatvaranje Šangaja jeste veliki izazov, ne samo za nas već za celu industriju. Trenutno je većina transporta, skladišta i lučkih objekata u funkciji, pa smo naše pošiljke preusmerili na obližnje luke, ali kako možemo očekivati dalja zatvaranja i nove izazove, već radimo na alternativnim rešenjima", kaže nam direktor prodaje i razvoja kompanije cargo-partner Srbija, Nebojša Đekić koji objašnjava kako će ova situacija uticati na tržiše logistike i transporta.
Kako će novonastala situacija uticati na celokupno tržište logistike, teško je predvideti sa sigurnošću, ali velika je verovatnoća da ukoliko ova situacija potraje, kapaciteti Šangaja neće tako lako biti nadoknađeni, što će posledično dovesti do zastoja i usporavanja pošiljki.
“Pored toga svedoci smo i dešavanja u Ukrajini, gde smo u stalnom kontaktu sa našim operaterima kako bismo brzo i efikasno raspolagali informacijama. Naravno i ovde nam je fokus na intenzivnom razvoju fleksibilnih rešenja, kako ni te okolnosti ne bi ugrozile vaše pošiljke na relaciji Azija-Evropa -Azija. U skladu sa motom naše kompanije - we take it personally - nastavićemo da činimo sve što je moguće da pošiljke naših klijenata dođu do konačnog odredišta, u celosti, ali i na vreme.”
Trenutne alternative su još uvek moguće, kako okolne luke, od kojih se posebno izdvaja Ningbo i dalje neometano rade.
Na osnovu dosadašnjeg iskustva, ukoliko se navedena zatvaranja u Kini produže možemo predvideti neke od sledećih scenarija:
- Obustavljanje lanaca proizvodnje i posledično manja proizvodnja u državama koje uvoze sirovine iz Kine. (Neki od velikih proizvođača, poput automobilske marke Tesla, proizvode upravo u Šangaju, čija je fabrika trenutno zatvorena).
- Potencijalno “zaglavljivanje” kontejnera i neravnoteže između uvoza i izvoza
- Poskupljenje samih transportnih usluga
- Kašnjenje i produžavanje vremena dostave pošiljki
“U ovakvim situacijama od krucijalnog značaja je raspolaganje informacijama. Široka mreža, kako sopstvenih, tako i partnerskih kancelarija u Kini, sa kojima smo u stalnoj komunikaciji, naša je ključna prednost, pa se trudimo da uvek budemo korak ispred i da se koliko je u našoj mogućnosti uvek prilagodimo novonastaloj situaciji” – dodao je na kraju Đekić.
Video: Smeju li Bugari da prekinu transport gasa? Bajatović kaže da neće biti rubljizacije plaćanja
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.