• 2

Kad bankomat proguta karticu, banka ćuti i nedeljama: NBS poslala dopis bankama

Radi veće efikasnosti ovog procesa, bankama prihvatiocima je naloženo da po saznanju da je kartica zadržana u bankomatu, najkasnije narednog radnog dana, obaveste banku izdavaoca

  • 2
Bankomat Foto: Shutterstock

Narodna banka Srbije uputila je dopis svim bankama prihvatiocima platnih kartica, da primene procedure na osnovu kojih će, nakon prijave i zahteva korisnika za vraćanje kartice koja je zadržana u bankomatu druge banke, a nije predmet sumnje pokušaja zloupotrebe, moći da je sigurno vrate u roku od najduže dva radna dana, od trenutka prijave korisnika.

Kartice se vraćaju u ekspozituri u kojoj se nalazi bankomat u kojem je kartica privremeno zadržana ili u najbližoj ekspozituri u slučaju da je kartica zadržana u bankomatu koji se ne nalazi u ekspozituri banke prihvatioca, saopštila je NBS.

Centralnoj banci se u prethodnom periodu obratilo više korisnika platnih kartica izdatih od pružalaca platnih usluga u Srbiji koji su pokušali da podignu gotovinu na bankomatu druge banke u zemlji i čija je platna kartica iz nekog razloga privremeno zadržana u bankomatu, da postupak vraćanja zadržane kartice traje veoma dugo.

Navodi u tim obraćanjima ukazuju na to da banke prihvatioci, koje su pružaoci jednokratne platne usluge isplate gotovog novca na bankomatima, nakon prijave i zahteva za vraćanje zadržane kartice najčešće upućuju korisnika na banku izdavaoca kartice, kažu u NBS.

Iz tog razloga, ceo postupak i vraćanje korisnicima privremeno zadržane kartice traje veoma dugo, a u pojedinim slučajevima korisnici ne mogu da preuzmu karticu i po nekoliko nedelja, iako je razlog zadržavanja kartice najčešće jednostavan, kažu u NBS.

Radi veće efikasnosti ovog procesa, bankama prihvatiocima je naloženo da po saznanju da je kartica zadržana u bankomatu, najkasnije narednog radnog dana, obaveste banku izdavaoca u slučaju zadržavanja kartice.

I to bez obzira da li je korisnik prijavio zadržavanje kartice ili to nije učinio, kako bi dobila potvrdu banke izdavaoca kao neophodan preduslov za vraćanje kartice i da banka izdavalac u najkraćem roku po prijemu tog obaveštenja, u skladu sa ugovorenim načinima komunikacije, u elektronskom obliku obavesti korisnika kartice o slučaju zadržavanja kartice, navela je NBS.

Video: Zanimljive činjenice koje niste znali o bankomatima

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mr. No

    7. april 2022 | 18:43

    Živeo u Minhenu tri godine, jednom prilikom proguta mi bankomat karticu, uđem u banku, obratim se obezbeđenju, oni otključate bankomat, izvadiš karticu, pogledaše moj pasoš i samo rekoše bite šen 😀😀😀

  • Jaca

    10. april 2022 | 08:50

    Živim u Beč ako se desi da bankomat proguta karticu obično onima koji nemaju novac ...Odma prijavi na šalter i oni otključaju i pogledaju neki dokument sa slikom i odma vrate karticu ...

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>